Gå til innhold

Ditt første pc-spill...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg husker at vi fikk masse spill med commodoren vår. Men den første vi (med det mener jeg så klart morra mi) kjøpte var et eller annet Road Runner spill til commodore 64.

Det første spiller jeg kan huske å ha kjøpt kostet meg 150kr eller noe og het et eller annet med Rise Of The Traid eller noe. Det var jo så klart til pc vår som hadde en hd på 800mb og 8 mb ram, hehe.

Lenke til kommentar

Egentlig ganske umulig å si, for jeg var hardcore diskettswapper/trader når jeg fikk Amiga 500'en i 1989. Fikk så mye nye spill at det er håpløst å huske hva det første var..på C64'n hadde jeg haugevis med sånne "turbotape"-kassetter som det var kanskje 20-30 cracka spill på. Husker smerten ved å spole fram og tilbake på kassettene for å loade riktig spill (de lå jo etter hverandre, måtte bare loggføre på telleverket hvor neste spill var)

Første PC-spillene mine var hvertfall The Elder Scrolls: Daggerfall og Heroes of Might and Magic 2.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Det aller første spillet jeg spilte var vel noe i retningen av Sonic tenker jeg. Ah, ja.. Gode tider det gitt. Har gått gjennom flere av de spillene i den serien. Ellers andre diverse spill til sega der. Husker det som det skulle vært i går, da mudern kom valsende inn i stua og spør om jeg vil ha sånn som nabo'n. (Playstation)

Første spillet der var vel Rayman. :hmm:

Lenke til kommentar

I kronologisk rekkefølge (sånn cirka)

Digger

SpaceWar

Yatzee

Lemmings (oh no!)

Stunts (loada ramdrive og kopierte over, gikk dritfort)

Ski or Die

Civilization

Monthy Python (husker ikke hele navnet - ekstremt sært spill)

Jones in the Fast Lane

Heroes quest (relansert under Quest for Glory I)

Wing Commander (enern ja)

Red Baron

Settlers

Får litt lyst til å sette opp en eldgammel pc, så jeg kan spille alt dette her igjen. Noen som vil ha jobben min, ok lønn men ikke tid til gaming?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...