toresuul Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Jada, jeg har søkt og lest (mener det fantes en guide på dette for en tid tilbake også ??) men finner ikke løsningen.. Har en Dell - stasjonær koplet til Router'n (3com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Routerern) med kabel. Hvordan får jeg i det hele tatt brukt DC++ nå. Noe med åpning av porter på router'n har jeg forstått, men får det ikke til... HJØLP. Fint om noen kunne sende/eller legge ut en link eller kort "oppskrift" på dette... "oppgitt" Endret 11. desember 2004 av toresuul Lenke til kommentar
valentino Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Lenge siden jeg holdt på med den routeren.. men jeg kan prøve å forklare. Det første du burde gjøre er å si FIXED på ip adressen din inne på DHCP området. dette slik at du får den samme ip'en hver gang du kobler deg på. Så går du på virtuell server å lager ny. Med orginale instillinger i dc++ kan du gi denne infoen: Navn: DC++ IP: her må du fylle inn den ip'en som du har satt fast til din maskin. f.eks. 192.168.2.2 Port: 1412 Hak av for både UDP og TCP. Husker ikke om det var noe trigger port, men dersom det er det så setter du bare den til 1412 den også. Deretter går du på status siden på routeren for å finne den eksterne ip'n. denne kan du også finne ved å gå på www.ipadresse.no eller www.whatismyip.com eller en annen side som gjør akkurat det samme. Denne ip'n setter du da inn i "settings" på routeren og da skal det i teorien funke om du har gjort der rett. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jada, jeg har søkt og lest (mener det fantes en guide på dette for en tid tilbake også ??) men finner ikke løsningen.. Kikk her: http://www.portforward.com/routers.htm Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Mulig det har endret seg i de senere routerene fra 3Com, men på min har jeg ikke mulighet til å spesifisere åpning av udp porter. Derfor var det ikke mulig å bruke active mode bak denne. Måtte gå for passive. EDIT: Var ikke SMC, men 3Com. Endret 12. desember 2004 av Orjanp Lenke til kommentar
valentino Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Mulig det har endret seg i de senere routerene fra SMC, men på min har jeg ikke mulighet til å spesifisere åpning av udp porter. Derfor var det ikke mulig å bruke active mode bak denne. Måtte gå for passive. Det har vel strengt tatt kke så mye si hva SMC har gjort med sine routere da trådstarter har en fra 3com. På den fra 3com er det mulighet å åpne både udp og tcp. Administrerte selv fattern sin av samme type i fjor.Synes det er en god router som er enkel å bruke og lett å forstå. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Det var 3Com jeg mente. Lite skrivefeil bare. Fort gjort. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 jepp.. dette gjør du put inn din gateway-cd og koble deg opp til routeren. - trykk på firewall - Virtual DMZ trykk på Redirect request to Virtual DMZ host(this reduces the security provided by the unit) IP address of DMZ Host: da skriver du inn ditt ip (finner du nederst til høyre på skrivebordet) trykker på new. inni Virtual Server Settings så skriver du inn ditt ip-adresse IGJEN på Local Service: trykker du på -custom- Custom Service Name: Dc Specify Custom Service Ports: 1412 si ifra hvis du ikke får det til da. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Mulig det har endret seg i de senere routerene fra SMC, men på min har jeg ikke mulighet til å spesifisere åpning av udp porter. Derfor var det ikke mulig å bruke active mode bak denne. Måtte gå for passive. Jeg har en SMC 7004ABR, og har da ingen problemer med å bestemme TCP eller UDP på den. Nøyaktig hvordan trådstarters router er vet jeg ikke, men her er noe som muligens kan hjelpe ham med å finne det han ser etter i oppsettet. SMC portforwarding Og før noen begynner å kjefte på meg om feil porter, jeg vet. Jeg har endret standardoppsettet i alle fildelingsprogrammer, siden en del ISPer har begynt å strupe trafikk på standardportene Off-topic: Hvordan får jeg postet bildelinker slik at det kommer en thumbnail-link i postingen? Lenke til kommentar
Valent Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 3com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Routerern ikke andre merker vel.. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Virtual DMZ trengte ikke jeg å forandre på da jeg satte opp den routeren. Har jeg missforstått når jeg sier at når du aktiverer DMZ til en pc så er denne pc'en ikke lengere besyttet av firewallen? Det er det intrykket jeg har fått, men om det er rett er en annen sak. Vil gjerne ha tilbakemelding på dette. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) SElvfølgelig blir den beskyttet av firewall, men det du åpner opp av porter, beskytter altså ikke firewallen.. edit: kult nick :p Endret 12. desember 2004 av Valent Lenke til kommentar
toresuul Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Fikk nå til dette, men det var ikke noen måte å krysse av for både TCP og UDP da, men det funker likevel (både upload og download) så da er jeg fornøyd..Takker og bukker Lenke til kommentar
toresuul Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Fikk det til etterhvert, men jeg mener at det ikke var noen avkryssning på TCP / UDP, men gir nå F... så lenge det funker. Laget meg i tillegg ett så kalt Dynamic DNS da min IP-skifter hele tiden . Takker og bukker Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Mitt problem var at ting så ut til å fungere fint. Søking fungerte, upload og download så også ut til å fungere. Problemet var at jeg fikk veldig mange connection timeout etterhvert. Men jeg satte ikke opp DMZ, så det var kanskje feilen jeg gjorde. Det endret seg da jeg satte opp smoothwall istedet for 3com routeren. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 trykk på Redirect request to Virtual DMZ host(this reduces the security provided by the unit) IP address of DMZ Host: da skriver du inn ditt ip (finner du nederst til høyre på skrivebordet) Valent: Dette er jo bare tull. Ved å gjøre dette redirecter du ALL trafikk til brukerens lokale IP-adresse, og det ønsker man definitivt -ikke-. Blokkér alt slikt ved å la DMZ Host stå tom, og opprett heller en "Virtual server" der du spesifiserer hvilke porter som skal redirectes til din lokale IP. Så den siste delen din blir korrekt: trykker på new. inni Virtual Server Settings så skriver du inn ditt ip-adresse IGJEN på Local Service: trykker du på -custom- Custom Service Name: Dc Specify Custom Service Ports: 1412 Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Noen som vet årsaken til 'connection timeout' på andre brukere, når porter er åpne og søking fungerer? Noe som kan gjøres? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) Det jeg har erfart er at dette kommer når den eksterne ip'en har forandret seg og du enda har de gamle instillingene i programmet. bare finn den ekstere ip'n på nytt å lim den inn i programmet. En annen mulighet er at den interne ip'en din har forandret seg. dette løser du ved å låse ip'en din, angi den manuelt eller oppdatere de virtuelle serverne. Det er sikkert andre gode forslag til hva som forårsaker Connection Tiomeout også, men sjekk de punktene over å se om det ordner seg. Endret 15. desember 2004 av valentino Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Ipadressene er uendret. Kan det hjelpe å endre klient? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 det skader ikke å prøve iallefall. Med dc++ 0.434 så fikk jeg også masse timeouts. det ble litt bedre da jeg oppdaterte til 0.666. nå får jeg bare hanshake timeout og myinfo timeout like etter at jeg har restartet maskina. men det ordner seg etter at dc'en har stått på rundt 1/2 time. 0.668 fungerte dårlig med norton 2005 iallefall. fikk hele tiden opp melding om at det var noen som prøvde å koble seg på. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 0.667 gjorde ting litt bedre. Skal teste ut 0.668 senere. Takk for hjelpen iallefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå