PekkaTH Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Denne saken har jo tatt helt av. Godt vi har HW-forumet sånn at køen hos psykologene blir kortere. Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Kom til å tenke på en annen ting her. Hvordan hadde denne tråden utviklet seg hvis det hadde vært snakk om netshop.no???? Etter de innleggene jeg har lest på denne tråden som pcutstyr.no har postet så virker det ikke som de ljuger om det de sier (tror jeg heller ikke andre webshopper i norge gjør heller), og da når trådstarter da ikke opplyser om adresseendringer til inkasso og pcutstyr.no + at han ikke henter pakken og forventer at alt skal ordne seg så lurer jeg veldig. Er 110% sikker på at hvis det hadde handlet om netshop.no så hadde det vært. Bare ring og si ifra så ordner deg seg osv. Latterlig, de ljøg til meg, så hvorfor skulle de da ikke gjøre det samme i denne saken? Dessuten, fatter ikke hvordan i all verden du kan sammenligne med Netshop. Grunnen til at Netshop ikke får klager er at de har gjort seg fortjent til det. Meget sjelden at det er problemer med Netshop, folk er fornøyde med Netshop, derfor får ikke de denne typ av klager og problem. Mens PCutstyr har mange utrolig negative erfaringer med, og der kan du ikke motsi meg en gang, det er ren fakta. Du kan bare ikke være så naiv og si at det bare er tilfeldigheter og at PCutstyr har sitt på det rene i alle disse sakene. Noen kanskje, men det er allikevel ikke holdbart. Kunden i sentrum er et mursteinsbegrepp innen markedsførning, og det har ikke PCutstyr levd opp til. Til CaZiO:: Tror du skal lese den en gang til jeg. For det finnes faktisk ikke så veldig mange fler webshop'er enn 10 stk. Da snakker vi selvfølgelig om webshop'er som kan tilby et relativt bredt utbud av datakomponenter. De som selger kun cd- og dvdplater samt litt brennere osv holdes så klart utenfor webshopguiden da de ikke har et bredt nok sortiment. Les dette så forstår du nok: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11337 Grunne til dette er fordi jeg synes det går så veldig mye positivt om netshop. Altfor mye til at jeg skulle tro at meste parten er sant. Når jeg leser bare at netshop er konge. Netshop er best. Netshop er number one osv. uten at det står noe mer så må jeg lure litt. Og faktisk så tror jeg ikke at pcutstyr ljuger i denne saken. Om de da har ljugd for deg for være en annen sak jeg ikke gidder og bry meg med. Lenke til kommentar
chil Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 en "kamerat" gjør ikke sånt, ingen av mine venner(dvs hvis saken er akkurat sånn som du sa, at han ba deg bestille osv), hadde gjort noe sånt. videre har du jo loven på din side, jeg er heller ikke så fornøyd med pcutstyr.no... mulig dette er den nye stygge ulven...heh.. Lenke til kommentar
XtrubioR Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Konklusjon: Bytt kamerat Gå over til en annen nettbutikk heretter Ikke bestill ting hvis du ikke er helt sikker på om du/en kamerat skal ha det Kanskje si fra neste gang om at du ikke skulle hente pakken, eller sjekke at den har blitt sendt tilbake? mhm Lenke til kommentar
TEE Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Unnskyld meg, men hvem tror du at du er? På samme måte som deg, en helt vanlig bruker av diskusjonsforumet. Jeg vet også hva jeg heter, hvor jeg bor og hva jeg jobber med. Så hvem jeg er tror jeg ikke noe om, jeg vet det meget godt. Jeg var meget irritert på PCutstyr, derfor kom jeg med et lite innlegg forrige dagen. Trengte ingen til å ta det for mer enn det det var, trengte heller ingen seriøse henvendelser tilbake på det innlegget. Men så kommer jo du å styrer og steller som vanlig. Skaff deg en jobb. Du har jo ikke en gang lest innlegget mitt ordentelig og du snakker om å bli tatt seriøst? Jeg forklarte for deg at jeg ville skrive alt i en sammenhengenes rapport, og jeg orket ikke gjøre det kl ett på natten, etter å ha kjørt åtte timer fra Stockholms Universitet. Må være lov til å skrive et kort innlegg uten å bruke en time på å forklare alt da en rapport er på vei. Skaff deg et liv. Du kalte PCutstyr løgnere, noe jeg ser på som useriøst når du ikke gidder å begrunne det. At jeg faktisk valgte å si det til deg får du tåle. Om du ikke ønsker svar på det du skriver, foreslår jeg en blog med kommentarer deaktivert. På et forum risiskerer du faktisk svar på det du skriver, om du takler det eller ikke. Om du ikke vil forklare hvorfor du kaller noen løgnere, har jeg sagt flere ganger nå at du kanskje heller burde ventet med hele greia til du orket å komme med grunn for påstanden din. Om jeg f.eks. kaller deg en løgner nå, og sier at jeg ikke orker å komme med en grunn enda, så er det like dumt som det du kom med. Og for at du ikke skal fly helt av skaftet, nei, jeg kaller deg faktisk ikke en løgner. Jeg har faktisk et helt flott liv, på lik linje med de fleste her ville jeg tro. Kanskje derfor jeg ikke hisser meg opp med en gang noen svarer meg og er uenige med meg på et forum også. Litt forskjell på meg som kunde og PCutstyr som bedrift. Da jeg som kunde handler hos en bedrift så er det ikke jeg som skal ta meg tid til å forklare meg. Du har jo misforstått et par grunnleggende saker. PCutstyr får gjerne se på saken om de vil, men de kommer ikke til å gi noen annen forklaring enn meg. Jeg har bevis for alt jeg har sagt, alt står svart på hvitt. Jeg har papirer på når jeg sendte returen, samboren min kan bekrefte at jeg tok telefonsamtalene dit og alle mine e-mail er spart. Men som sagt de får mer enn gjerne se på saken, det kanskje de burde. Selvfølgelig er det forskjell på deg som kunde og PCutstyr som bedrift. Men når det gjelder såpass grove ting som å slenge ut påstander om løgn, bør man ta seg bryet med å begrunne påstanden samtidig. Jeg har jo skjønt at du ikke ser på ubegrunnede beskyldninger om løgn som noe alvorlig, så da er det jo bare å droppe videre diskusjon om det. Men om noen skulle beskylde deg for løgner ute å ha noen grunn der og da, så får du huske at du selv har forsvart måten det gjøres på. Du tolker jo spørsmål og svar helt på egen hånd, og det blir feil. Spurte først om du hadde handlet der ja, senere om du hadde hatt en retur der. Det er jo da man gjør en retur hos webshopen at den blir satt på prøve, å levere varer raskt osv klarer de fleste helt greit. Derfor mener jeg at dine meninger om webshopen i helhet er irrelevant for akkurat denne saken, da den omhandler retur. "No offence" Dersom du kun lurte på om jeg hadde hatt retur der, kunne du nå vel spurt om det da. Jeg er ikke noen tankeleser, så når du spør om jeg har handlet der, svarer jeg på det spørsmålet og kan bare gi mine erfaringer med PCutstyr ut fra det. Eneste returen jeg har hatt men noen av webshoppene jeg har brukt har vært med Komplett, og den var langt fra problemfri selvom det løste seg til slutt. Lenke til kommentar
exmx Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Hvorfor skal du betale portoen? Litt av en kammerat må jeg si! Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Unnskyld meg, men hvem tror du at du er? På samme måte som deg, en helt vanlig bruker av diskusjonsforumet. Jeg vet også hva jeg heter, hvor jeg bor og hva jeg jobber med. Så hvem jeg er tror jeg ikke noe om, jeg vet det meget godt. Jeg var meget irritert på PCutstyr, derfor kom jeg med et lite innlegg forrige dagen. Trengte ingen til å ta det for mer enn det det var, trengte heller ingen seriøse henvendelser tilbake på det innlegget. Men så kommer jo du å styrer og steller som vanlig. Skaff deg en jobb. Du har jo ikke en gang lest innlegget mitt ordentelig og du snakker om å bli tatt seriøst? Jeg forklarte for deg at jeg ville skrive alt i en sammenhengenes rapport, og jeg orket ikke gjøre det kl ett på natten, etter å ha kjørt åtte timer fra Stockholms Universitet. Må være lov til å skrive et kort innlegg uten å bruke en time på å forklare alt da en rapport er på vei. Skaff deg et liv. Du kalte PCutstyr løgnere, noe jeg ser på som useriøst når du ikke gidder å begrunne det. At jeg faktisk valgte å si det til deg får du tåle. Om du ikke ønsker svar på det du skriver, foreslår jeg en blog med kommentarer deaktivert. På et forum risiskerer du faktisk svar på det du skriver, om du takler det eller ikke. Om du ikke vil forklare hvorfor du kaller noen løgnere, har jeg sagt flere ganger nå at du kanskje heller burde ventet med hele greia til du orket å komme med grunn for påstanden din. Om jeg f.eks. kaller deg en løgner nå, og sier at jeg ikke orker å komme med en grunn enda, så er det like dumt som det du kom med. Og for at du ikke skal fly helt av skaftet, nei, jeg kaller deg faktisk ikke en løgner. Jeg har faktisk et helt flott liv, på lik linje med de fleste her ville jeg tro. Kanskje derfor jeg ikke hisser meg opp med en gang noen svarer meg og er uenige med meg på et forum også. Litt forskjell på meg som kunde og PCutstyr som bedrift. Da jeg som kunde handler hos en bedrift så er det ikke jeg som skal ta meg tid til å forklare meg. Du har jo misforstått et par grunnleggende saker. PCutstyr får gjerne se på saken om de vil, men de kommer ikke til å gi noen annen forklaring enn meg. Jeg har bevis for alt jeg har sagt, alt står svart på hvitt. Jeg har papirer på når jeg sendte returen, samboren min kan bekrefte at jeg tok telefonsamtalene dit og alle mine e-mail er spart. Men som sagt de får mer enn gjerne se på saken, det kanskje de burde. Selvfølgelig er det forskjell på deg som kunde og PCutstyr som bedrift. Men når det gjelder såpass grove ting som å slenge ut påstander om løgn, bør man ta seg bryet med å begrunne påstanden samtidig. Jeg har jo skjønt at du ikke ser på ubegrunnede beskyldninger om løgn som noe alvorlig, så da er det jo bare å droppe videre diskusjon om det. Men om noen skulle beskylde deg for løgner ute å ha noen grunn der og da, så får du huske at du selv har forsvart måten det gjøres på. Du tolker jo spørsmål og svar helt på egen hånd, og det blir feil. Spurte først om du hadde handlet der ja, senere om du hadde hatt en retur der. Det er jo da man gjør en retur hos webshopen at den blir satt på prøve, å levere varer raskt osv klarer de fleste helt greit. Derfor mener jeg at dine meninger om webshopen i helhet er irrelevant for akkurat denne saken, da den omhandler retur. "No offence" Dersom du kun lurte på om jeg hadde hatt retur der, kunne du nå vel spurt om det da. Jeg er ikke noen tankeleser, så når du spør om jeg har handlet der, svarer jeg på det spørsmålet og kan bare gi mine erfaringer med PCutstyr ut fra det. Eneste returen jeg har hatt men noen av webshoppene jeg har brukt har vært med Komplett, og den var langt fra problemfri selvom det løste seg til slutt. Unnskyld meg, men har det ennå ikke gått opp et lys for deg? Jeg har beskyldt PCutstyr for løgnere, ja det er en alvorlig beskyldning, ja jeg har forklart og begrunnet påstanden, ja jeg har gitt deg sakens gang og det de har lyvet om! Så du kan for guds skyld ikke komme med de samme dårlige kommentarene, at jeg slenger ut påstander om løgn og useriøsitet, helt utrolig at du kommer med det samme om og om igjen. Jeg har begrunnet påstandene nøye nå og har bevis for det jeg sier dersom du vil se det. At det er så vanskelig å forstå. Har du tungt for det siden du ikke har oppfattet det enda? Eller leser du bare ikke innleggene ordentlig her? Dersom du skal være aktiv her på formuet, bør du ta det seriøst og lese innleggene ordentlig. Er ikke hissig, bare oppgitt på deg. Kjenner fler som er det samme. Men det er jo bra at du vet hva du heter og hvor du bor i alle fall Men som sagt, ingenting som hindrer dere/deg fra å handle hos PCutstyr. "Be my guest". Jeg for min del bytter med glede, finner meg ikke i slikt, mener man bør agere mer seriøst om man skal satse som en større leverandør av PC-komponenter. Men det er min mening da. Virker ikke som det er av betydelse for mange andre her, men det er vel i å for seg greit. Endret 16. desember 2004 av joho83 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Unnskyld meg, men har det ennå ikke gått opp et lys for deg? Jeg har beskyldt PCutstyr for løgnere, ja det er en alvorlig beskyldning, ja jeg har forklart og begrunnet påstanden, ja jeg har gitt deg sakens gang og det de har lyvet om! Så du kan for guds skyld ikke komme med de samme dårlige kommentarene, at jeg slenger ut påstander om løgn og useriøsitet, helt utrolig at du kommer med det samme om og om igjen. Jeg har begrunnet påstandene nøye nå og har bevis for det jeg sier dersom du vil se det. At det er så vanskelig å forstå.Har du tungt for det siden du ikke har oppfattet det enda? Eller leser du bare ikke innleggene ordentlig her? Dersom du skal være aktiv her på formuet, bør du ta det seriøst og lese innleggene ordentlig. Er ikke hissig, bare oppgitt på deg. Kjenner fler som er det samme. Men det er jo bra at du vet hva du heter og hvor du bor i alle fall Jeg svarte deg da også på at det var dårlig service fra PCutstyr ut fra det du forklarte. Det du ikke klarer å innse, er at du kom med en ekstremt dårlig begrunnet beskyldning om løgn. Når jeg svarte på posten hvor du beskyldte PCutstyr for løgn hadde du enda ikke giddet å komme med en begrunnelse, Det var det jeg kalte deg useriøs for. At du enda ikke har klart å fatte hva jeg så som useriøst, men fortsetter å krangle etter at jeg har svart på begrunnelsen din også er ditt eget problem. Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Ble mye mas her nå på slutten... Moderator? Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Det jeg reagerer mest på her, er denne "kameraten" din. Ting tyder på at han er en skikkelig drittsekk. Du tilbød deg å bygge en pc til ham, og du fant deler til ham. Dere bestilte sammen, og du brukte tid på ham. Når han så etterpå driter i hele deg og lar DEG styre med regningen og alt kjøret med nettbutikken, og nekter å ordne opp i noe som helst er han en person som verken respekter deg eller bryr seg om deg. Han pisser faktisk på det du har gjort for ham. Slike personer er noe av det verste jeg vet! Dette er en person som du ikke burde bruke tid på fremtiden. Lenke til kommentar
joho83 Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Unnskyld meg, men har det ennå ikke gått opp et lys for deg? Jeg har beskyldt PCutstyr for løgnere, ja det er en alvorlig beskyldning, ja jeg har forklart og begrunnet påstanden, ja jeg har gitt deg sakens gang og det de har lyvet om! Så du kan for guds skyld ikke komme med de samme dårlige kommentarene, at jeg slenger ut påstander om løgn og useriøsitet, helt utrolig at du kommer med det samme om og om igjen. Jeg har begrunnet påstandene nøye nå og har bevis for det jeg sier dersom du vil se det. At det er så vanskelig å forstå.Har du tungt for det siden du ikke har oppfattet det enda? Eller leser du bare ikke innleggene ordentlig her? Dersom du skal være aktiv her på formuet, bør du ta det seriøst og lese innleggene ordentlig. Er ikke hissig, bare oppgitt på deg. Kjenner fler som er det samme. Men det er jo bra at du vet hva du heter og hvor du bor i alle fall Jeg svarte deg da også på at det var dårlig service fra PCutstyr ut fra det du forklarte. Det du ikke klarer å innse, er at du kom med en ekstremt dårlig begrunnet beskyldning om løgn. Når jeg svarte på posten hvor du beskyldte PCutstyr for løgn hadde du enda ikke giddet å komme med en begrunnelse, Det var det jeg kalte deg useriøs for. At du enda ikke har klart å fatte hva jeg så som useriøst, men fortsetter å krangle etter at jeg har svart på begrunnelsen din også er ditt eget problem. Jeg har hele tiden visst at det første innlegget var ubegrunnet, men det gjorde jeg bevisst. Om det var rett eller galt kan diskuteres, men jeg orket ikke der og da, i tillegg ville jeg lage en fullstendig rapport. Men greit det, nå har jeg begrunnet påstandene for løgnene. Og vi orker vel ikke diskutere dette mer nå Så lar denne diskusjonen ligge død. "Hej då" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 gode innlegg TEE Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Send regninga til kameraten din og krev at han enten ordner opp i det eller betaler kravet. Tee og Joho83... uten at jeg tar side, vennligst ta evt. videre diskusjon i PM. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Send regninga til kameraten din og krev at han enten ordner opp i det eller betaler kravet. Tee og Joho83... uten at jeg tar side, vennligst ta evt. videre diskusjon i PM. Ferdig for lenge siden vi Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Du og spessielt kameraten din finner ingen trøst hos meg iallefall. Var ikke bare pcutstyrs feil vel og merke.. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 noen som har nevnt at pcutstyr.no ikke fungerer i firefox? latterlig Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 stenge denne tråden? saken ble løst, og det er bare konflikter mellom brukere som fortsetter her. Lenke til kommentar
xpert Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 (endret) Jeg ble enig med PCutstyr i går om en sum, så saken er egentlig oppklart. Men synst det var feil av dem å legge inn den posten på den måten. For på den virker det som om alt er min feil siden jeg hadde flyttet! Bra det ordnet seg men det slår meg at alt dette kunne vært unngått hvis du og kameraten hadde oppført dere som folk. Kunder som dere driver opp kostnadene for butikkene som til slutt kundene må betale. Har svært liten forståelse for din sak dessverre. Å hyle og skrike på et forum bare fordi man selv har startet et rot uten like er nesten litt komisk. Anbefaler deg hvertfall å skifte ut den "kameraten" og ikke vær så "dumsnill" i fremtiden. PCUtstyr prøvde ikke å vri seg unna, det gjorde du og "kameraten" din... Endret 20. desember 2004 av xpert Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Det er bra du virkelig pisker opp stemningen, xpert. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Stengt. Saken løst og alle er glade annet enn noen som kan ta en PM-runde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg