Gå til innhold

Hvor skal jeg kjøpe bærbar PC?

CeSium

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prisen var jo ganske mye høyere hos multicom... så hvorfor anbefale dem?

For det første er det to forskjellige PC'er. Altså får det være opp til trådstarter hvem han liker best. Så vidt jeg kan se spurte han ikke spesifikt etter 1557 modellen...

(For det andre er Netshop utsolgt, det er ikke Multicom. Men det var egentlig ikke grunnen, selvom det kunne vært det).

EDIT: 1557 og CL56 er to veldig like PC'er. Men i de testene jeg har lest har stort sett CL56 stukket ca. en tidels hode foran 1557. Så er det selvsagt opp til hver og en og avgjøre hvem av PC'ene man liker best og eventuelt om det er verdt å gi noe mer for CL56...

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
1557 er en grei løsning dersom du vil ha en slik løsning.

Anbefaler Dell Inspiron 8600. God ytelse, velprøvd maskin, gode oppgraderingsmuligheter, høy grad av konfigurerbarhet og gode serviceavtaler.

Gode serviceavtaler? DYRE serviceavtaler ... og en teknisk support fra middelalderen. Teknisk hos Dell kan være bra ... men det er lett å være uheldig og få en behandling som burde vært forbudt med lov og dom siden 1945.

Lenke til kommentar
1557 er en grei løsning dersom du vil ha en slik løsning.

Anbefaler Dell Inspiron 8600. God ytelse, velprøvd maskin, gode oppgraderingsmuligheter, høy grad av konfigurerbarhet og gode serviceavtaler.

Gode serviceavtaler? DYRE serviceavtaler ... og en teknisk support fra middelalderen. Teknisk hos Dell kan være bra ... men det er lett å være uheldig og få en behandling som burde vært forbudt med lov og dom siden 1945.

Jeg vil si at 3 års CompleteCare Multi-Cover: 3 års Accidental Damage Cover og 3 års Theft Cover (+2 479 kr) er en meget god avtale. Vis meg den forsikringsavtalen eller bedriftsavtalen med forsikring som er billigere og bedre enn dette.

Det er en god avtale

Lenke til kommentar

NETSHOP

1557GLS "bygg din egen bærbar" 15" ATI 9700 m/128MB, 56K,10/100 nettv.

1 stk. Country kit for AOpen barebone bærbar PC (Ubekreftet 15.12.2004) Produktinformasjon

1 stk. AOpen barebone bærbar PC m/ATI 9700-128 15"TFT, 10/100, 56K, modell 1557GLS (Ubekreftet 23.12.2004) Produktinformasjon

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+) Produktinformasjon

1 stk. Intel Pentium M 735 1,7GHz FSB400 2MB CACHE BOXED "Dothan" (Ubekreftet 14.12.2004) Produktinformasjon

1 stk. Standard 512MB 333 MHz (PC2700) SODIMM DDR Non-ECC SODIMM (Ubekreftet 14.12.2004) Produktinformasjon

Ingen Produktinformasjon

1 stk. Hitachi Travelstar ATA/100 60GB 5400RPM 5K80 8MB cache (På lager 3) Produktinformasjon

1 stk. AOpen 8x DVD ± RW Double Layer for 155XX for bærbar PC (På lager 20+) Produktinformasjon

1 stk. Microsoft Windows XP Home OEM Norsk versjon m/SP2 (N09-01175) (På lager 20+) Produktinformasjon

1 stk. Intel Wireless LAN Mini PCI Card 54MBPs (På lager 20+)

PRIS: kr 13315

AR DATA

Acer TravelMate 4000WLMi - Pentium M 725 1.6 GHz - 15.4" TFT

Dimensjoner (BxDxH) 36.4 cm x 27.9 cm x 3.9 cm

Vekt 3 kg

Lokalisering Norge

Mobilteknologi Intel Centrino

Systemtype Notebook

Innebygde enheter Stereohøyttalere, trådløs LAN-antenne

Prosessor Intel Pentium M 725 1.6 GHz

Cache-minne 1 MB - L2 Cache

RAM 512 MB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR SDRAM - PC2700 - 333 MHz

Harddisk 60 GB

Optisk lagring DVD±RW

Skjerm 15.4" TFT aktiv matrise WXGA (1280 x 800) - 24-bit (16,7 millioner farger)

Grafikk-kontroller ATI MOBILITY RADEON 9700 - 64 MB

Lydutgang Lydkort

Telekommunikasjon Fax / modem - 56 kbps

Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g

Trådløs NIC Intel PRO/Wireless 2200BG

Inn-enhet Tastatur, touchpad

Batteri Litiumion

Operativsystem Microsoft Windows XP Home Edition

Fabrikantgaranti 1 års garant

PRIS: Butikkpris 14613,-

Webpris 12807,-

Er noen av disse gode nok spill PC'er? Hvem er best? Hvem anbefales?

Lenke til kommentar

Jeg er også fornøyd med min Acer Aspire... tipper ikke du finner så mange datamaskiner man ikke er fornøyd med. At folk er fornøyde med en bærbar trenger egentlig ikke å fortelle noe som helst om hvorvidt dette er et godt kjøp eller ikke.

Det gjelder heller om å se objektivt på dem og sammenligne ytelse, funksjoner og pris.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg kjennskap til Acer'n, men jeg har selv en 1557... kjempe god pc :w00t: Iallefall til prisen :p Eneste minus er at den føles litt billig, tastene bråker litt.. knappene på dekslet bråker... åsså har pcen en litt plastikk følelse... virker litt mindre solid en hva den er... tror den er ganske solid ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...