ottisjr Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Har problemer med min Mercedes 190E. Den bruker ALT for mye bensin, ca 1,8 - 2,0 l på mila. I sommer var jeg nede i 1,2 l på mila, og da hadde jeg den inne på verksted for å finne ut av dette, men neida. Jeg har sett over luftfilter, plugger og jeg kjører normalt (trør ikke gassen i bånn og holder meg til fartsgrensen, stor sett). Vet jeg har vært over en artikkel på internett før om noen som hade problemer med dette på sin 190E, hvor de måtte gå mange runder på verksted før de fant ut av det, men jeg klarer ikke å huska hva det var. Noen som har noen gode ideer til meg nå før jeg skal inn på verksted igjen for å få dette sjekket? Lenke til kommentar
eab Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Har meget lite kjennskap til MB, men i og med at det er innsprøytning er det sikkert mange sensorer som kan være synderen. Luftmengdemåleren, lambdasonde (hvis du har?) osv. Har du merket at bilen har gått dårligere etter at den har begynt å bruke masse bensin? Har du sett på pluggene om de er sota ned eller lignende? Lenke til kommentar
FI Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Det er mekanisk insprøytning på disse bilene, åssen er tomgangen på bilen? Og hvordan er gass responsen på den?, røyker den mye? FI Lenke til kommentar
trra Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Siden det er mekanisk innsprut, så kan det være kaldstartdysa som lekker bensin eller at varmkjøringsregulator ikke virker som den skal. Endret 12. desember 2004 av trra Lenke til kommentar
ottisjr Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 FI: Når du sier så, så har den vel kanskje begynt å "harke" litt mer, og den spytter ut mer røyk enn før ja. Har du noen forslag til hva det kan være ? Lenke til kommentar
ottisjr Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Nå har jeg latt bilen stå. Holdt på å få motorstopp på den fire ganger på en liten tur i dag. Den kveles når jeg står i ro, eller turtallet er på tur ned, og da er det bare å trø gassen i bånn også kommer den etter noene sekunder. Noen som har et godt forslag til hva dette er? Lenke til kommentar
zupreme Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Høres kanskje ut som den får for mye bensin i forhold til luft, at den drukner. Er dessverre ingen mekaniker selv... Treghet i innsprøytningsdyser? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 2. januar 2005 Del Skrevet 2. januar 2005 Nå har jeg latt bilen stå. Holdt på å få motorstopp på den fire ganger på en liten tur i dag. Den kveles når jeg står i ro, eller turtallet er på tur ned, og da er det bare å trø gassen i bånn også kommer den etter noene sekunder. Noen som har et godt forslag til hva dette er? Det er tydelig at motoren overmettes med bensin, og jeg ville tro det har noe med en av sondene å gjøre. Lambdasonde og/eller luftmengdemåler er jo to kort jeg ville ha sjekket, som også er påpekt tidligere i tråden. Lenke til kommentar
ottisjr Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 har fått fiksa dette problemet med gassen. Var fordelerlokket som var tatt kveld. Bruker fortsatt 1,5 på mila, så nå bærer det rett inn på merkeverksted for å få dette fiksa. Skal selge bilen, så da vil jeg at alt skal være i topp stand når jeg leverer den ifra meg. Noen som er intereseret i å kjøpe? Lenke til kommentar
Opus Skrevet 8. januar 2005 Del Skrevet 8. januar 2005 Du sier du har "sett over" luftfiltere, men er det lenge siden det ble skiftet? Btw, forumet er ikke en markedsplass Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå