Caliber Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hei. Vurderer disse høyttallerne på ønskelisten min (litt sent, men vel..). Har nokså lite areal på rommet mitt, så tanken var å kunne koble de til i stuen og for film-bruk. Settet vil altså kunne flyttes, dog ikke så ofte, mellom tv'en og dataen. Er dette mulig? Kan høyttallerne også festes til en cd-spiller? Jeg har ganske liten peil på høyttallere, men hvis jeg har forstått det riktig er dette et godt kjøp. Jeg er også usikker på hvordan jeg får best lydkvalitet. I pc'en sitter et creative audigy zs. Noe mer jeg burde vite før jeg eventuellt går til innkjøp? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 bumpedibump? Lenke til kommentar
Valent Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 joa, de er supre, mm har også hørt at disse har kabel fysisk festet inni høytaleren.. hvis det så er sant så er det snakk om noe extremt negativt.. ellers er de helt supre, løp og kjøp. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 joa, de er supre, mm har også hørt at disse har kabel fysisk festet inni høytaleren.. hvis det så er sant så er det snakk om noe extremt negativt.. ellers er de helt supre, løp og kjøp. Stemmer det med kablene ja... Er det god nok grunn til å ikke kjøpe de? Lenke til kommentar
likferd Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Har de festet kablene fysisk i høyttaleren? hvorfor i alle dager har de dårligere kvalitet på dette settet en på z-680 når dette er ment som etterfølgeren Lenke til kommentar
skulibutten Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Har dette settet selv og jeg synes det låter riktig så bra! Skikkelig trøkk i bass og bra lyd ellers i det. Har hatt z680 før og synes z5500 låter bedere enn dette. Et minus hos meg er at jeg har noe støy i bassen i form av svak brum. Bruker det i stua, liten stue riktig nok men har hørt det i større stue og fungerer fint i det også. Er et lite minus med de ledningene, men det er å få kjøpt løse RCA kontakter. Disse er ev fine å bruke hvis du må lage skjøteledning av vanlig høyttalerkabel uten å ødelegge no mere. Settet har innganger for optisk, coax og minijack som brukes fra lykortet på PC (følger med ledning) Skal du bruke CD spiller er det å få kjøpt RCA til minijack ledning så denne passer også. Kjøpte på meg en på Europris selv Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Med andre ord, et godt kjøp? Andre med samme erfaring der ute? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Har hørt at det der smeller noe sinnsykt, er jo ganske stiv pris for pc-høytalere å være Jeg hadde kjøpt dem hadde jeg hatt gidd/penger til å kjøpe meg nye høytalere. Lenke til kommentar
Comodore Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) For å si det enkelt...Jeg hadde passe stort anlegg i stua (jamo høytallere med 8" og en passe stor sony forsterker) Det bruker jeg som pc-høytalere nå fordi mine z-5500 er i stua. Jeg er sinnsykt fornøyd med de og kablene er ikke noe problem i det hele tatt. Har hatt de i en måned nå og bassen har blitt veldig fylldig og fin, kan spille høyere nå uten at det er stygg lyd i bassen. Jeg leier i kjelleren hos noen og når jeg spiller på 3/4 av styrken så rister det i glass og løse deler oppe Eneste bakdelen for deg er vel at du sier du skal flytte på de innimellom og dette settet er TUNGT.... Et lite tips på slutten: ikke prøv å skru av beina på sattelittene. Holdt på å gjøre den feilen selv da jeg ville snu på beina for å montere på veggen. hvis du gjør det så får du ikke skruen inn igjen. beina er igrunn bare å vri ( fjærbelastet ) mange sier at det er et dyrt sett, men som sagt. Det spiller dritten ut av mange dyrere hjemmekino anlegg LØP OG KJØP Jeg har koblet opp settet til parabolen gjennom optisk kabel. En siste fiffig ting: når du har volumet på maks og du synes det ikke er høyt nok, bare vri litt til...da kommer det en boost fra 1-11 Endret 13. desember 2004 av Comodore Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 For å si det enkelt...Jeg hadde passe stort anlegg i stua (jamo høytallere med 8" og en passe stor sony forsterker) Det bruker jeg som pc-høytalere nå fordi mine z-5500 er i stua.Jeg er sinnsykt fornøyd med de og kablene er ikke noe problem i det hele tatt. Har hatt de i en måned nå og bassen har blitt veldig fylldig og fin, kan spille høyere nå uten at det er stygg lyd i bassen. Jeg leier i kjelleren hos noen og når jeg spiller på 3/4 av styrken så rister det i glass og løse deler oppe Eneste bakdelen for deg er vel at du sier du skal flytte på de innimellom og dette settet er TUNGT.... Et lite tips på slutten: ikke prøv å skru av beina på sattelittene. Holdt på å gjøre den feilen selv da jeg ville snu på beina for å montere på veggen. hvis du gjør det så får du ikke skruen inn igjen. beina er igrunn bare å vri ( fjærbelastet ) mange sier at det er et dyrt sett, men som sagt. Det spiller dritten ut av mange dyrere hjemmekino anlegg LØP OG KJØP Jeg har koblet opp settet til parabolen gjennom optisk kabel. En siste fiffig ting: når du har volumet på maks og du synes det ikke er høyt nok, bare vri litt til...da kommer det en boost fra 1-11 Du har herved overtalt meg. Dette settet ligger under juletreeet mitt i år, enten gaven min kommer fra mine foreldre eller undertegnede... Lenke til kommentar
findon Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Skulle til å kjøpe dette igår, men det er jo utsolgt overalt! (med unntak av databutikken.com som både er svensk og har dritdyre retail audigy2zs-kort) Var på nippet til å bestille det siste eksemplaret mpx hadde av S-750, da de selger det 3-400,- rimeligere enn de andre, men da ville jeg bare endt opp med å blåse 2-3000 til på høytalerstativ+decoder ... Ser ut som z-5500 kommer tilbake i butikkene enten i morgen, eller rett før jul - dvs rimelig irriterende om jeg ikke får det i hus før romjula da jeg har fri og dama må jobbe Skulle ønske problemene mine var sult og impotens, ikke tomme butikker Lenke til kommentar
findon Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg søkte på kelkoo.no og kom meg videre til dell.no, de hadde på lager :-) Dell var selvsagt dyrere, 3200kr, men når frakt er inkludert blir det bare 200kr mer å betale for at jeg får dem i hus før jul Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg søkte på kelkoo.no og kom meg videre til dell.no, de hadde på lager :-)Dell var selvsagt dyrere, 3200kr, men når frakt er inkludert blir det bare 200kr mer å betale for at jeg får dem i hus før jul så de er bestillt? Vurderer å gjøre det samme, har så lyst på de! Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg skal også ha meg Logitech Z-5500 men jeg gidder ikke å kjøpe for den prisen på dell! Venter heller litt det er ikke så travelt for meg Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg skal også ha meg Logitech Z-5500 men jeg gidder ikke å kjøpe for den prisen på dell! Venter heller litt det er ikke så travelt for meg Vurderer å vente over jul jeg og, må jo faktisk ha råd til julegaver og Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Lurer på om noen nettbutikker har noen "etter juls tilbud"? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Tviler, men høyttallerne har jo ikke vært å se i noen juletilbud heller, så spiller vel egentlig ingen rolle fra eller til. Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 ok.. Jeg håper og venter på at z-5500 skal komme i julekalendern Da skal jeg klinke til .. er det noen som vet om Høytalerne kan festes på veggen? (Z-680 kan det) Lenke til kommentar
Musty Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 ja, du kan snu beina på de, slik at du kan feste de på veggen.. var og testet de i dag på eplehuset.. fikk vooldsomt lyst på de da.. men jeg tror jeg venter til over jul hvis ikke det kommer kalendertilbud da:D Lenke til kommentar
siemensboy Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 eplehuset??? Ja det hadde vært gøy om di kom som kalender tillbud! :) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå