Gå til innhold

Til alle med Asus P4C800

SupremeX

Anbefalte innlegg

Hei!

Ville bare fortelle at hvis du er den heldige eieren av et P4C800, så vil jeg fraråde deg til å flashe til den nye rev. 1019 BIOS'en, og heller bruke rev. 1017 hvis du allerede har den. Visst ikke, så anbefaler jeg å flashe til den. Det er den mest stabile biosen Asus har sluppet, vil jeg påstå.

Joda, grunnen er at rev. 1019 er den biosen med minst overklokkingspotensiale.

Jeg flashet fra 1017 til 1019, siden jeg alltid oppdaterer bios når nye blir sluppet.

Jeg flashet da bios, og satte tilbake innstillingene(se profil) til det gamle.

Da booter ikke maskinen. og jeg sitter som et spørsmålstegn. Innstillingene som virket før, virket ikke nå. Jeg ventet litt, bootet på nytt, satte standard innstillinger og bootet helt fint. Jeg skjønte ingenting, tenkte at det var den nye biosen sin feil, og flashet tilbake til 1017. Det viste seg at jeg hadde rett, og nå funker alt stabilt igjen.

Derfor.. ;)

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Edit: Det finnes tre faktorer i BIOS'er: stabilitet, overklokking og bug-fix.

Pordusentene skriver som oftest et kompromiss mellom disse tre faktorene der det blir lagt mest vekt på bug-fix, deretter stabilitet, og om de har lysten, prøver de også å tune mest mulig overklokking ut av kortet.

En del av ekstrem-overklokkingen er derfor å gå gjennom alle tilgjengelige BIOS'er (også BIOS'er fra andre enn produsenten) for å finne den aller mest klokkevenlige.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...