Tor-87 Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hei, når jeg starter maskinen nå får jeg opp en feilmelding om at C:\WINDOWS\system32\config\system er slettet eller ødelagt og at jeg skal kjøre repparerings programmet fra Windows XP CDn. Alt dette går vel og bra,helt fram til der jeg skal velge hvilken partisjon windows ligger (1: C:\WINDOWS) da trykker jeg 1 og Enter siden jeg ikke har noe admin passord. Når jeg så gjør spretter det opp en fin liten blåskjerm som sier ganske mye om feilinstallert programvare/evt hardware, jeg har ikke installert noe nytt hardware eller programvare i det siste så jeg har ikke peiling på hvorfor det kommer opp. Problemet opstod etter at jeg i all hast krudde av PCn med å holde inne "power" knappen, når jeg da skrudde den på igjen kom meldingen. På forhånd takk for hjelpen PS. samme blåskjerm kommer også opp når jeg prøver å installere windows på nytt Lenke til kommentar
MAndreas Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 høres ut som om det er noe gærent med rammen, men du må forklare litt nærmere om når det skjer under reinnstallasjon av windows osv. Lenke til kommentar
Tor-87 Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Ok, det skjer rett etter at jeg har akseptert forbruker avtalen (trykket f8) og jeg har ikke touchet rammen... har 2 512 brikker Lenke til kommentar
talisar Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Feilmeldingen i seg selv sier at system delen av registry er korrupt (HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM). Dette burde vært ordnet før du prøvde en reinstall.. men kan være vi likevel kan ro dette i land. Reinstallerer du bare over den gamle windowsen eller gir du den en helt ny partisjon uten gamle filer som ligger igjen? I såfall burde du prøve en clean install, kanskje det løser feilen. www.ultimatebootcd.com har en glimrende cd du kan brenne å boote på for så å kjøre alle slags hardware sjekker du bare vil (for å merke om du har noe problemer med hw'en). Denne kan også brukes til å komme i dosmodus og da kan du f.eks gå inn i c:\winnt\system32\config og kopiere system.old som kanskje ligger (evt en annen system.NOE) der over system (uten extension), filen. For så å boote igjen:) Da vil du ha et registry som ikke er korrupt.. men det kan være litt gamle ting der som ikke lenger du har innstallert mm .. men det er jo verdt et forsøk? Lykke til. Endret 11. desember 2004 av talisar Lenke til kommentar
Tor-87 Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 jeg har ikke tenkt å legge inn windows på noen ny partisjon, problemet er jo faktisk at jeg ikke kommer så langt i det heletatt... blåskjermen kommer før formateringen og alt det der... Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 http://www.digitalwebcast.com/2002/03_mar/..._boot_toot2.htm Lenke til kommentar
Tor-87 Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Har allerede vært på den siden... som sagt kommer det blåskjerm etter at jeg har trykket "1" i repareringsprogramet Lenke til kommentar
MAndreas Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 prøvd å formatere C partisjonen fra DOS? Lenke til kommentar
Tor-87 Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Eh, nei... jeg vet ikke helt hvordan man gjør det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå