Gå til innhold

Skikkelig DILEMMA! Nok engang xbox eller PS2?

magnus85

Anbefalte innlegg

Vil også ha surround, men det er det vel på begge konsollene som jeg forstod?

Jo, men er stor forskjell på hvilket format de bruker.

XBOX: Dolby Digital 5.1

PS2: Dolby Pro Logic og DTS Interactive

PS2 har ikke prosessorkraft til å kjøre Dolby Digital In-Game, derfor kjører den mindre avanserte formater som overnevnte!

ehs5:

I XBOXen er det en harddisk i utganskpunktet, om du chipper eller ikke.

PS2en vil aldri bli en multimediamaskinen, som XBOXen er, med modchip

Til PS2 må du kjøpe et minnekort, om du ikke foretrekker å la den stå på når du ikke bruker den, eller begynne på nytt i spillene dine hver dag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I XBOXen er det en harddisk i utganskpunktet, om du chipper eller ikke.

Jodda, det vet jeg. Men det er godt mulig å få en vanlig harddisk på PS2 uten å chippe, var bare det jeg sa.

PS2en vil aldri bli en multimediamaskinen, som XBOXen er, med modchip

Pøh. PS2 er en multimediamaskin, om du vil eller ikke.

Til PS2 må du kjøpe et minnekort, om du ikke foretrekker å la den stå på når du ikke bruker den, eller begynne på nytt i spillene dine hver dag!

Synes minnekortideen er smart, så kan du ta med minnekorter og eventuelt spill til venner og spille der, uten å begynne helt på nytt igjen

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Hva du bør kjøpe av Xbox eller PS2, er jo avhengig av hvilket bruksmål og spill du er ute etter. Jeg kjøpte meg PS2, grunnet alle de gode tittlene som Gran Turismo, GTA, MGS, Final Fantasy, Jax, Rachet & Clank, Killzone, Tekken, det er sikkert flere eksklusive spill til PS2, men jeg komme ikke på flere nå. Men det fleste spillene som kommer på Xbox, havner jo før eller siden til pc(om trådstarter har pc da). Kan ikke komme på så mange eksklusive Xbox spill en Dead Or Alive 3 og kommende DOA spillende, Project Gotham Racing, Amped, sikkert flere også :p

Men trenger du derimot en underholdingsmaskin som du kan gjøre hva som helst med, så kjøper du en Xbox. Men er du kun etter å spille, du bryr deg ikke om "litt" dårligere grafikk og som kan spille av DVD filmer så kjøper du deg en PS2.

Lenke til kommentar
Hva du bør kjøpe av Xbox eller PS2, er jo avhengig av hvilket bruksmål og spill du er ute etter. Jeg kjøpte meg PS2, grunnet alle de gode tittlene som Gran Turismo, GTA, MGS, Final Fantasy, Jax, Rachet & Clank, Killzone, Tekken, det er sikkert flere eksklusive spill til PS2, men jeg komme ikke på flere nå. Men det fleste spillene som kommer på Xbox, havner jo før eller siden til pc(om trådstarter har pc da). Kan ikke komme på så mange eksklusive Xbox spill en Dead Or Alive 3 og kommende DOA spillende, Project Gotham Racing, Amped, sikkert flere også :p

Men trenger du derimot en underholdingsmaskin som du kan gjøre hva som helst med, så kjøper du en Xbox. Men er du kun etter å spille, du bryr deg ikke om "litt" dårligere grafikk og som kan spille av DVD filmer så kjøper du deg en PS2.

Du glemte Halo2 :p

Lenke til kommentar

Grunner til å kjøpe x-box

Den har verdens beste og morsomste spill: Halo 2

Du kan også spille Halo CE som er 1. Begge spill er kåret til årets x-box spill og på halo 2 på x-box live er det over 300000 spillere. Spillet har solgt over 5 millioner kopier som er mer enn noen andre konsollspill.

Lenke til kommentar
vel, med en chippet xbox kan man extracte savegames fra boksen til en zip-fil for så å sende den til den du skal til via Internet :) slik slipper man å drasse på minnekort

Til x-box har du en hardisk med evig mye lagringsplass. Du kan også i tilleg kjøpe minnekort sånn som playstation.......... Jeg ville gått for x-box

Lenke til kommentar

Du glemte Halo2 :p

helt enig, Glemmer man halo 2 så glemmer man verdens beste konsoll spill(ifølge spillanmeldelser ihvertfall) X-box kan også kjøre dvder.

Lenke til kommentar

Hvis ps2 skulle hatt like mye legringsplass som xbox ville det koste:

ca:

Ant minnebrikker= XboxHDD / PS2 Minne (8mb) = 8000 / 8 = 1000stk

Pris 8 GB til PS2 = stykk x Pris = 1000stk x 219,- = kr 219000

Pris= PS2 + Minne = 1495,- + 219000 = kr 220495

kr 220495

Da er jo xbox mye billigere :p hehe

Edit: JADA! jeg vet at man kan kjøpe HDD til ps2, ville bare regne dette ut:P

Lenke til kommentar
- En modifisert xbox er en drømm

En modifisert Xbox kan ikke brukes Live.

Kan du forklare meg hvorfor jeg bruker live da??? Det finnes mange andere løsninger! F.eks xb connect, og xlink

Ja, jeg har modifisert den!

-Metal Gear Solid

Finnes også til xbox. Velkommen etter!

Xbc og Xlink er jo ikke det samme som live da..

bare påpeker det

Lenke til kommentar

Kjøpte forresten begge konsollene. Sverget til ps2 i starten, men når xbox fikk fler av de eksklusive titlene ut, som fable, halo2, project gotham 2, rallisport 2, links, ninja gaiden ble xbox klart favoritten..

Og splinter cell er forresten best på xbox :p

Lenke til kommentar
helt enig, Glemmer man halo 2 så glemmer man verdens beste konsoll spill(ifølge spillanmeldelser ihvertfall) X-box kan også kjøre dvder.

LOL

:roll:

Kan du vise til en anmeldelse som slår fast med gode nok argumenter at Halo 2 er verdens beste konsollspill?

Du vet at PS2 også spiller DVD-filmer, ikke sant? :ermm:

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...