Sovietpig Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 fikk ikke pc hjemme med det første så det første dataspillet var Battlezone.det er seriøst fett fotrsatt. det er digg spill fikk det når med den første pcen vi kjøpte, var bare 8 år elns det første spillet jeg kjøpte var en pakke med worms united, worms 2, og worms pinball fikk med ei gigantisk t skjorte spom fortsatt er for stor Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 "DOOM" og et spill som heter "Virus" som handler om at du går inni din egen pc og jakter på virus...(tåpelig spill) Lenke til kommentar
combatkenneth Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 var et eller annet pinball spill, men det første jeg husker navnet på er transport tycoon Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Det første pc-spillet mitt var Worms United, det første på konsoll Super Mario Bros. Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Mitt første kjøpte pc spill var International Rally championship....Drit artig spill kom ut i 1997. Spilte Doom før det og et ski spill der man kjører ned en alpinbakke og skal hoppe over forskjellige hindringer, helt umulig og komme ned siden det kommer en ulv å spiser deg. Lenke til kommentar
Blaster2k Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 ....ski spill der man kjører ned en alpinbakke og skal hoppe over forskjellige hindringer, helt umulig og komme ned siden det kommer en ulv å spiser deg. Skifree elns Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Har NES forsatt jeg... Funker ikke så sinnsykt bra lenger da.. Funker noen ganger! Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) ....ski spill der man kjører ned en alpinbakke og skal hoppe over forskjellige hindringer, helt umulig og komme ned siden det kommer en ulv å spiser deg. Skifree elns Hvis jeg husker riktig var det vel en avskyelig snømann som spiser deg opp i enden av bakken *mimre* Edit: hukommelsen min spilte meg et puss.. det er vist en ulv, i hvertfall på dette bildet: Endret 13. januar 2005 av fargoth Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Første spillet jeg prøvde var Lotus 3. Konge spill for alle som liker Lotus'er! Det første spillet som ble kjøpt her i huset, var "Under a killing moon" i 1996. Det gikk på 4 CD'er, men det var tross alt et spill med skuespillere i stedet for tegninger. Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) -Dobbelpost- Endret 13. januar 2005 av jolleguten Lenke til kommentar
BrukerSlettet Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Skifree, Jones in the fast lane og keen .... Husker ikke hvilken av dem jeg fikk først. Knas alle av dem... Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Hvis jeg husker riktig var det vel en avskyelig snømann som spiser deg opp i enden av bakken *mimre* Edit: hukommelsen min spilte meg et puss.. det er vist en ulv, i hvertfall på dette bildet: Er nok bare et monster. Er ikke dette ganske feilpostet? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 (endret) Jeg kjøpte PC for å kunne spille Daggerfall, som jeg hadde sett hos en kompis. Og Heroes Of Might and magic II, som vi spilte multiplayer mange ganger. Tror jeg kjøpte hans brukte Pentium 100 med Matrox G200 grafikkort. Jeg var diehard Amiga-fan siden 1988, men Amigaen var så godt som død på den tida ('97/98) så jeg bukka under.. Endret 13. januar 2005 av Bitex Lenke til kommentar
svamp Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 *Mimre* De første spillene jeg hadde (unntatt de som fulgte med Windows 3.11 da): -Keen -Winter Games, Summer Games, Ski or Die, The Games -Lion King, Aladdin, Prince of Persia (2D) -Halloween Harry -Et barnespill som het Scooter's Magic Castle -Highway Hunter -Lotus 3 -Mange flere som det er irriterende å ikke huske... Men har alle på den gamle PC'en fra -93 Den skal aldri kastes. Det aller første var vel Beneath a Steel Sky, som fulgte med PC'en på CD. Det husker jeg var spennende, brukte en del timer der ja. Men nå er det spillet blitt freeware, jeg lasta det ned i romjula, og da runda jeg det for første gang :!: Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Necrodome Megarace2 Tror jeg... Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 hmm... kom nettopp på et annet, men husker ikke hva det het. gikk i hvertfall ut på at det var 2 aper som skulle kaste ting(banan??) på hverandre. Så stod di i byen med bygninger som hindring. Da var det jo om å gjøre å hive over disse, eller hive flere ganger for å prøve å komme seg igjennom en bygning. målet var jo da selvfølgelig å treffe den andre apen med banen man kasta. slikt styrke + y,x spill... evig nais Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 hmm... kom nettopp på et annet, men husker ikke hva det het. gikk i hvertfall ut på at det var 2 aper som skulle kaste ting(banan??) på hverandre. Så stod di i byen med bygninger som hindring. Da var det jo om å gjøre å hive over disse, eller hive flere ganger for å prøve å komme seg igjennom en bygning. målet var jo da selvfølgelig å treffe den andre apen med banen man kasta. slikt styrke + y,x spill... evig nais var ikke rampage eller noe det het? Lenke til kommentar
svamp Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Oi, hvordan kunne jeg glemme: Hugo 1 Hugo 2 Hugo 3 DOS-spill der man skulle skrive hva hovedpersonen skulle gjøre, for eksempel "pick up the key" og så skjer det ting. Er visst en egen sjanger for sånne spill, men jeg likte de tre nevnte spillene ("Hugo's house of horrors", "Hugo - Whodunit" og ett til der han er i jungelen) fordi de ikke var rent tekstbaserte, men at du faktisk styrte en figur rundt i en 2d-verden. Husker hvor mange timer og dager jeg satt med de spillene, 8-10 år og måtte slå opp i ordboka for annethvert ord jeg skulle skrive... Og hvor morsomt det var når jeg plutselig løste en vanskelig "gåte"... Og hvor kjedelig det var når et spill var runda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå