Gå til innhold

Skikkelig DILEMMA! Nok engang xbox eller PS2?

magnus85

Anbefalte innlegg

Har nå prøvd i 3uker og bestemmt meg, men jeg ombestemmer meg hele tiden!!

Hva er best?

Jeg er litt teknofrik, så vil ha det litt avansert, jeg spiller vel helst ikke så mye, men er SKIKKELIG keen på Superstar spillet til ps2 og Xbox Music Mixer.

Vet det er noe som heter MORPH-1 også, som du er uavhengig av å ha en konsoll til.

Jeg vil ha det mest mulig trådløst, og kommer garantert til å "chippe" maskinen, hvordan fungerer egentlig det på xbox? - Ser noen har 160-240gb harddisk, hvorfor er det forskjell? Hvordan chippper jeg og hvor kjøper jeg evt chippen? Nettsider?

Er skikkelig avhengig av den karaoke biten, så den er et must. Men er det egentlig mulighet for å få tak på den nye Playstation2 slim nå? Og isåfall hvor?

Kan det være en mulighet for at jeg får tak i en slik før jul? Dette er jo en julegave så!

Vil også ha surround, men det er det vel på begge konsollene som jeg forstod?

Takker for alle svar :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si at xbox er det beste valget. Har selv 2 stk, med henholdsvis 120gb og 160gb. Det går fint ann å få mer om ønskelig. For å modde den må du sette inn en chip. Også kan du bytte hardisk dersom du ønsker en større hardisk en den som følger med (8 gb).

Priser på dette kan variere veldig. Jeg pleier å ta 1400 for å modde en xbox med aladin live se chip og 120 gb harddisk. Veit ikke helt hva det liger på rundt om kring ellers.

Du kan få til det meste med en xbox, det spørs bare hvor mye du legger i det . Jeg har selv en innebygget 108 mbit tråløs bridge slik at jeg kan koble meg opp på netverket og streame film fra hjemmenetverket. Du kan jo også kjøpe tråløs håndkontroller til xbox. Også hvis du kjøper en sånn tråløs tv signal sender ting :p Så er den ganske tråløs. Strøm trur jeg du ikke kommer utenom.

Lenke til kommentar

I Stavanger er alle elektro butikker stappfulle med PS2! :p

Uansett det kommer godt an på hva slags spill du liker å spille også da. Syes personlig at PS2 er bra pga det gode spille utvalget.

Tre Grunner til å kjøpe deg PS2 er:

1.MGS 3 Snake Eater

2.Grand Torismo 4

3.GTA San Andreas

Trenger jeg å si mere. :whistle: Je je jeg jeg vet også at X-Box og GC har bra med spill men jeg synes at PS2 eier pga mange spill som er kunn er ment for denne konnsollen! :thumbup:

Lenke til kommentar
Og de tre beste til å kjøpe Xbox er:

1: Modchip

2: Større disk

3: Så kan den ALT

Tror folk at det ikke er mulig å chippe en PS2? Det er i høyeste grad mulig.

Hvis du har en brukbar PC ser jeg ingen grunn til å kjøpe en XBox, såfremt du ikke er ute etter eksklusive XBox spill.

Utvalget er mye større og bedre på PS2. Enough said.

Selvsagt kommer det an på hva du skal bruke konsollen til, og hvilke spill du liker. Søk litt på forumet, så finner du mange andre tråder om samme tema, og der finner du sikkert den informasjonen du er ute etter.

Lenke til kommentar

Vil si at det er bare tøv at det er så mange flere spill til PS2. Okey GTA SA er den beste gode grunnen til å velge ps2. Men GTA SA kommer senere til xbox. Men nesten alle nyhetene kommer til begge konsollene. Mange av spillene som bare kommer til ps2 suger villt, f.eks Singstar og de andere cam-spillene...

Grunner for å kjøpe xbox:

- Bedere livefunksjon

- Lagre musikk

- En modifisert xbox er en drømm

- Halo2

- Forskjelige opperativsystem (Evox, Linux, XP osv)

- Utvidelse av Minne, CPU, Skjerminne, hdd

- Brukes som ekstern HDD

- Enkelere ved brente spill (hysj hysj)

- Bedere ytelse

- Spille av divx, og andre filformat

- Mye mere å bruke den til

- Og mye mye mer

-

Tilslutt gir jeg stor salutt for xbox!

Endret av DjKs
Lenke til kommentar
Tre Grunner til å kjøpe deg PS2 er:

1.MGS 3 Snake Eater

2.Grand Torismo 4

3.GTA San Andreas

Ja, av tre grunner så er ikke to tilgjenglige i Norge enda? ;)

MGS 3 har heldigvis fått gode kritikker utenlands, så vi får satse på at du ikke går på en smell der. :)

Samtidig er det også et par eksklusive spill til Xbox, men de er nok færre enn det PS2 har å vise til.

Lenke til kommentar
Vil si at det er bare tøv at det er så mye mere spill til PS2. Okey GTA SA er den eneste gode grunnen til å velge ps2.

Hva kan jeg si. ENESTE grunnen? For noen kanskje, for andre så absolutt ikke.

-Final Fantasy

-Gran Turismo

-Dark Chronicle

-Metal Gear Solid

-Eye-Toy

-Tekken

Altså, beklager DjKs, men med det du skrev der, viser du bare hvor dum du er.

En modifisert Xbox kan ikke brukes Live.

- Bedere livefunksjon

Du har modifisert Xboxen din, sant? :ermm:

- Enkelere ved brente spill (hysj hysj)

Og brente spill liker vi, ikke sant? Det er populært vettu ;)

Men Xbox er jo best uansett. For den har best grafikk :hrm:

*sukk* :roll:

Lenke til kommentar

En modifisert Xbox kan ikke brukes Live.

Kan du forklare meg hvorfor jeg bruker live da??? Det finnes mange andere løsninger! F.eks xb connect, og xlink

Ja, jeg har modifisert den!

-Metal Gear Solid

Finnes også til xbox. Velkommen etter!

Endret av DjKs
Lenke til kommentar
-Metal Gear Solid

Finnes også til xbox. Velkommen etter!

DjKs: Det er riktig, men MGS3 kommer først og fremst til PS2. Så det så. Mulig at MGS3 kommer til XBOX etter en lang stund. Tok nemlig lang tid før MGS2 kom til Xbox og PC.

Og de tre beste til å kjøpe Xbox er:

1: Modchip

-Jahaok, det kan man ikke få til PS2?

-Man kan til og med også få harddisk til PS2. Uten å chippe.

-Man må kjøpe ekstrautstyr for å se på DVD til Xbox. (Var ihvertfall sånn før)

-PS2 har internett uten noen som helst ekstravgifter.

Kommer sikkert med mer etterhvert. (Og det gjorde jeg)

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...