Gå til innhold

Automatisk oppstart av bærbar PC


jogrba

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg prøver å få til at min bærbare PC skal skru seg på av seg selv og begynne å spille en mp3-fil.

 

Jeg prøver å få dette til med Windows sin funksjon "planlagte oppgaver" (scheduled tasks).

 

Dette fungerer fint når jeg har PC-en påslått, Winamp popper opp og sangen startes, men når jeg har maskinen avslått, skjer ingenting. (Jeg har haket av på "Wake the computer to run this task" og ikke haket av på "run only when logged on".)

 

Noen som har fått dette til å fungere?

(Hadde vært fint å ha som ringeklokke.)

Endret av jogrba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke det samme med WOL , da dette ikke er kontrollert på samme måte.

 

Quote:

http://www.toejumper.net/maintain4/defrag4.htm

Task scheduler for defrag:

 

Although Task Scheduler isn't great about preventing tasks from competing with each other, these settings will help to prevent such contention. Note the "Power Management" options on the same dialog. For laptops, the "Don't Start if the computer is on batteries" and "Stop task if battery mode begins" may be useful to prevent your system from running itself down when you're not connected to a wall socket. But all systems -- laptops and standard PCs -- can benefit from the "Wake the computer to run this task." This setting will bring your PC out of sleep or standby mode, if necessary, to run the scheduled task. Close out the open dialogs, and click Next. At the end of the day, let your PC's power-control system put the PC into sleep or standby mode (not fully off). At the appropriate time, the PC will wake up, and run the scheduled task to completion.

 

Må støttes av maskinens ACPI , ellers virker det ikke .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...