gsn Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Har et Asus geforce 4 titanium 4600(Asus V8460 Ultra), lurer på om det finnes noen "softmodder" eller bios updates å få tak i til dette.. Eventuelt om det er noe annet gøyt jeg kan gjøre med dette kortet. Jeg får klokket kortet en god del med å stille på hz men syntes ikke jeg får noe merkbare ytelse forbedring.. er ute etter spill ytelse ikke 3dmarks! Eventuelt om det finnes noen program til å overvåke tempraturer på kortet, jeg skiftet kjølepasta og satt på en ny kjøler uten å merke noe faktisk forskjell på hvor villig det var til å klokke... Mem clock : Default - 600mhz @ 702mhz Core clock : Default - 295 mhz @ 333mhz Kodenavn "NV25" Edit : http://usa.asus.com/vga/agpv8460/overview.htm det kortet skal være det samme som jeg har men mitt ligner ikke en smule engang, 1. mitt er grønt 2. mitt har annen kjøler 3. det der har en kontakt heeelt til venstre som jeg ikke har.. Endret 12. desember 2004 av gsn Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Den klokkingen du har gjort med det kortet virker veldig bra. Mem økning på 102 mhz er bra. En Core økning på 38mhz er heller ikke så galt. Når det gjelder dette koret så har det ikke Direct 9 støtte i hw. Dette kortet begynner også å bli gammelt så du kan ikke forvente den aller beste ytelsen i nye spill. Vet ikke om det finnes nye bioser for dette koret, men har du ikke problemer med det så ville jeg ikke flashet det. Dette kortet har ikke tempsensor så skal du måle varmen må du bruke et manuelt termometer. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Ok, nei det med tempen var en i klassa som sa at alle asus kort hadde temp måler.. har ingen problemer med kortet sånn sett så bios update er kanskje litt unødvendig.. ingen tips for å vrenge det siste ut av kortet altså ? Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Ok, nei det med tempen var en i klassa som sa at alle asus kort hadde temp måler.. har ingen problemer med kortet sånn sett så bios update er kanskje litt unødvendig.. ingen tips for å vrenge det siste ut av kortet altså ? Større vifte mulig, vankjøling mulig. Det beste er nokk å bruke de pengene på et nytt kort. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Tror ikke jeg kan få pressa no serlig mer utav kortet.. hadde stock kjøling (fysj) satt på thermal take cool mob kjølern de har på microplex og artic silver ceramique uten at det ble noe mer klokkevennlig.. Btw : Cpu ble 15 grader kaldere ved å gå fra thermal pad til ceramique :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå