mats A. Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Hallo.. Jeg hadde tenkt og prøve meg i et mørkerom, Så hva trenger jeg?? Hva slags kjemikaler og hva slags papir?? Og finnes det noen bøker/ internett sider om og fremkalle i et mørkerom??? Takk for alle svar : håper at det ikke er feilpostet.. Endret 11. desember 2004 av mats A. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Forum -> Digitale bilder, foto og video -> Bilderedigering, arkivering og programvare Er vel en smule feilpostet, tror du ikke? Dette er omtrent det enste jeg fant etter et litt søk på Google. Kan ingenting om dette selv desverre... Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 For det første så har det med FOTO og gjøre, Og Mørke rom er jo det gamledagse redigerings rommet, er det ikke??? Tenkt at det måtte være her.. Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Du trenger; Et helt mørkt rom med god utlufting, det bør også være tilgang til vask i rommet Mørkeromslys (viktig at rett lys brukes) Stoppeklokke Forstørelseapparat med timer (finnes med sort/hvitt- eller fargehode) Min 3 Skåler/kar Fremkallingstanker Filmspoler Termometer Saks/filmkutter Boks/flaske for å blande kjemikalier Fremkalling; Eksponert film Fix (til både film og papir) Fremkaller (til både film og papir) Fotopapir Endret 13. desember 2004 av kvikks Lenke til kommentar
HowardKey Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg vil anbefale at du tar en titt på foto.no. Sinclair Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 For det første så har det med FOTO og gjøre,Og Mørke rom er jo det gamledagse redigerings rommet, er det ikke??? Tenkt at det måtte være her.. Syns ikke du var helt på jordet nei, selv om kanskje denne kategorien passet bra også. Ellers: http://foto.no/cgi-bin/diskusjon/diskusjon.cgi?kat=8 er nok rett sted for å spørre om mørkeromsteknikk.. Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 tusen takk for tipsene alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå