Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Høyt drivstofforbruk Mercedes

ottisjr

Anbefalte innlegg

Har problemer med min Mercedes 190E. Den bruker ALT for mye bensin, ca 1,8 - 2,0 l på mila. I sommer var jeg nede i 1,2 l på mila, og da hadde jeg den inne på verksted for å finne ut av dette, men neida. Jeg har sett over luftfilter, plugger og jeg kjører normalt (trør ikke gassen i bånn og holder meg til fartsgrensen, stor sett).

Vet jeg har vært over en artikkel på internett før om noen som hade problemer med dette på sin 190E, hvor de måtte gå mange runder på verksted før de fant ut av det, men jeg klarer ikke å huska hva det var. Noen som har noen gode ideer til meg nå før jeg skal inn på verksted igjen for å få dette sjekket? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har meget lite kjennskap til MB, men i og med at det er innsprøytning er det sikkert mange sensorer som kan være synderen. Luftmengdemåleren, lambdasonde (hvis du har?) osv.

Har du merket at bilen har gått dårligere etter at den har begynt å bruke masse bensin? Har du sett på pluggene om de er sota ned eller lignende?

Lenke til kommentar

Nå har jeg latt bilen stå. Holdt på å få motorstopp på den fire ganger på en liten tur i dag. Den kveles når jeg står i ro, eller turtallet er på tur ned, og da er det bare å trø gassen i bånn også kommer den etter noene sekunder.

Noen som har et godt forslag til hva dette er?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nå har jeg latt bilen stå. Holdt på å få motorstopp på den fire ganger på en liten tur i dag. Den kveles når jeg står i ro, eller turtallet er på tur ned, og da er det bare å trø gassen i bånn også kommer den etter noene sekunder.

Noen som har et godt forslag til hva dette er?

Det er tydelig at motoren overmettes med bensin, og jeg ville tro det har noe med en av sondene å gjøre. Lambdasonde og/eller luftmengdemåler er jo to kort jeg ville ha sjekket, som også er påpekt tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

har fått fiksa dette problemet med gassen. Var fordelerlokket som var tatt kveld. Bruker fortsatt 1,5 på mila, så nå bærer det rett inn på merkeverksted for å få dette fiksa. Skal selge bilen, så da vil jeg at alt skal være i topp stand når jeg leverer den ifra meg. Noen som er intereseret i å kjøpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...