Solow Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Da fikk jeg det til. Takk for all hjelp! :-D Lenke til kommentar
Solow Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Okay... fikk litt problemer med automatisk montering. Når jeg skriver dette i treminal fungerer det som det skal: mount /dev/hda2 /mnt/felles -t ntfs -r -o umask=0222 Når jeg skriver dette i /etc/fdisk /dev/hda2 /mnt/felles ntfs ro,unmask=0222 0 0 og rebooter ser jeg bare mappen /mnt/felles men kan ikke gå inn på den. Betyr ikke det jeg skrev i fdisk akkurat det samme som i terminal? Kan jeg velge å skrive til ntfs eller er det farlig på noen måte? Skal ikke sensitiv informasjon på partisjonen, som ikke også er på enten win eller linux-partisjonen. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Ikkje skriv til NTFS. Linja i /etc/fstab skal sjå slik ut: /dev/hda2 /mnt/felles ntfs ro,auto,umask=222 0 0 "auto" mounter automatisk. Lenke til kommentar
Solow Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Så ikke at det skal være umask og ikke unmask før nå, og jeg som har finlest dette så mye! Takk for hjelpa Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Ikkje skriv til NTFS. Hvorfor ikke? NTFS-støtten i nyere versjoner av linux-ntfs er ganske god. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå