Bandidos-Pelle Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) OK, folkens, om dere ikke er klar over det, så nærmer julen seg. Uansett, i den forbindelse har jeg tenkt til å ønske meg en ny harddisk. Vil ha den største, raskeste og beste rakkeren som DERE anbefaler. Jeg driver med videoredigering, og video tar utenkelig nok utrolig mye plass! Skal kjøpe harddisk(er) for maksimum 2.500-3.000. (Merk: MAKSIMUM). Link gjerne til en anerkjent nettbutikk som selger produktet. Noen idèer? Takker, jeg er nemlig helt n00b på hardware. Endret 11. desember 2004 av Bandidos Pelle Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg er ikke så god på dette, men 1x74,6gb raptor som midlertidig lagring og som disk der adobe eller hva du bruker lagrer temp filer. 1x250gb samsung eller seagate eller wd der du lagrer alt som er ferdig som du ikke arbeider med. Dette krever litt rutiner, men det er det greisete. Som systemdisk har du sikkert no vanlig 7200rpm liggende, denne blir ikke så veldig belastet. Antar du skal ha sata så da blir det f.eks. http://komplett.no/k/ki.asp?sku=123996&cks=PRL seagate 200gb http://komplett.no/k/ki.asp?sku=122429&cks=PLC wd 74,6gb dette blir 2490,01+100kr frakt antar jeg Har du ikke en tredje disk til os kan du bruke 200gb lagringsdisken. Kan hende at raptoren gir bedre ytelse enn 200gb hvis du har den som systemdisk men det er jeg litt usikker på da den må dele resurser med resten av systemet og ikke blir en dedikert en, men det kan du teste ut. Håper det er nok gb for deg Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Antar du skal ha sata så da blir det f.eks. http://komplett.no/k/ki.asp?sku=123996&cks=PRL seagate 200gb http://komplett.no/k/ki.asp?sku=122429&cks=PLC wd 74,6gb dette blir 2490,01+100kr frakt antar jeg Har du ikke en tredje disk til os kan du bruke 200gb lagringsdisken. Kan hende at raptoren gir bedre ytelse enn 200gb hvis du har den som systemdisk men det er jeg litt usikker på da den må dele resurser med resten av systemet og ikke blir en dedikert en, men det kan du teste ut. Håper det er nok gb for deg *EDIT: Han kan legge på en S-ATA-kontroller på den prisen også, i tilfelle han ikke har innebygd S-ATA. Endret 11. desember 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Altså, jeg vet ikke hva dere trenger å vite, jeg, men specsa på maskinen har jeg selv valgt ved hjelp av Dells bestillingsgreier. Kjøpte den i januar i dette året. 2048 MB DDR RAM. 3,2 gHZ. Radeon 9800 Pro XT 256 MB. Det er jo en forholdsvis ny PC, så tror dere ikke at den har SATA-greier? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg antar det men kan ikke si at den har det og så har den det. Du kan ringe dell og spørre om den har sata kontakter, det er det letteste hvis du ikke har så god peiling på data. Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Gå for eventuelt Maxtor DiamondMax 10 300GB S-ATA 16MB cache 7200RPM NCQ. Den er stor og rask og har mer fornuftig pris en raptoren. Den er i mange tilfeller omtrent like rask som raptoren også. Kjøp en nå, spar litt til og kjøp enda en Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Gå for eventuelt Maxtor DiamondMax 10 300GB S-ATA 16MB cache 7200RPM NCQ. Den er stor og rask og har mer fornuftig pris en raptoren. Den er i mange tilfeller omtrent like rask som raptoren også. Kjøp en nå, spar litt til og kjøp enda en Kort svar: NEI! Det er seriøst den verste disken jeg noen gang har hatt. Drittdisk. Den er på vei tilbake til netshop. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 ahpadt: Kanskje du kunne utdype litt? Lenke til kommentar
capy Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 om du har støtte for raid på pcen din, kan du gå for 2X200GB disker. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 ahpadt: Kanskje du kunne utdype litt? Jeg er så lei av å forklare det. Les alle de 1000 andre trådene jeg har skrevet det i. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Altså, hvordan kan jeg finne ut om PC-en støtter dette UTEN å ringe Dell eller noe i den duren? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Altså, hvordan kan jeg finne ut om PC-en støtter dette UTEN å ringe Dell eller noe i den duren? Look at ze intarweb. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Vel, jeg har "bygget" den selv på Dells sider. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Du kan jo også se inni pc'n, se om du finner S-ATA kontakter. Bilde av S-ATA kontakter http://www.vr-zone.com/reviews/Chaintech/9CJS/S-ATA.jpg Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Tror nå at jeg bare jeg har IDE-HD. Finnes det noe rimelig bra IDE-disker, da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå