Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har jeg en møkka-router?

Anbefalte innlegg

Har en ZyXel ZyAir G-2000 router,av og til når jeg skal ut på nette å "surfe" så finner ikke nettleseren siden og jeg får ikke til å logge meg på MSN Messenger.

Da må jeg "reset'e" routeren ved å plugge adapteren inn og ut.

Hva er det som er feil!?

Det er jo ikke slik det skal vær! :mad:

Er det rett å slett en møkka-router??? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv:

ftp://ftp.europe.zyxel.com/ZyAIR_G-2000/f...C0_Standard.zip

For veiledning se:

ftp://ftp.europe.zyxel.com/ZyAIR_G-2000/d..._UsersGuide.pdf

Fra HW.no ordboken (http://www.hardware.no/guider/ord03/)

"Firmware: Dette er instruksjoner, og data som er samlet i et "Read Only Memory" (ROM). Dataene som ligger her, vil bestemme hvordan en datamaskin, eller en enhet skal oppføre seg. Slike data ligger blant annet lagret i CD-ROM brennere, og det prates mye om hvordan de tidligste firmware-versjonene til et produkt kan skape konflikter under bruk. Det er idag muligheter til å oppdatere dette minnet for enkelte produkter når nye versjoner blir gitt ut. (Må som regel skaffes direkte av produsenten, ikke forhandler)."

Lenke til kommentar

Firmware er programvaren som er lagret i routeren, og som styrer maskinvaren. Det står i manualen hvordan du oppdaterer den. Du kan gå inn på denne siden, velger wireless og routermodellen din, så får du opp en liste over filer du kan laste ned. Finner du ikke manualen din, så ligger denne også der. Hvis du kan, så er det en fordel om du er koblet til routeren med kabel når du utfører oppdatering av firmware.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...