Anterialis Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hvordan gjør man det? Har gjort det før, men bare over LAN. Er det veldig vanskelig å bruke remote desktop over internett hvis begge pc-er er bak firewall? Noen som kan hjelpe meg litt sånn step-by-steb? På forhånd takk Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 nei, det er egentlig ikke så vanskelig egentlig. du gjør noe av det samme som når du gjør det over LAN. du skriver inn Ip`en til den du skal fjernstyre. så må den pc`en du skal fjernstyre ha Remote Desktop aktivert også. når det er gjort å du har kommet igjennom får du beskjed om å skrive inn brukernavn og passord på den pc`en du skal fjernstyre. når/hvis du får dette så er du opp å går. da fjernstyrer du pc`en over Internet. for min del liker jeg bedre å bruke Radmin (remote administrator). denne er også veldig enkel i bruk. men denne er ikke gratis da Lykke til. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Men du har jo noe som heter IIS da. (Internet Information Service) som du må innstallere på host maskinen for å få dette til å funke... Har prøvd den "enkle" måten som du beskrev, men det funka ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå