Gå til innhold

Pcutstyr.no! Dra dit peppern gror


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi forstår ikke at kunden ikke har mottatt giro tidligere, men saken er nå i alle fall løst.

 

Til opplysning har vi registrert følgende informasjon i saken:

Faktura sendt til kunden 110903, purring sendt fra intrum den 020204, vi snakket med kunden den 100204 der han fikk alle opplysninger. Vi har gitt intrum (inkassoselskapet) en tilbakemelding med kopi av faktura 110304, brev med kopi av faktura ble sendt til kunden den 120304. Etter dette har vi ikke hørt noe fra kunden, før en mail kom til oss i dag. Kunden har endret sin adresse og intrum har hatt problemer med å få tak i kunden, dette er noen av grunnen til den lange saksgangen. Sett saken under ett har vi imøtekommet kunden og trukket saken fra inkasso, samt at vi i dag har ordnet misforståelser som har oppstått. I vårt system står det at dette er en tilvirkningsvare (pc bygget av oss), men kunden sier kun komponenter - vi velger å høre på kunden og da saken er så gammel er det vanskelig å kontrollere dette ytterligere. Kunden betaler fraktomkostninger og ytterligere omkostninger, som tilvirkning og inkassoomkostninger, er trukket.

 

Kunden er nå fornøyd og det er beklagelig at dette har tatt så lang tid, inkassoselskapet har også dessverre hatt en lang saksgang i denne saken.

 

Er det noen som har problemer så anbefaler vi at de kontakter oss for at saken kan løses på en ryddig måte. pcutstyr.no har gjort en del endinger på sitt kundesenter den siste tiden, som skal bedre servicen.

Kan ikke tro at Pcutsty la inn denne posten uten at jeg godkjente det! Vi snakket i går og han sa at jeg skulle godkjenne denne posten før han la det inn! Sånn som jeg ser på det så blir all skyld lagt på meg i denne posten. Jeg flyttet i september og jeg så det ikke nødvendig å si fra til verken pcutsty eller inkasso byrået siden saken var ute av verden for over 1 år siden. Veldi rart at ingen giroer kom frem men inkossen kom!? Skal ta kontakt med pcutstyr igjen i dag og få ryddet opp. Synst denne posten fra pcutstyr var veldig urettferdig, de legger jo all skyld på meg!

Lenke til kommentar
Trådstarter, sikker på at du ikke har satt sammen komponenter i en PC-bygger, og dermed har bestilt en hel PC?

 

Hvis du bryr deg om å lese det han skriver, så ser det vitterlig ut som om han skulle bygge denne pcen selv.

Det har jeg brydd meg masse om. Men det kan alltids hende at man er inne på en selvbyggerliste når man legger til komponenter uten å legge merke til det. cvitamin har sikkert peil på hvilke deler han skulle ha (eller som kameraten ikke skulle ha), men samme hvor smart man er, er det menneskelig å feile.

 

Enten er det trådstarter som ikke har sett at han har satt sammen en PC, istedet for å plukke løse deler, eller så er det PCutstyr som ikke har orden i bestillingsprosedyrene sine i det hele tatt, og tror at en liste med løse komponenter skal bygges til en ferdigPC. Her skal jeg ikke påstå noe som helst, da jeg ikke kjenner noen av partene.

 

 

Med det andre jeg skrev mente jeg at trådstarterene ofte unnlater å legge inn alle fakta, for å så å bli avslørt senere. Det har skjedd flere ganger i Webshop- og butikkdiskusjoner.

 

Men uansett hvordan saken egentlig er, og hva som er hvem sin feil, har det blitt en unødvendig lang og klønete oppfølging av saken fra butikkens sin side.

Lenke til kommentar

Ikke vær sikker på at regningene kommer før inkassovarsel/inkassokrav!

 

Har selv hatt 3 saker gående mot nazi-nettleieselskapet (strøm) jeg er tvunget til å være kunde av: 3 ganger har jeg aldri fått tilsendt noen regning før inkassovarsler og inkassokrav kommer på døra. Stor postkasse har jeg, svært tydelig merket med fullt navn.

 

Selskapet påstår at de bruker Posten til distribusjon av fakturaer, og at de ALDRI gjør noen feil. Navn og adresse er riktig registrert. (Merkelig at jeg hele tiden opplever at de gjør feil da?) Jeg fant etter en tid ut at fakturaene visstnok ble distribuert i åpne konvolutter av en lokal distributør som har avtale direkte med nettleieselskapet, men at inkassovarsler og inkassokrav ble distribuert av Posten, for da kom det direkte fra inkassobyrået... men nettleieselskapet ser ut til å gi faen i om kunden får regningen i tide, eller i det hele tatt! De gadd ikke høre på om jeg hadde fått regningen eller ikke, for "den har vi sendt, så den MÅ du ha fått!".... Ikke får jeg byttet leverandør heller... jævla fuckers!

 

Nå har jeg bedt om å få alle regninger rekommandert, så jeg er sikker på å få de i rett tid/sted.

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Jeg ble enig med PCutstyr i går om en sum, så saken er egentlig oppklart. Men synst det var feil av dem å legge inn den posten på den måten. For på den virker det som om alt er min feil siden jeg hadde flyttet! men jeg flyttet som sagt ikke før i september i år. Og jeg meldte fra til folkeregisteret, så det burde igrunn ikke være noe problem i det hele tatt siden all annen post kom frem. Akkurat som de prøver å vri seg unna

Endret av cvitamin
Lenke til kommentar
Kan ikke tro at Pcutsty la inn denne posten uten at jeg godkjente det! Vi snakket i går og han sa at jeg skulle godkjenne denne posten før han la det inn! Sånn som jeg ser på det så blir all skyld lagt på meg i denne posten. Jeg flyttet i september og jeg så det ikke nødvendig å si fra til verken pcutsty eller inkasso byrået siden saken var ute av verden for over 1 år siden. Veldi rart at ingen giroer kom frem men inkossen kom!? Skal ta kontakt med pcutstyr igjen i dag og få ryddet opp. Synst denne posten fra pcutstyr var veldig urettferdig, de legger jo all skyld på meg!

Kan ikke se at det er noe galt i at de svarer på tiltale i en tråd der du henger de ut. Det er alltid to sider av samme sak. Det var deres versjon...

Lenke til kommentar
Vi forstår ikke at kunden ikke har mottatt giro tidligere, men saken er nå i alle fall løst.

 

Til opplysning har vi registrert følgende informasjon i saken:

Faktura sendt til kunden 110903, purring sendt fra intrum den 020204, vi snakket med kunden den 100204 der han fikk alle opplysninger. Vi har gitt intrum (inkassoselskapet) en tilbakemelding med kopi av faktura 110304, brev med kopi av faktura ble sendt til kunden den 120304. Etter dette har vi ikke hørt noe fra kunden, før en mail kom til oss i dag. Kunden har endret sin adresse og intrum har hatt problemer med å få tak i kunden, dette er noen av grunnen til den lange saksgangen. Sett saken under ett har vi imøtekommet kunden og trukket saken fra inkasso, samt at vi i dag har ordnet misforståelser som har oppstått. I vårt system står det at dette er en tilvirkningsvare (pc bygget av oss), men kunden sier kun komponenter - vi velger å høre på kunden og da saken er så gammel er det vanskelig å kontrollere dette ytterligere. Kunden betaler fraktomkostninger og ytterligere omkostninger, som tilvirkning og inkassoomkostninger, er trukket.

 

Kunden er nå fornøyd og det er beklagelig at dette har tatt så lang tid, inkassoselskapet har også dessverre hatt en lang saksgang i denne saken.

 

Er det noen som har problemer så anbefaler vi at de kontakter oss for at saken kan løses på en ryddig måte. pcutstyr.no har gjort en del endinger på sitt kundesenter den siste tiden, som skal bedre servicen.

Kan ikke tro at Pcutsty la inn denne posten uten at jeg godkjente det! Vi snakket i går og han sa at jeg skulle godkjenne denne posten før han la det inn! Sånn som jeg ser på det så blir all skyld lagt på meg i denne posten. Jeg flyttet i september og jeg så det ikke nødvendig å si fra til verken pcutsty eller inkasso byrået siden saken var ute av verden for over 1 år siden. Veldi rart at ingen giroer kom frem men inkossen kom!? Skal ta kontakt med pcutstyr igjen i dag og få ryddet opp. Synst denne posten fra pcutstyr var veldig urettferdig, de legger jo all skyld på meg!

En del av skylden må du faktisk ta på deg, siden du ikke ga beskjed om at du ville benytte deg av angreretten, kanskje en lærepenge for senere, at man ikke kan regne med å slippe problemer ved å ikke si ifra?

Lenke til kommentar
Vi forstår ikke at kunden ikke har mottatt giro tidligere, men saken er nå i alle fall løst.

 

Til opplysning har vi registrert følgende informasjon i saken:

Faktura sendt til kunden 110903, purring sendt fra intrum den 020204, vi snakket med kunden den 100204 der han fikk alle opplysninger. Vi har gitt intrum (inkassoselskapet) en tilbakemelding med kopi av faktura 110304, brev med kopi av faktura ble sendt til kunden den 120304. Etter dette har vi ikke hørt noe fra kunden, før en mail kom til oss i dag. Kunden har endret sin adresse og intrum har hatt problemer med å få tak i kunden, dette er noen av grunnen til den lange saksgangen. Sett saken under ett har vi imøtekommet kunden og trukket saken fra inkasso, samt at vi i dag har ordnet misforståelser som har oppstått. I vårt system står det at dette er en tilvirkningsvare (pc bygget av oss), men kunden sier kun komponenter - vi velger å høre på kunden og da saken er så gammel er det vanskelig å kontrollere dette ytterligere. Kunden betaler fraktomkostninger og ytterligere omkostninger, som tilvirkning og inkassoomkostninger, er trukket.

 

Kunden er nå fornøyd og det er beklagelig at dette har tatt så lang tid, inkassoselskapet har også dessverre hatt en lang saksgang i denne saken.

 

Er det noen som har problemer så anbefaler vi at de kontakter oss for at saken kan løses på en ryddig måte. pcutstyr.no har gjort en del endinger på sitt kundesenter den siste tiden, som skal bedre servicen.

Kan ikke tro at Pcutsty la inn denne posten uten at jeg godkjente det! Vi snakket i går og han sa at jeg skulle godkjenne denne posten før han la det inn! Sånn som jeg ser på det så blir all skyld lagt på meg i denne posten. Jeg flyttet i september og jeg så det ikke nødvendig å si fra til verken pcutsty eller inkasso byrået siden saken var ute av verden for over 1 år siden. Veldi rart at ingen giroer kom frem men inkossen kom!? Skal ta kontakt med pcutstyr igjen i dag og få ryddet opp. Synst denne posten fra pcutstyr var veldig urettferdig, de legger jo all skyld på meg!

Det kan opplyses om at vi sendte kunden en mail om hvordan vi så på saken, og at vi ønsket å poste våre opplysninger. Dette etter vi hadde pratet med kunden pr telefon. Kunden skulle se på saken i løpet av to timer. Det vil si at vi skulle få en tilbakemelding før kl 1800, det gjorde vi ikke og postet vårt syn ved 2330 tiden, ettersom kunden fremdeles ikke hadde svart.

 

Vi kan også opplyse om at våre rutiner er endret i den senere tid og vi ønsker alle våre kunder som har opplevd problemer med å prøve igjen – denne konkrete saken er over ett år gammel, og mye har skjedd siden det.

 

Vi ønsker at alle våre kunder skal være fornøyde, men dessverre er det slik at det kan oppstå feil, også fra kunden sin side. De fleste saker har to sider! Gjør vi feil, eller om kunden har gjort en feil, ønsker vi å rette dette på best mulig måte for begge parter.

Lenke til kommentar

Har kjøpt et par ganger fra PCutstyr ( rambrikker )

Jeg var ganske fornøyd, kom etter kort tid etter at jeg hadde betalt,

men et lite forslag til dere på PCUtstyr.no ;) : pakk rambrikkene litt sikrere inn, vet ikke hvordan dere gjør det nå, siden dette var i sommer ferien, men da jeg fikk den var jeg neste litt redd for at den var knukket eller skadet, vell det gikk jo bra :dontgetit:;)

Lenke til kommentar

Støtter overhodet ikke PCutstyr i denne saken. De farer vel med løgn som de pleier å gjøre!!!! Skal aldri handle hos PCutstyr igjen.... Makan, istedet for å bruke tid her inne, så kunne de gjort jobben sin istedet. Det med endrede rutiner er det dummeste og mest falske jeg har hørt, for tydligvis har dere ikke forandret noen verdens ting. Om dere mener dere har endret dere, så nytter det ikke bare å si det teoretisk, må utføres vet du!!!!! :thumbdown:

Endret av joho83
Lenke til kommentar
Makan, istedet for å bruke tid her inne, så kunne de gjort jobben sin istedet.

Om du skal klage på dem for noe, finn noe som er verdt å klage på i det minste. De 18 innleggene butikken har lagt inn på 2 1/2 år har neppe tatt så mye tid. Det er nå hvertfall et par webshoper som har brukt betraktelig mer tid her ;)

Lenke til kommentar
Støtter overhodet ikke PCutstyr i denne saken. De farer vel med løgn som de pleier å gjøre!!!! Skal ALDRI handle hos PCutstyr igjen.... Makan, istedet for å bruke tid her inne, så kunne de gjort jobben sin istedet. Det med endrede rutiner er det dummeste og mest falske jeg har hørt, for tydligvis har dere ikke forandret noen verdens ting. Om dere mener dere har endret dere, så nytter det ikke bare å si det teoretisk, må utføres vet du!!!!! :thumbdown:

Egentlig så syns jeg du skal komme med en begrunnelse på hvorfor du ikke skal handle der igjen. Er det en ting jeg har lagt merke til her når det gjelder erfaringer med webshopper så er det så mange fjortisser som bare skriver f.eks netshop er konge. komplett suger. osv osv osv uten og gi en grunn for det. Syns det rett og slett er dårlig gjort.

 

I denne saken så syns jeg pcutstyr har gjort det de kunne. Siden trådstarter ikke meldte i fra at han hadde flyttet og ikke hentet varene så er ikke det pcutstyr sin feil.

Lenke til kommentar
AHA! endeli en som har bæsja litt på leggen! La oss benytte oss av situasjonen så vi får litt ekstra penger i kassa!"

 

Velkommen til helvete.

 

Inkassobyråene "suger" alt du eier og har, og ikke minst til ågerenter.

 

Hadde ett billån engang, 29k var det igjen. Så en mnd så hoppet jeg over denne betalingen. :no:

Tok dog ikke lange stunden før den havnet hos inkasso.

Greit, men da hadde de tatt over hele lånet.

 

Så prøv den her på en kalkulator.

 

35k igjen nå. ( dette her var for 9 mnd siden.

Betaler 1100 kr mnd, hvor av dette går 600 kr på lånet, resten tar inkasso lindorff.

Lindorff betaler på lånet mitt deretter, 1100 kr mnd, hvor lånet går ned 940,- mnd.

Lindorff er snart ferdig for meg, mens jeg sitter igjen med 34 600,- nå til onsdag.

 

Har de VIRKELIG lov til det?

 

Til alle andre unge mennesker her, ofre alt for regningene.

Jeg betaler nu 6000,- kr mnd får å det her raskest mulig ut av verden.

 

Hadde ikke jeg droppet den ene mnd, så hadde jeg vært i kr null snart.

 

"De fattige blir fattigere, og de rike blir rikere"

 

Har kjøpt meg ny bil nå, gjett hvem som betaler lånet med _glede_ nå?

Her kan du ikke skylde på andre enn deg selv. Hadde selv billån jeg fikk problemer med i en kort periode og fikk utsatt betalingene etter en enkelt telefonsamtale. Dette er noe du har lov (i lovverket) til etter hva jeg har forstått. Hadde du tatt kontakt med kreditor ville det sannsynligvis latt seg ordne enkelt. Har aldri hatt noen problemer de gangene jeg har spurt om forlenget betalingsfrist med noen av de jeg har kontaktet.

 

Om man havner i en kinkig situasjon så ta kontakt med de som du skylder penger eller har bestillt hos. Ikke bare drit i saken og tro at alt ordner seg. Man må ha kunne vise nettbutikken/banken såpass respekt at man tar kontakt i det minste, spesielt om man forventer respekt tilbake samt en grei saksbehandling.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...