Duckhunter Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Vil også ha surround, men det er det vel på begge konsollene som jeg forstod? Jo, men er stor forskjell på hvilket format de bruker. XBOX: Dolby Digital 5.1 PS2: Dolby Pro Logic og DTS Interactive PS2 har ikke prosessorkraft til å kjøre Dolby Digital In-Game, derfor kjører den mindre avanserte formater som overnevnte! ehs5: I XBOXen er det en harddisk i utganskpunktet, om du chipper eller ikke. PS2en vil aldri bli en multimediamaskinen, som XBOXen er, med modchip Til PS2 må du kjøpe et minnekort, om du ikke foretrekker å la den stå på når du ikke bruker den, eller begynne på nytt i spillene dine hver dag! Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) I XBOXen er det en harddisk i utganskpunktet, om du chipper eller ikke. Jodda, det vet jeg. Men det er godt mulig å få en vanlig harddisk på PS2 uten å chippe, var bare det jeg sa. PS2en vil aldri bli en multimediamaskinen, som XBOXen er, med modchip Pøh. PS2 er en multimediamaskin, om du vil eller ikke. Til PS2 må du kjøpe et minnekort, om du ikke foretrekker å la den stå på når du ikke bruker den, eller begynne på nytt i spillene dine hver dag! Synes minnekortideen er smart, så kan du ta med minnekorter og eventuelt spill til venner og spille der, uten å begynne helt på nytt igjen Endret 15. desember 2004 av ehs5 Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 vel, med en chippet xbox kan man extracte savegames fra boksen til en zip-fil for så å sende den til den du skal til via Internet slik slipper man å drasse på minnekort Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Du kan da kjøpe minnekort til xbox også, men du behøver det ikke, ettersom at du kan lagre på hardisken. Frikky sin metode går jo også ann da... EDIT: Link til minnekort Endret 15. desember 2004 av sablabra Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Må bare skryte litt! Satt inne en 200GB Western Digital HDD i min Xbox i gårkveld. KONGEBRA. Du kan lagre alt. Kjekt å bruke som ekstern hardisk til PC. Anbefales. Kjøper du en xbox får du mye mere for pengene en PS2! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Må vel bare si jeg også at Xbox er et helt klart bedre kjøp, både med hensyn på pris og bruksmuligheter. Dog forutsetter det selvsagt at man chipper den. En uchippet Xbox er ikke noe spesielt bedre enn PS2. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hmm, dette var egentlig merkelig. Sist gang denne diskusjonen var oppe gikk PS2 unna med seieren, nå virker det som at alle Xbox geekene (no offence) har samlet seg her. Lenke til kommentar
Campari Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Det som er problemet med slike diskusjoner. Fanboysa sitter i skyttergravene og klager over hverandres konsoller. Den konsollen som får mobilisert flest, vinner... Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hva du bør kjøpe av Xbox eller PS2, er jo avhengig av hvilket bruksmål og spill du er ute etter. Jeg kjøpte meg PS2, grunnet alle de gode tittlene som Gran Turismo, GTA, MGS, Final Fantasy, Jax, Rachet & Clank, Killzone, Tekken, det er sikkert flere eksklusive spill til PS2, men jeg komme ikke på flere nå. Men det fleste spillene som kommer på Xbox, havner jo før eller siden til pc(om trådstarter har pc da). Kan ikke komme på så mange eksklusive Xbox spill en Dead Or Alive 3 og kommende DOA spillende, Project Gotham Racing, Amped, sikkert flere også Men trenger du derimot en underholdingsmaskin som du kan gjøre hva som helst med, så kjøper du en Xbox. Men er du kun etter å spille, du bryr deg ikke om "litt" dårligere grafikk og som kan spille av DVD filmer så kjøper du deg en PS2. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hva du bør kjøpe av Xbox eller PS2, er jo avhengig av hvilket bruksmål og spill du er ute etter. Jeg kjøpte meg PS2, grunnet alle de gode tittlene som Gran Turismo, GTA, MGS, Final Fantasy, Jax, Rachet & Clank, Killzone, Tekken, det er sikkert flere eksklusive spill til PS2, men jeg komme ikke på flere nå. Men det fleste spillene som kommer på Xbox, havner jo før eller siden til pc(om trådstarter har pc da). Kan ikke komme på så mange eksklusive Xbox spill en Dead Or Alive 3 og kommende DOA spillende, Project Gotham Racing, Amped, sikkert flere også Men trenger du derimot en underholdingsmaskin som du kan gjøre hva som helst med, så kjøper du en Xbox. Men er du kun etter å spille, du bryr deg ikke om "litt" dårligere grafikk og som kan spille av DVD filmer så kjøper du deg en PS2. Du glemte Halo2 Lenke til kommentar
NK Slayer Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Grunner til å kjøpe x-box Den har verdens beste og morsomste spill: Halo 2 Du kan også spille Halo CE som er 1. Begge spill er kåret til årets x-box spill og på halo 2 på x-box live er det over 300000 spillere. Spillet har solgt over 5 millioner kopier som er mer enn noen andre konsollspill. Lenke til kommentar
NK Slayer Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 vel, med en chippet xbox kan man extracte savegames fra boksen til en zip-fil for så å sende den til den du skal til via Internet slik slipper man å drasse på minnekort Til x-box har du en hardisk med evig mye lagringsplass. Du kan også i tilleg kjøpe minnekort sånn som playstation.......... Jeg ville gått for x-box Lenke til kommentar
NK Slayer Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hva du bør kjøpe av Xbox eller PS2, er jo avhengig av hvilket bruksmål og spill du er ute etter. Jeg kjøpte meg PS2, grunnet alle de gode tittlene som Gran Turismo, GTA, MGS, Final Fantasy, Jax, Rachet & Clank, Killzone, Tekken, det er sikkert flere eksklusive spill til PS2, men jeg komme ikke på flere nå. Men det fleste spillene som kommer på Xbox, havner jo før eller siden til pc(om trådstarter har pc da). Kan ikke komme på så mange eksklusive Xbox spill en Dead Or Alive 3 og kommende DOA spillende, Project Gotham Racing, Amped, sikkert flere også Men trenger du derimot en underholdingsmaskin som du kan gjøre hva som helst med, så kjøper du en Xbox. Men er du kun etter å spille, du bryr deg ikke om "litt" dårligere grafikk og som kan spille av DVD filmer så kjøper du deg en PS2. Du glemte Halo2 helt enig, Glemmer man halo 2 så glemmer man verdens beste konsoll spill(ifølge spillanmeldelser ihvertfall) X-box kan også kjøre dvder. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Hvis ps2 skulle hatt like mye legringsplass som xbox ville det koste: ca: Ant minnebrikker= XboxHDD / PS2 Minne (8mb) = 8000 / 8 = 1000stk Pris 8 GB til PS2 = stykk x Pris = 1000stk x 219,- = kr 219000 Pris= PS2 + Minne = 1495,- + 219000 = kr 220495 kr 220495 Da er jo xbox mye billigere hehe Edit: JADA! jeg vet at man kan kjøpe HDD til ps2, ville bare regne dette ut:P Lenke til kommentar
PeserN Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 - En modifisert xbox er en drømm En modifisert Xbox kan ikke brukes Live. Kan du forklare meg hvorfor jeg bruker live da??? Det finnes mange andere løsninger! F.eks xb connect, og xlink Ja, jeg har modifisert den! -Metal Gear Solid Finnes også til xbox. Velkommen etter! Xbc og Xlink er jo ikke det samme som live da.. bare påpeker det Lenke til kommentar
PeserN Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Kjøpte forresten begge konsollene. Sverget til ps2 i starten, men når xbox fikk fler av de eksklusive titlene ut, som fable, halo2, project gotham 2, rallisport 2, links, ninja gaiden ble xbox klart favoritten.. Og splinter cell er forresten best på xbox Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) helt enig, Glemmer man halo 2 så glemmer man verdens beste konsoll spill(ifølge spillanmeldelser ihvertfall) X-box kan også kjøre dvder. LOL Kan du vise til en anmeldelse som slår fast med gode nok argumenter at Halo 2 er verdens beste konsollspill? Du vet at PS2 også spiller DVD-filmer, ikke sant? Endret 16. desember 2004 av Nevnarion Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Xbc og Xlink er jo ikke det samme som live da.. bare påpeker det Jeg har ikke sagt at det er det samme. Det jeg mente var: Jeg bruker xbox live. Men at det finnes også andre muligheter for online spille Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 -PS2 har internett uten noen som helst ekstravgifter. Bare så du vet det så er online muligheten på PS2 mye mye dårligere enn på Xbox. Du må jo kjøpe en internett adapter for å spille på LIVE på PS2, det suger. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Ezy, XBOX SÅKLART! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå