Gå til innhold

Ditt første pc-spill...

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
fikk ikke pc hjemme med det første så det første dataspillet var Battlezone.

det er seriøst fett fotrsatt.

det er digg spill :thumbup: fikk det når med den første pcen vi kjøpte, var bare 8 år elns det første spillet jeg kjøpte var en pakke med worms united, worms 2, og worms pinball :w00t: fikk med ei gigantisk t skjorte spom fortsatt er for stor :thumbdown:

Lenke til kommentar

Mitt første kjøpte pc spill var International Rally championship....Drit artig spill kom ut i 1997. Spilte Doom før det og et ski spill der man kjører ned en alpinbakke og skal hoppe over forskjellige hindringer, helt umulig og komme ned siden det kommer en ulv å spiser deg.

Lenke til kommentar
....ski spill der man kjører ned en alpinbakke og skal hoppe over forskjellige hindringer, helt umulig og komme ned siden det kommer en ulv å spiser deg.

Skifree elns :D

Hvis jeg husker riktig var det vel en avskyelig snømann som spiser deg opp i enden av bakken *mimre*

Edit: hukommelsen min spilte meg et puss.. det er vist en ulv, i hvertfall på dette bildet:

skifree.jpg

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte PC for å kunne spille Daggerfall, som jeg hadde sett hos en kompis. Og Heroes Of Might and magic II, som vi spilte multiplayer mange ganger. Tror jeg kjøpte hans brukte Pentium 100 med Matrox G200 grafikkort.

Jeg var diehard Amiga-fan siden 1988, men Amigaen var så godt som død på den tida ('97/98) så jeg bukka under..

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

*Mimre* :love:

De første spillene jeg hadde (unntatt de som fulgte med Windows 3.11 da):

-Keen

-Winter Games, Summer Games, Ski or Die, The Games

-Lion King, Aladdin, Prince of Persia (2D)

-Halloween Harry

-Et barnespill som het Scooter's Magic Castle

-Highway Hunter

-Lotus 3

-Mange flere som det er irriterende å ikke huske... Men har alle på den gamle PC'en fra -93 :) Den skal aldri kastes.

Det aller første var vel Beneath a Steel Sky, som fulgte med PC'en på CD. Det husker jeg var spennende, brukte en del timer der ja.

Men nå er det spillet blitt freeware, jeg lasta det ned i romjula, og da runda jeg det for første gang :!:

Lenke til kommentar

hmm... kom nettopp på et annet, men husker ikke hva det het.

gikk i hvertfall ut på at det var 2 aper som skulle kaste ting(banan??) på hverandre. Så stod di i byen med bygninger som hindring. Da var det jo om å gjøre å hive over disse, eller hive flere ganger for å prøve å komme seg igjennom en bygning. målet var jo da selvfølgelig å treffe den andre apen med banen man kasta. slikt styrke + y,x spill... evig nais

Lenke til kommentar
hmm... kom nettopp på et annet, men husker ikke hva det het.

gikk i hvertfall ut på at det var 2 aper som skulle kaste ting(banan??) på hverandre. Så stod di i byen med bygninger som hindring. Da var det jo om å gjøre å hive over disse, eller hive flere ganger for å prøve å komme seg igjennom en bygning. målet var jo da selvfølgelig å treffe den andre apen med banen man kasta. slikt styrke + y,x spill... evig nais

var ikke rampage eller noe det het? :hmm:

Lenke til kommentar

Oi, hvordan kunne jeg glemme:

Hugo 1

Hugo 2

Hugo 3

DOS-spill der man skulle skrive hva hovedpersonen skulle gjøre, for eksempel "pick up the key" og så skjer det ting.

Er visst en egen sjanger for sånne spill, men jeg likte de tre nevnte spillene ("Hugo's house of horrors", "Hugo - Whodunit" og ett til der han er i jungelen) fordi de ikke var rent tekstbaserte, men at du faktisk styrte en figur rundt i en 2d-verden.

Husker hvor mange timer og dager jeg satt med de spillene, 8-10 år og måtte slå opp i ordboka for annethvert ord jeg skulle skrive... Og hvor morsomt det var når jeg plutselig løste en vanskelig "gåte"... Og hvor kjedelig det var når et spill var runda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...