Gå til innhold

Sony DSC-P150 eller Canon PowerShot S60?

Anbefalte innlegg

Jeg kan få begge kameraene for 3999. Hvilket velger jeg?

Hvilket har best bildekvalitet?

Har canon mere manuelle instillingsmuligheter?(tenker mest på eksponering)

Sony er jo overlegen på hastighet og er i anbefalingene.

Takker for alle svar :yes:

Endret av P.E.R.J
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg hadde tatt P150.... Du får muligens (litt) bedre bildekvalitet med Canon, og det er nok litt fler instillingsmuligheter og bedre optisk zoom, men ellers ser jeg få fordeler med dette. Som du sier er P150 både raskere og har bedre batterikapasitet, og det er en god del mindre/lettere. Med P150 får du jo også hele 7 megapixels, hvis dette er av interesse. Skal du ha tilsvarende fra Canon, må du opp i S70, som er betydelig dyrere...

Men for all del, begge er flotte kameraer, det er ikke noe lett valg...

Lenke til kommentar

Kjenner ikke Sony modellen, men Canon Powershot S60 og S70 har vidvinkel tilsvarende 28mm. Dette er veldig nyttig. Ellers er S60 ett bra kamera... bildekvaliteten er meget god og kameraet er mye raskere enn tidligere Canon kamera. Batterikapasiteten er også forbedret en del, og det bruker jo ett stort batteri, så det skal holde lenge nok for de fleste.

Lenke til kommentar
Er 3999 en bra pris på S60?

Skal være bra pris dette. Du kan få det litt biligere på utenlandske nettbutikker som nomatica.com, men er ikke mye å spare. Dessuten er det som oftest enklere og raskere å handle på norske nettbutikker.

Du kan også ta en titt på S70, som har høyere oppløsning og mindre støy. Det har også større buffer, slik at du kan ta flere seriebilder på maks hastighet. Mange mener nok at det ikke er verdt den ekstra tusenlappen. Men dette må du vurdere selv.

Test på S60 og S70 kan du finne på digit.no.

Du kan også finne en test av S60 her på akamera.

Lenke til kommentar

Du kan også ta en titt på S70, som har høyere oppløsning og mindre støy. Det har også større buffer, slik at du kan ta flere seriebilder på maks hastighet. Mange mener nok at det ikke er verdt den ekstra tusenlappen. Men dette må du vurdere selv.

Test på S60 og S70 kan du finne på digit.no.

Du kan også finne en test av S60 her på akamera.

Hvordan kan S70 ha både høyere oppløsning og mindre støy?

Lenke til kommentar
Hvordan kan S70 ha både høyere oppløsning og mindre støy?

Er vel utvikling i teknologien. Tror det er Sony som har produsert CCD brikken på S70.

EDIT:

Her kan du se at det er mindre støy på S70 enn S60. Ikke store forskjellen, men det som er imponerende, er at antall MP har økt en god del samtidig som de har klart å få mindre støy.

Endret av berntmh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...