allyse Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Jeg er vant med å bruke administrator accounten (den som kommer standard ved install) som vanlig brukerområde, men nå når pluterlig gamlingene vil bruke maskinen til å sjekke hvor mye som er på kontoen vil ikke jeg de skal bruke mitt brukerområde. Problemet er at de vet tilnermet NULL og når de ser flere ikoner på skrivebordet eller i start menyen blir de forvirret. Anyway skulle jeg lage en egen gruppe til dem slik de kunne herse så mye de ville, men når jeg starter opp med deres gruppe ligger en haug av ting fra mitt skrivebord og start meny på deres desktop, og når jeg prøver å slette det på gamlingenes desktop forsvinner det fra mitt også! Hvordan kan jeg lage et HELT nytt område til dem slik det er så ENKELT som mulig for dem? Og en ting til: Hvordan endrer jeg windows oppstarten til å la dem logge seg på med å skrive inn brukernavn, og ikke den "welcome" dritten som følger med windowsen Bruker Windows XP Pro. som sagt tidligere Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
BBC Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 15:13, allyse skrev:Jeg er vant med å bruke administrator accounten (den som kommer standard ved install) som vanlig brukerområde, Noe av det værste du kan gjøre - samme som å kjøre som root i Unix. Quote: men nå når pluterlig gamlingene vil bruke maskinen til å sjekke hvor mye som er på kontoen vil ikke jeg de skal bruke mitt brukerområde. Problemet er at de vet tilnermet NULL og når de ser flere ikoner på skrivebordet eller i start menyen blir de forvirret. Anyway skulle jeg lage en egen gruppe til dem slik de kunne herse så mye de ville, men når jeg starter opp med deres gruppe ligger en haug av ting fra mitt skrivebord og start meny på deres desktop, og når jeg prøver å slette det på gamlingenes desktop forsvinner det fra mitt også! "Problemet" ligger i at veldig mange innstallasjoner legger filer i Documents and SettingsAll Users istedet for Documents and SettingsUsername. Quote: Hvordan kan jeg lage et HELT nytt område til dem slik det er så ENKELT som mulig for dem? Opprette brukeren, og fjerne det du ikke vil at han skal ha tilgang til ifra "All Users". _________________ 80 GiB er ikke 80 GB [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-06-03 15:17 ] Lenke til kommentar
aNti hero Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Det som skjer når noen ikoner er på begge skrivebord er vel at dem er blirr plasert i "All users". Hvis du går på "C:Documents and SettingsAll Users" så ser du det. Der er blant annet "Skrivebord" og "Start-Meny". Legger du noe i de mappene vil det synes for alle brukere. Så hvis du bare flytter de ikonene dem ikke skal se over til din mappe (ut fra "All users" til "Din bruker") så ser ikke dem ikonene lengere. Og du kan f.eks bare ha snarvei til Netscape der, så slepper du legge den i alle brukermappene. Du burde egentlig ikke bruke Admin. kontoen som din bruker.. selv om det kanskje er lettest når den er med... men det er mere sikkerhet hvis du har NTFS + en Begrenset bruker, vil hindre div. virus osv. For når du er Admin kan du jo gjøre hva du vil.. og virus kan jo gjøre det du ikke vil hehe Du må en tur i kontrollpanel under "Brukerkontoer". Der kan du velge hvordan brukeren logger av eller på under "Endre måten brukere logger på eller av". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå