Trep Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 God aften kjære lesere ! ^_^ Jeg sitter på et sapphire 9800pro kort, som skal flashes til xt og deretter klokkes over 412/365. Problemet er som følger; Jeg skulle gjerne fått kjølt dette kortet ned endel, samt dets ram-brikker. Jeg sitter for tiden med en ATI silencer 1 kjøler for hånd. For å si det slik, så er dette kort nr 2 jeg prøver å montere denne silencer 1 vifta på. Første kortet røyk når jeg prøvde, årsak ukjent, såe jeg er ikke så veldig ivrig når det kommer til å putte denne kjølern på kort nr 2. Jeg har lest endel posts på hardware.no og overklokking.no sine forums om akkurat denne kjølern, det er tydeligvis delte meninger om hva som kunne forårsaket smelting av mine kjære gpu Noen sier at shimmen som sapphire 9800 pro kortet har, forhindrer skikkelig kontakt mellom gpu og kjøleribben, mens andre påstår at de ikke hadde noen problemer med å plassere kjølern på kortet (uten å fjerne shimmen) Jeg trenger litt proff hjelp her, tydeligvis. Såe om noen med innsikt kunne gitt meg endel pointers, så hadde jeg evig takknemelig! P.S. jeg fjerna shimmen på gamle kortet (ødelagte) og smelta litt plastikk på kjølern, og det ser ut til å passe 100%, men jeg er enda litt skeptisk til denne kjølern. Skal jeg bare gi f*** og kjøpe en zalman gpu kjøler ? Mvh Jørgen Kjeldsen Lenke til kommentar
pcmannen Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Velg det siste du! Er ikke noe vits å ekspremitere med et såpass bra kort Zalman kjølerene er visst gode også de Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Prøv å finne ut om kjølerern er rett. Har du ikke 100% kontakt ville jeg kastet den. Du kan prøve å slipe den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå