Gå til innhold

GAMMEL Motorola telefon

TBJ

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å finne ut av hvilken Motorola telefon som jeg kjøpte for leeenge siden.

Det var min aller føste telefon og var vel den første telefonen som ble solgt for kr. 1,-

(det var da mobil telefonsalget eksplorete i Norge)

Jeg *tror* det var en eller annen Motorola Microtac, men det er så mange av de.

Noen som huser så langt tilbake og tror de vet hvilken telefon jeg tenter på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kunne det vært en motorola MicroTAC 200? Tror det var det den het. Det var min første GSM telefon, jeg kjøpte den tidlig på 90 tallet.

Klapplokk og utdragbar antenne, batteritid på ca 12 timer (2-3 timer taletid). Husker jeg kjøpte et ekstra stort batteri, og da trengte jeg ikke å lade på et døgn :whistle: Men da gikk den ikke i lomma...

TheGizmo Det ser ut som det er den jeg tenker på, den heter altså Motorola 5200. (Så mye for min hukommelse :hmm: )

Endret av Paranoid
Lenke til kommentar

Min første mobil var også den på bildet. En Motorola Microtac 5200. Kjenner en som betalte *mange* tusen for en slik kort tid før subsidierings-galskapen begynte.

Husker dere når dette var? Høsten 1994? GSM-nettet var i alle fall forstatt ganske nytt og dekningen var heller begredelig utenfor tettbygde strøk.

Edit: *mimre* Og om jeg husker rett så kunne den motta, men ikke sende SMS. Og ringeprisen var 7-8 kroner i minuttet på dagtid men med gratis i helgene det første halvåret... Det var tider, det... Eller ikke...

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Jeg hadde også en sånn en som min første telefon, så kan bekrefte at den heter Motorola microtac international 5200 :)

Jeg har den faktisk enda!

Jeg har ikke laderen til den, husker det var en svær sak hvor man satt telefonen nedi, og det var plass til å lade opp en sånt "24 timers" batteri bak. 24 timers batteriet var grise digert å vart i nesten et døgn, vel å merke hvis du ikke ringte noe :)

Jeg har billader til den og har prøvd å lade den opp, med strømmen i så får jeg startet den og brukt den, men batteriet er helt dødt og vil ikke ta imot strøm idet hele tatt :cry:

Så hvis noen vet hvor jeg kan få tak i et batteri så er jeg meget takknemlig!! Har funnet på utenlands nettbutikk, men det ble nesten 500 kr når man la til frakt og det gadd jeg ikke.

Jeg kjøpte den nesten med en gang den ble subsidiert. Betalte 399,- for den. Det var mai 1993 hvis jeg ikke husker feil

post-19-1102873781_thumb.jpg

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...