Gå til innhold

Ditt første pc-spill...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*Mimre* :love:

De første spillene jeg hadde (unntatt de som fulgte med Windows 3.11 da):

-Keen

-Winter Games, Summer Games, Ski or Die, The Games

-Lion King, Aladdin, Prince of Persia (2D)

-Halloween Harry

-Et barnespill som het Scooter's Magic Castle

-Highway Hunter

-Lotus 3

-Mange flere som det er irriterende å ikke huske... Men har alle på den gamle PC'en fra -93 :) Den skal aldri kastes.

Det aller første var vel Beneath a Steel Sky, som fulgte med PC'en på CD. Det husker jeg var spennende, brukte en del timer der ja.

Men nå er det spillet blitt freeware, jeg lasta det ned i romjula, og da runda jeg det for første gang :!:

Endelig noen på min alder :D

Må ta med:

King's Quest 1,2,3++

Space Quest 1,2,3++

Monkey Island 1 og 2

Blue

WarCraft 3

Street Rod 1 og 2

Stunts

:love:

Lenke til kommentar

Det forste spillet jeg eide var vel Actua Soccer. Det fulgte med var forste PC, en Fujitsu. Pentium 166mhz. Det var tider det! *Nostalgisk*

Edit:

første PC spillet mitt var "chip's challenge" tror jeg, satt å spilte det på 486'en som jeg fikk av jobben til faren min......good times

Oj, har spilt det endel ogsa, ja... *Enda mer nostalgisk*

Endret av Jonnar
Lenke til kommentar

Mitt første spill på pc må ha vært ports of call. Var ihvertfall et av de. utrolig mange kule timer jeg og kompisen min hadde med dette spillet. Wing Commander var også et av de første. Det var de tidene der spilla var fokusert på gameplay, pc'en (som gikk i dos) aldri krasja og drivere var et fremmedord som ingen visste hva betydde ;)

En herlig tid.....skru på pc'en og spill.......

Lenke til kommentar
Blue

Hmm... var det et spill der du skulle etterforske et drap eller noe. At du var politimann eller detektiv av noe slag? I såfall var det et av de første spillene jeg spilte også. Var en kompis som hadde fått seg 486 med CDROM. Husker det var stort.. Og dette spillet fulgte med maskinen hans.

Ellers var de første spillene jeg kjøpte til PC The Big Red Adventure, Monstertruck Madness og Big Red Racing. Kjøpte alle tre på en gang, og hadde mye morro med det. Var etter at pappa kjøpte ny maskin. Pentium 120MHz eller så.

Hadde selvfølgelig spill før dette også, på 386 laptopen (slepbar, ikke bærbar), men da visste jeg ikke at det gikk ann å kjøpe spill til PC. Hadde en Sega Master System II også, og jeg syntes det virket naturlig at spill er noe du kjøper til spillmaskiner. Alt jeg hadde kom på disketter fra naboen.

Oh, the happy days :love:

Lenke til kommentar

Animated Quest tror jeg.. Eldgammelt DOS-spill, der du skulle føre et dyr fra et kart over haugevis med baner før du kom hjem til familien din.

Du skulle spise dyr som var mindre enn deg, og passe deg for større dyr og jegere. Ganske moro. Dyret som ikke var jaga av jegere og som eide ALLE, var svartbjørnen:P Var visst fra slutten av 80-tallet tror jeg.

Andre klassikere var Hugo and the Haunted House, Jill of The Jungle, EPIC Pinball og *trommevirvel* Cosmos' Cosmic Adventures...

Ah, gode gamle floppyspill :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...