Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hesbynett først ut med ADSL2!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingenting som sier noe om at vi får teste før nyttår, ser for meg at det godt mulig ikke vil bli tilgjengelig før i januar, kansje februar, men hvem vet.

 

Sendte mail til hesbynett men fikk bare eskjed om å holde meg oppdatert over internett siden demmes, så dem var ikke villig til å fortelle meg så masse da :p

Lenke til kommentar
Ho snakka t.o.m med direktøren og han sa at ho var en DÅRLIG kunde å hanskes med  :realmad:  :thumbdown:

Det sier bare litt om hvordan det ville ha blitt viss Lyse tar over som bredbånds-leverandør = utrolig mange ufornøyde kunder

Er du klar over at direktøren er en kvinne? Høres ut som "oppspinn" basert på enkelte tilfeller som du kommer med.

Dette sier absolutt ingenting om hvordan det vil bli når Lyse tar over som bredbånds leverandør. Har fått et inntrykk av at Lyse kunder er veldig godt fornøyd. Konkurranse er jo sunt for forbrukerne, men Lyse som leverer på fiber har jo et stooooooooort fortrinn.

 

Kjører spybot regelmessig og har ringt og sendt mail til Hesbynett ang. problemet og er relativt lei kundeservicen deres.

Høres nå ikke ut til at du synes kundeservicen til Hesbynett er så mye bedre....

Endret av dakri
Lenke til kommentar

Jeg har 2/2 fra Hesbynett til 500 kr måneden. Kundeservicen deres er utmerket, men virksomheten deres er jeg mer tvilende til. Fant ut at fiberen i blokka der jeg bor fungerer som et lokalnettverk. Jeg kom inn på andres pc'er uten problemer (edit: My Network Places) og kunne forsyne meg av det jeg ville, noe jeg selvfølgelig ikke gjorde. En sammenligning blir som om alle Nextgentels kunder var i lokalnettverk.

 

Jeg informerte Hesbynett om problemet og sa at jeg vurderte å gjøre det samme med Datatilsynet (tross alt personvern det er snakk om her), men da fikk jeg "Kan ikkje sjå at det er noen krav fra Post og Teletilsynet som pålegger oss dette, men me vil alike vel sjå på alternative løysninger." i retur fra Hesbynett.

 

Etter litt mer fram og tilbake fikk jeg en mail at de skulle se på problemet, men så langt er det ingen forandring. Ellers er jeg fornøyd med hastighet og service, men hvis de ikke får ordna dette problemet sier jeg dem opp.

 

OBS! Dette er et lokalt problem og gjelder KUN den blokka hvor jeg bor, etter det jeg vet.

Endret av Shio
Lenke til kommentar
Jeg har 2/2 fra Hesbynett til 500 kr måneden. Kundeservicen deres er utmerket, men virksomheten deres er jeg mer tvilende til. Fant ut at fiberen i blokka der jeg bor fungerer som et lokalnettverk. Jeg kom inn på andres pc'er uten problemer (edit: My Network Places) og kunne forsyne meg av det jeg ville, noe jeg selvfølgelig ikke gjorde. En sammenligning blir som om alle Nextgentels kunder var i lokalnettverk.

Hvis man selv velger å dele ut "hele harddisken" så er jo man selv skyld i at andre får tak i det som ligger der. Enkelt å greit. Det blir litt feil om Hesbynett må filtrere bort trafikk fordi brukerne selv har tabba seg ut....

Lenke til kommentar

Syns du virkelig det? Så du mener at brukerne selv må ta såpass ansvar at de beskytter seg mot brukere som har samme internettleverandør? Det er klart at alle bør ha en brannmur installert på pc'en, men her er det et lokalnettverk det er snakk om, ikke trafikk utenfor lokalnettverket. Hvis jeg vil ha et LAN hjemme hos meg blir det plutselig mye mer avansert å forsvare dette nettverket for utenforstående brukere. Jeg hadde klart det fordi jeg har kompetansen, men det er ikke tilfellet for alle. Jeg mener at pc'en skal være sikret til en viss grad av internettleverandøren, uavhengig av brannmur eller ikke, og da spesielt siden det er lokal trafikk det er snakk om. Hva med virus, etc etc? Sorry hvis dette sporer veldig av topic. Skal lage en ny tråd.

 

Edit: Ny tråd om dette her

Endret av Shio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...