Gå til innhold

Ditt første pc-spill...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt første spill var et slags dyrespill hvor man skulle bevege seg rundt på et brett og prøve å komme til den andre siden uten at en jeger skulle klare å ta deg, man kunne plukke opp bær til og med og det var virkelig fantastisk stemningsfullt og teknologien var slående god :p Det spillet spillte jeg i mange timer. Noen som vet hva det heter?

Lenke til kommentar

Første pc.spill jeg hadde var noen dos-spill som fulgte med mammas jobb-pc, Commodore 286 med svart-hvit skjerm :p. Snake, Murder in Space (på store svarte disketter), Hangman og Eliza tror jeg det var...

 

Om vi prater om det første spillet jeg kjøpte selv, må det ha vært Day Of The Tentacle og/eller Prince Of Persia.

Lenke til kommentar

Første originale på C64 var Outrun.

 

Første på Amiga var Ferrari F1 (veldig bra formel 1 spill hvor man styrte med musa). Defender of the Crown fikk jeg vel også omtrent samtidig.

 

Første på PC var Championship Manager 2 og Geoff Crammond's Grand Prix 2 med ratt og pedaler (kjøpte PC'en på grunn av disse to spillene - som ikke kom ut på Amiga'en. CM2 kom senere ut til Amiga, men var en dritdårlig nedstrippet versjon som ikke kunne installeres på harddisk en gang.).

Lenke til kommentar

Mitt første spill var Test Drive på Amiga 500.

 

Kult spill, men allerede da viste datamaskiner seg fra den gode siden. Tror jeg bare hadde spilt et par timer da den velkjente blinkende røde firkanten med error message kom opp... Det var vel forsåvidt også første gang jeg truet en datamaskin på livet...

Lenke til kommentar

Wolfenstein 3D.

 

Mitt også første møte med den piratkopierte verden, da jeg kom hjem med den splitter ny 486 DX2 66mhz fra datavarehuset.. Første av sitt slag i gata.. Uhmm... husker det som det skulle ha vært i dag.. Lånte spent diskettene av en kamerat. Sol var det også..... :yes: Det var tider det..

 

*drømmer*

Lenke til kommentar

Mitt aller første PC spill må vel ha vært "Alley Cat" (het noe sånt) da det enda var bare grønne-og-svarte skjerme, men det er så gammelt at jeg vet ikke om det er fremdeles er kvalifisert som spill! :blush:

 

Mine første PC spill etter det var vel Full Throthle eller Kings Quest, men jeg var jo en overlykkelig eier av en NES maskin med Super Mario og Duck Hunt lenge før det XD :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...