007CD Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Faren min hadde blitt utsatt for et lynnedslag som fikk Hoverkortet til å takke for seg. Hovedkortet var et MSI KT4 Ultra og hadde VIA brikkesett. Uansett, resten av komponentene overlevde da, men problemene begynte da han kjøpte nytt hovedkort. Et ABIT AN7, Windows ville ikke starte opp grunnet dette brikkesett skiftet så vi la inn Windows på nytt. Da kom han på at bildene fra digital kameraet var i "Mine Dokumenter" og harddisken var selvsagt NTFS formatert. Da vi fikk lagt inn Windows så skulle jeg sjekke om vi kunne få plukket ut bildene hans men det viste seg å være umulig. Ut får vi spyttet en "Ingen Tilgang" feilmelding og vi får ikke til å komme inn. Windows innstillings overføring kan lese mappestrukturen og vi kan se mappen med bildene. Men vi kan ikke hente ut noe. Han hadde ikke passord på bruker kontoen og alle mappene er fortsatt intakte med unntak av den gamle windows versjonen og Windows mappa. Er det noen måte og bryte seg inn i "Bill Gates" mappen mine dokumenter? Lenke til kommentar
veron Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Får du ikke tilgang til dokumentene dine når du setter disken i en annen maskin eller har tatt ren installasjon av windows "Problemet" her ligger i NTFS filsystemet og rettigheter. NTFS har muligheter for å hindre uvedkommende tilgang til f.eks filer / mapper o.l. Høyreklikk på mappen / disken (alt etter hva du skal ta over), velg properties, security, advanced, owner, så velger du ditt navn, og velger "replace owner on subfolders and objects" La maskinen jobbe en stund, og voila, du har full tilgang Les mer om det her : http://support.microsoft.com/default.aspx?...roduct=winxpINT MERK : Du må ha administrator rettigheter for å kunne gjøre det, og enkel fildeling må være slått av. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=229990 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Tusen takk Veron. Nå kan vi få hentet ut bildene igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå