Gå til innhold

Pcutstyr.no! Dra dit peppern gror


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som skrevet har de prøvd seg med dette på meg også

 

Selv om jeg sendte pakken tilbake med angrefrist benyttet (etter en samtale med kundeservice på posten) og betalt porto fikk jeg regning av dem senere på 500-600kr husker ikke helt.

 

Lurer på hva dem tenkte på? Samtidig med en ny satsing på kundeservice burdet dem bytte firma navn, da veien opp fra dette er noe lang skulle jeg tro.

 

https://prisguiden.no/shop_review.p...hop_id=4&side=1

 

utrolig mye skurr ja

Lenke til kommentar
Makan, istedet for å bruke tid her inne, så kunne de gjort jobben sin istedet.

Om du skal klage på dem for noe, finn noe som er verdt å klage på i det minste. De 18 innleggene butikken har lagt inn på 2 1/2 år har neppe tatt så mye tid. Det er nå hvertfall et par webshoper som har brukt betraktelig mer tid her ;)

Jeg har bra grunnlag for min klage, og kommer med full rapport snart. Begynner å bli modig lei at du skal motsi og kverrulere med alle, er dette en sport for deg eller? Jeg har meget gode grunner til det jeg skrev, men orket ikke skrive en A4 sides rapport kl 24.00 i går. My god. Kom akkurat hjem etter en 8 timers lang kjøretur fra universitetet i Stockholm.... Takk... PS TEE: Noen gang handlet hos PCutstyr? Og se bare på webshopomtalen, mye bra omtale der!! Tilfeldig?

Endret av joho83
Lenke til kommentar
Støtter overhodet ikke PCutstyr i denne saken. De farer vel med løgn som de pleier å gjøre!!!! Skal ALDRI handle hos PCutstyr igjen.... Makan, istedet for å bruke tid her inne, så kunne de gjort jobben sin istedet. Det med endrede rutiner er det dummeste og mest falske jeg har hørt, for tydligvis har dere ikke forandret noen verdens ting. Om dere mener dere har endret dere, så nytter det ikke bare å si det teoretisk, må utføres vet du!!!!!  :thumbdown:

Egentlig så syns jeg du skal komme med en begrunnelse på hvorfor du ikke skal handle der igjen. Er det en ting jeg har lagt merke til her når det gjelder erfaringer med webshopper så er det så mange fjortisser som bare skriver f.eks netshop er konge. komplett suger. osv osv osv uten og gi en grunn for det. Syns det rett og slett er dårlig gjort.

 

I denne saken så syns jeg pcutstyr har gjort det de kunne. Siden trådstarter ikke meldte i fra at han hadde flyttet og ikke hentet varene så er ikke det pcutstyr sin feil.

Begrunnelse kommer, orket bare ikke skrive fullt referat kl 24.00 i går kveld, men om jeg skriver noe slikt så må du vel for guds skyld skjønne at jeg har mine grunner til det. Skriver det ikke for moro skyld, prøver å informere om andre brukere her om mine erfaringer med PCutstyr. Kommer en full rapport i løpet av dagen eller morgendagen. Rapporten legges så klart ikke inn her, men på webshopguiden.

 

Og ser du tar alt det PCutstyr sier for god fisk, har du hørt om folk som farer med løgn? Jeg for min del tror det er fullt mulig at PCutstyr lyver i denne saken også, bare for å forbedre sitt allerede frynsette rykte!!!!!

Endret av joho83
Lenke til kommentar
Makan, istedet for å bruke tid her inne, så kunne de gjort jobben sin istedet.

Om du skal klage på dem for noe, finn noe som er verdt å klage på i det minste. De 18 innleggene butikken har lagt inn på 2 1/2 år har neppe tatt så mye tid. Det er nå hvertfall et par webshoper som har brukt betraktelig mer tid her ;)

Jeg har bra grunnlag for min klage, og kommer med full rapport snart. Begynner å bli modig lei at du skal motsi og kverrulere med alle, er dette en sport for deg eller? Jeg har meget gode grunner til det jeg skrev, men orket ikke skrive en A4 sides rapport kl 24.00 i går. My god. Kom akkurat hjem etter en 8 timers lang kjøretur fra universitetet i Stockholm.... Takk... PS TEE: Noen gang handlet hos PCutstyr? Og se bare på webshopomtalen, mye bra omtale der!! Tilfeldig?

Handlet hos PC utstyr flere ganger, stort sett har pakkene blitt sendt med posten, men forige gang var jeg der oppe selv og hentet pakken (siden jeg har flyttet til Fredrikstad) Har aldri opplevd noe annet enn god service!

Lenke til kommentar
Makan, istedet for å bruke tid her inne, så kunne de gjort jobben sin istedet.

Om du skal klage på dem for noe, finn noe som er verdt å klage på i det minste. De 18 innleggene butikken har lagt inn på 2 1/2 år har neppe tatt så mye tid. Det er nå hvertfall et par webshoper som har brukt betraktelig mer tid her ;)

Jeg har bra grunnlag for min klage, og kommer med full rapport snart. Begynner å bli modig lei at du skal motsi og kverrulere med alle, er dette en sport for deg eller? Jeg har meget gode grunner til det jeg skrev, men orket ikke skrive en A4 sides rapport kl 24.00 i går. My god. Kom akkurat hjem etter en 8 timers lang kjøretur fra universitetet i Stockholm.... Takk... PS TEE: Noen gang handlet hos PCutstyr? Og se bare på webshopomtalen, mye bra omtale der!! Tilfeldig?

Handlet hos PC utstyr flere ganger, stort sett har pakkene blitt sendt med posten, men forige gang var jeg der oppe selv og hentet pakken (siden jeg har flyttet til Fredrikstad) Har aldri opplevd noe annet enn god service!

Ja, så klart, så lenge det ikke er feil på komponentene deres og du må sende de i retur så går det greit. Men da du skal sende retur så blir det bare surr. Dessuten er de treige som fy med å svare på e-mail. Men les på webshopguiden, om erfaringer med PCutsyr så forstår du kanskje! Er nok en god grunn til at de ligger sist på list :whistle:

Endret av joho83
Lenke til kommentar
Makan, istedet for å bruke tid her inne, så kunne de gjort jobben sin istedet.

Om du skal klage på dem for noe, finn noe som er verdt å klage på i det minste. De 18 innleggene butikken har lagt inn på 2 1/2 år har neppe tatt så mye tid. Det er nå hvertfall et par webshoper som har brukt betraktelig mer tid her ;)

Jeg har bra grunnlag for min klage, og kommer med full rapport snart. Begynner å bli modig lei at du skal motsi og kverrulere med alle, er dette en sport for deg eller? Jeg har meget gode grunner til det jeg skrev, men orket ikke skrive en A4 sides rapport kl 24.00 i går. My god. Kom akkurat hjem etter en 8 timers lang kjøretur fra universitetet i Stockholm.... Takk... PS TEE: Noen gang handlet hos PCutstyr? Og se bare på webshopomtalen, mye bra omtale der!! Tilfeldig?

Handlet hos PC utstyr flere ganger, stort sett har pakkene blitt sendt med posten, men forige gang var jeg der oppe selv og hentet pakken (siden jeg har flyttet til Fredrikstad) Har aldri opplevd noe annet enn god service!

Ja, så klart, så lenge det ikke er feil på komponentene deres og du må sende de i retur så går det greit. Men da du skal sende retur så blir det bare surr. Dessuten er de treige som fy med å svare på e-mail. Men les på webshopguiden, om erfaringer med PCutsyr så forstår du kanskje! Er nok en god grunn til at de ligger sist på list :whistle:

Hm... les på websohop guiden igjen du... Det som står der er "De 10 beste generelle webshopene rangert etter lesernes innsendte erfaringer siste 6 måneder."

Vil påstå at å være nederst på en topp 10 liste ikke er så ille

Lenke til kommentar

Kom til å tenke på en annen ting her. Hvordan hadde denne tråden utviklet seg hvis det hadde vært snakk om netshop.no???? Etter de innleggene jeg har lest på denne tråden som pcutstyr.no har postet så virker det ikke som de ljuger om det de sier (tror jeg heller ikke andre webshopper i norge gjør heller), og da når trådstarter da ikke opplyser om adresseendringer til inkasso og pcutstyr.no + at han ikke henter pakken og forventer at alt skal ordne seg så lurer jeg veldig.

 

Er 110% sikker på at hvis det hadde handlet om netshop.no så hadde det vært. Bare ring og si ifra så ordner deg seg osv.

Endret av joa1234
Lenke til kommentar
... og da når trådstarter da ikke opplyser om adresseendringer til inkasso og pcutstyr.no ....

Når en kunde regner med at en sak er ute av verden, så forstår jeg han når han ikke ser noen grunn til å melde adresse-ending til pcutstyr.no.

 

I tillegg fikk jo Inkasso-byrået med seg adresse-endringen uten at han meldte det til dem, det var jo bare fakturaen fra pcutstyr.no som forsvant i posten når de sendte ny faktura.

 

Pcutstyr kan vel ikke belastes for at de antar at adressen som de har på kunden er ok. Men personlig anbefaler jeg at de vasker adresser på kunder som de ikke har hatt kontakt med på 3 måneder før de sender ut purringer/regninger.

Lenke til kommentar
Kom til å tenke på en annen ting her. Hvordan hadde denne tråden utviklet seg hvis det hadde vært snakk om netshop.no???? Etter de innleggene jeg har lest på denne tråden som pcutstyr.no har postet så virker det ikke som de ljuger om det de sier (tror jeg heller ikke andre webshopper i norge gjør heller), og da når trådstarter da ikke opplyser om adresseendringer til inkasso og pcutstyr.no + at han ikke henter pakken og forventer at alt skal ordne seg så lurer jeg veldig.

 

Er 110% sikker på at hvis det hadde handlet om netshop.no så hadde det vært. Bare ring og si ifra så ordner deg seg osv.

Latterlig, de ljøg til meg, så hvorfor skulle de da ikke gjøre det samme i denne saken?

 

Dessuten, fatter ikke hvordan i all verden du kan sammenligne med Netshop. Grunnen til at Netshop ikke får klager er at de har gjort seg fortjent til det. Meget sjelden at det er problemer med Netshop, folk er fornøyde med Netshop, derfor får ikke de denne typ av klager og problem. Mens PCutstyr har mange utrolig negative erfaringer med, og der kan du ikke motsi meg en gang, det er ren fakta. Du kan bare ikke være så naiv og si at det bare er tilfeldigheter og at PCutstyr har sitt på det rene i alle disse sakene. Noen kanskje, men det er allikevel ikke holdbart. Kunden i sentrum er et mursteinsbegrepp innen markedsførning, og det har ikke PCutstyr levd opp til.

 

Til CaZiO:: Tror du skal lese den en gang til jeg. For det finnes faktisk ikke så veldig mange fler webshop'er enn 10 stk. Da snakker vi selvfølgelig om webshop'er som kan tilby et relativt bredt utbud av datakomponenter. De som selger kun cd- og dvdplater samt litt brennere osv holdes så klart utenfor webshopguiden da de ikke har et bredt nok sortiment. Les dette så forstår du nok: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11337

Endret av joho83
Lenke til kommentar
Latterlig, de ljøg til meg, så hvorfor skulle de da ikke gjøre det samme i denne saken?

Aiai. Ikke akkurat så veldig meklersk den holdningen der. Jeg skjønner at du blir frustrert med inkasso på nakken. Det er vel noe av det verste man kan ha på seg når det gjelder økonomiske papirer. Men uansett om du har blitt behandlet slik ser jeg ingen grunn til å gjøre saken værre enn den allerede er. Få den ordentlig ut av verden (slik det ser ut som om den er nå) og unngå heller å handle på steder du har dårlig erfaring med. Det er jo bittert at man skal oppleve slik, men man kan velge om man vil gjøre det beste ut av det eller om man vil avle opp flere problemer...

Lenke til kommentar
Latterlig, de ljøg til meg, så hvorfor skulle de da ikke gjøre det samme i denne saken?

Aiai. Ikke akkurat så veldig meklersk den holdningen der. Jeg skjønner at du blir frustrert med inkasso på nakken. Det er vel noe av det verste man kan ha på seg når det gjelder økonomiske papirer. Men uansett om du har blitt behandlet slik ser jeg ingen grunn til å gjøre saken værre enn den allerede er. Få den ordentlig ut av verden (slik det ser ut som om den er nå) og unngå heller å handle på steder du har dårlig erfaring med. Det er jo bittert at man skal oppleve slik, men man kan velge om man vil gjøre det beste ut av det eller om man vil avle opp flere problemer...

Hm.... Er ikke jeg som er trådstarter her, les fra begynnelsen du, slik at du forstår sammenhengen her.... :thumbup:

Endret av joho83
Lenke til kommentar

Til CaZiO:: Tror du skal lese den en gang til jeg. For det finnes faktisk ikke så veldig mange fler webshop'er enn 10 stk. Da snakker vi selvfølgelig om webshop'er som kan tilby et relativt bredt utbud av datakomponenter. De som selger kun cd- og dvdplater samt litt brennere osv holdes så klart utenfor webshopguiden da de ikke har et bredt nok sortiment. Les dette så forstår du nok: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11337

Det er registrert 112 webshoper i webshopguiden. Så ganske mange flere enn 10 vil nå jeg si at det er.

Lenke til kommentar
Jeg har bra grunnlag for min klage, og kommer med full rapport snart. Begynner å bli modig lei at du skal motsi og kverrulere med alle, er dette en sport for deg eller? Jeg har meget gode grunner til det jeg skrev, men orket ikke skrive en A4 sides rapport kl 24.00 i går. My god. Kom akkurat hjem etter en 8 timers lang kjøretur fra universitetet i Stockholm.... Takk... PS TEE: Noen gang handlet hos PCutstyr? Og se bare på webshopomtalen, mye bra omtale der!! Tilfeldig?

Om du har god grunn for klagen din, kan du vel spare deg usakligheter som den du kom med der? Eller var det ønsket ditt å være i samme kategori som fjortissene som bare skriker uten grunnlag?

 

Om du er lei av at folk er uenig i meningene dine er kanskje ikke et diskusjonsforum stedet for deg?

 

Jeg har handlet hos PCutstyr flere ganger, og aldri hatt noen problemer med dem. Og hva med webshoperfaringene? Så vidt jeg kan se ligger de på topp 10 listen. Ikke der verste man kan oppnå akkurat.

 

PCutstyr gjør helt sikkert feil de også, på samme måte som Komplett, Netshop, MPX, Mamoz etc. Det som er gjengangeren for de som skriker høyest her på HW.no, er at de har mye av skylden selv. Som f.eks. trådstarter her. Han VISSTE at han burde hentet ut pakken og sendt den tilbake istedet for å la den ligge i 14 dager. Han VISSTE at det ville komme en regning pga måten han gjorde dette på. Da blir det for dumt å skrike så fordømt høyt om at det kun er PCutstyr sin feil.

 

Og nei, jeg sier ikke at PCutstyr ikke kunne gjort ting annerledes. Men trådstarter kunne gjort mye annerledes selv for å unngå hele greia til å begynne med.

Lenke til kommentar

Når en kunde regner med at en sak er ute av verden, så forstår jeg han når han ikke ser noen grunn til å melde adresse-ending til pcutstyr.no.

 

I tillegg fikk jo Inkasso-byrået med seg adresse-endringen uten at han meldte det til dem, det var jo bare fakturaen fra pcutstyr.no som forsvant i posten når de sendte ny faktura.

 

Pcutstyr kan vel ikke belastes for at de antar at adressen som de har på kunden er ok. Men personlig anbefaler jeg at de vasker adresser på kunder som de ikke har hatt kontakt med på 3 måneder før de sender ut purringer/regninger.

Inkasso selskap bruker folkeregistret det gjør ikke pcutsyr.no som bruker den informasjonen kunden faktisk har gitt. ;)

Lenke til kommentar

Vi anbefaler alle som mener de har blitt utsatt for urettferdig behandling om å ta kontakt med oss, slik at vi kan komme med vår side av saken før man roper høyt på forumet.

 

Alle saker har som regel to sider, det er menneskelig å gjøre feil og skjer det feil hos oss skal vi selvfølgelig stå for det og rette dette på best mulig måte.

Om en kunde ikke henter sine varer og varene blir sendt i retur uavhentet, er det naturlig at regningen på utgifter blir sendt til kunden.

Om kunden ikke betaler sin regning innen forfall vil det bli sendt ut en purring, om purringen heller ikke betales vi så regningen gå til inkasso om det ikke foreligger feil, det håper vi de fleste forstår.

 

Dessverre hender det at mailer ikke kommer fram på korrekt måte, hva dette skyldes er ikke alltid like enkelt å forklare, men vi anbefaler alle som ikke har mottatt svar på sine mailer innen rimelig tid til å kontakte oss på nytt. Vårt mål er å besvare alle mail så fort som mulig, og alle skal få svar.

 

Det å beskylde andre for å lyve, som vi har sett noen gjøre her inne, er i seg selv en ganske alvorlig påstand. Dessverre er det slik at noen roper høyt med forskjellige påstander som ikke alltid er korrekte.

Vi anbefaler alle som ønsker å ytre sin sak til å være saklige og at de også har fått vår side av saken før de tar en endelig avgjørelse på hva de ”mener”.

 

Vårt mål er fornøyde kunder og vi jobber kontinuerlig for å forbedre oss.

Endret av PCutstyr.no
Lenke til kommentar
Jeg har bra grunnlag for min klage, og kommer med full rapport snart. Begynner å bli modig lei at du skal motsi og kverrulere med alle, er dette en sport for deg eller? Jeg har meget gode grunner til det jeg skrev, men orket ikke skrive en A4 sides rapport kl 24.00 i går. My god. Kom akkurat hjem etter en 8 timers lang kjøretur fra universitetet i Stockholm.... Takk... PS TEE: Noen gang handlet hos PCutstyr? Og se bare på webshopomtalen, mye bra omtale der!! Tilfeldig?

Om du har god grunn for klagen din, kan du vel spare deg usakligheter som den du kom med der? Eller var det ønsket ditt å være i samme kategori som fjortissene som bare skriker uten grunnlag?

 

Om du er lei av at folk er uenig i meningene dine er kanskje ikke et diskusjonsforum stedet for deg?

 

Jeg har handlet hos PCutstyr flere ganger, og aldri hatt noen problemer med dem. Og hva med webshoperfaringene? Så vidt jeg kan se ligger de på topp 10 listen. Ikke der verste man kan oppnå akkurat.

 

PCutstyr gjør helt sikkert feil de også, på samme måte som Komplett, Netshop, MPX, Mamoz etc. Det som er gjengangeren for de som skriker høyest her på HW.no, er at de har mye av skylden selv. Som f.eks. trådstarter her. Han VISSTE at han burde hentet ut pakken og sendt den tilbake istedet for å la den ligge i 14 dager. Han VISSTE at det ville komme en regning pga måten han gjorde dette på. Da blir det for dumt å skrike så fordømt høyt om at det kun er PCutstyr sin feil.

 

Og nei, jeg sier ikke at PCutstyr ikke kunne gjort ting annerledes. Men trådstarter kunne gjort mye annerledes selv for å unngå hele greia til å begynne med.

Det er ikke det minste usaklig. Skal fortelle deg hva som er usaklig jeg, å kalle andre for fjortisser i hytt og pine, det er usakelig. Jeg har meget gode grunner til det jeg har sagt her på forumet, og saken min er akkurat ferdigbehandlet, så nå skal jeg etterhvert skrive en rapport om sakens gang. Og det legges ut på webshopguiden, ikke her, pga at saken er ferdigbehandlet og jeg trenger ingen diskusjon rundt det. Er som sagt bare en rapport, inget diskusjonstema. Og saken ligner ikke denne i det hele tatt, har gjort alt etter boka. Men, igjen, så tar du alt PCutstyr sier for god fisk, kanskje de pynter litt på saken, det kan du ikke vite!!

 

Og TEE, har aldri snakket om at folk ikke kan ha forskjellige meninger, det bør og må de ha. Men det er langt derfra til å være kverrulant slik som jeg har observert deg være i mange emner her på forumet. Du sier nesten konsekvent mot trådstarter, og er i grunn mot de fleste, tilfeldig? Det er det som irriterer meg, ikke at folk har andre meninger. Hadde ikke folk hatt forskjellige meninger, så kunne man jo lagt ned hele forumet her.

 

Du har handlet hos PCutstyr ja, men har du hatt retur der? Jeg og var storfornøyd, helt til et av komponentene mine ble defekt og jeg måtte returnere det. De fleste 6'erne PCutstyr har fått går generellt ut på at jeg fikk komponentene raskt og de var hyggelige på telefonen. Ja, det var de med meg også. Hadde ikke noe å utsette på det. Og ja alle gjør feil, det er bare det at de gjør det litt oftere enn de fleste andre!

 

I de fleste retursaker er det meste opp til webshopen, ikke kunden!!

Endret av joho83
Lenke til kommentar
Kan ikke tro at Pcutsty la inn denne posten uten at jeg godkjente det! Vi snakket i går og han sa at jeg skulle godkjenne denne posten før han la det inn! Sånn som jeg ser på det så blir all skyld lagt på meg i denne posten. Jeg flyttet i september og jeg så det ikke nødvendig å si fra til verken pcutsty eller inkasso byrået siden saken var ute av verden for over 1 år siden. Veldi rart at ingen giroer kom frem men inkossen kom!? Skal ta kontakt med pcutstyr igjen i dag og få ryddet opp. Synst denne posten fra pcutstyr var veldig urettferdig, de legger jo all skyld på meg!

Sånn jeg ser saken, så er ALT din feil. Alt kommer fra den glimrende tanken om at hvis du bare driter i det, så går problemet bort helt av seg selv. Desverre er verden slik at problemer som man bare driter i, har en ekkel tendens til å komme tilbake som en atombombe av problemer.

 

Håper folk snart skjønner at man IKKE bare skal drite i å hente pakker... eller ikke betale regninger. Dette er viktigere enn å spise !!

Lenke til kommentar
Det å beskylde andre for å lyve, som vi har sett noen gjøre her inne, er i seg selv en ganske alvorlig påstand. Dessverre er det slik at noen roper høyt med forskjellige påstander som ikke alltid er korrekte.

Vi anbefaler alle som ønsker å ytre sin sak til å være saklige og at de også har fått vår side av saken før de tar en endelig avgjørelse på hva de ”mener”.

 

Ja, det er det. Men det er desverre sant.

 

Erfaringer må deles, derfor roper man høyt i dette forumet. Er jo derfor vi har dette forumet, slik at dere kan se hvor forbedringer kan gjøres. Ballen ligger jo helt klart hos dere. Håper dere ser at dere trenger å forbedre serviceavdelingen. Hvorfor ansetter dere ikke fler slik at saker blir unnagjort fortere? På lang sikt ville dere helt klart vært tjent med det. Veien tilbake er ikke så lang, så fort dere viser at dere er på rett vei, så vil automatisk kundene komme tilbake. Men jeg må si at jeg er skuffet over dere.

 

Min sak er ferdigbehandlet for litt siden, og jeg har inget behov for å ta kontakt med dere. Saken er jo ferdig som sagt. Jeg vil og kan ytre meg her på forumet slik at andre kan se mine erfaringer med dere. Og som sagt, jeg har ikke beskrevet hendelsesforløpet enda, men det gjør jeg ikke her, kommer på webshopomtalen.

 

Lykke til videre. Er ikke slik at jeg stenger døra deres for alltid, ser jeg forandring så er det fullt mulig jeg kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...