Gå til innhold

Pcutstyr.no! Dra dit peppern gror


Anbefalte innlegg

Pcutstyr.no er ute etter å hevne seg og har klart ikke rett til å behandle kunder på den måtten(selv om det er dårlige kunder) ro deg helt ned og ikke batal noe som helst, Pcutstyr.no har sendt deg en regning for varer Du ikke har fått, så enkelt som det, var Pcutstyr.no lure hadde de sendt deg et gebyr for å ikke hentet ut pk. slikk saken er nå kan de ikke kreve noe som helst

Mail/ring det til Pcutstyr.no vare på korspodanse , kommer ikke Pcutstyr.no til fornuft vil en dommer sørge for det. men de kan kreve deg for et fornuftig gebyr+porto.

 

 

Har handlet hos Pcutstyr.no og aldri hatt problemer, dette tyder på en feil fra Pcutstyr.no men Du må ta ansvar for uavhentet pk. Hvis Pcutstyr.no har en tydelig Tekst om bestilling av PC (dette må i såfall være bygget av Pcutstyr.no) så kan de kreve et størrebeløp (1-2k) vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi forstår ikke at kunden ikke har mottatt giro tidligere, men saken er nå i alle fall løst.

 

Til opplysning har vi registrert følgende informasjon i saken:

Faktura sendt til kunden 110903, purring sendt fra intrum den 020204, vi snakket med kunden den 100204 der han fikk alle opplysninger. Vi har gitt intrum (inkassoselskapet) en tilbakemelding med kopi av faktura 110304, brev med kopi av faktura ble sendt til kunden den 120304. Etter dette har vi ikke hørt noe fra kunden, før en mail kom til oss i dag. Kunden har endret sin adresse og intrum har hatt problemer med å få tak i kunden, dette er noen av grunnen til den lange saksgangen. Sett saken under ett har vi imøtekommet kunden og trukket saken fra inkasso, samt at vi i dag har ordnet misforståelser som har oppstått. I vårt system står det at dette er en tilvirkningsvare (pc bygget av oss), men kunden sier kun komponenter - vi velger å høre på kunden og da saken er så gammel er det vanskelig å kontrollere dette ytterligere. Kunden betaler fraktomkostninger og ytterligere omkostninger, som tilvirkning og inkassoomkostninger, er trukket.

 

Kunden er nå fornøyd og det er beklagelig at dette har tatt så lang tid, inkassoselskapet har også dessverre hatt en lang saksgang i denne saken.

 

Er det noen som har problemer så anbefaler vi at de kontakter oss for at saken kan løses på en ryddig måte. pcutstyr.no har gjort en del endinger på sitt kundesenter den siste tiden, som skal bedre servicen.

Endret av PCutstyr.no
Lenke til kommentar

Litt off topic, men alikevel:

 

Har handlet hos pcutsyr en god stund nå, siden jeg bor i fredrikstad og henter varene der.

For noen måneder tilbake fikk jeg faktisk inkasso på en pakke jeg hadde hentet, betalt manuelt og hadde kvittering på. Skrev dette i mail til pcutstyr uten noen tilbakemelding.

Tre uker senere kom enda et inkasso krav, sinna som en furie satt jeg meg i bilen og kjørte til lageret. Kom inn (dette var rett etter jobb, er tømrer) med hammeren i hånda, hadde jo ingen intensjoner om å bruke den, skulle sett kontor fyren fikk opp øya. "hva f*** er det her!?" sier jeg og viser frem inkasso kravet. Han momla noe raskt, og sa de hadde sendt mail om at jeg bare skulle kaste inkassoen, da det var en feil på deres side. (Den mailen har jeg enda ikke sett nei....) Så om jeg ikke hadde dratt ned dit og snakket med dem, tror jeg at jeg hadde fortsatt å få inkasso krav. Inkompetanse og "tilbakemeldinger" ja....

Så skjønner meg på at enkelte ser på pcutstyr som dårlig, da de har ufattelig mye tull på dems side. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Husker jeg måtte gjennom 3 Chieftec Maxitower kabinetter før jeg fikk et som ikke var sprekker på. Utgiftene fikk jeg servert. Hadde også problemer med RAM brikker.

 

Det ble et sirkus uten like. Har faktisk email loggene på maskinen enda, innkjøpet startet november 2002 og var ferdig februar 2003. Men til slutt ordnet det seg, kombinert telefon og email. Bra for meg, bra for dem, men det finnes nok av andre nettbutikker å handle ifra så hvorfor ikke prøve neste på listen ;-)

Lenke til kommentar

bra at pc-utstyr har ryddet opp her.

 

Når beløpet hadde gått til inkasso er det ikke pcutstyr som får de ekstra gebyrene, det er inkassobyrået.

 

At du først fikk regningen fra inkasso byrået men ikke pcutstyr er ikke så rart hvis du har flyttet uten å si i fra, det er nemmelig ditt ansvar å gjøre det, inkassobyrået søker selvfølgelig opp adressen din fra folkeregiseret for å få fortgang i saken= muligheter til å quaddobble summen.

Lenke til kommentar
At du først fikk regningen fra inkasso byrået men ikke pcutstyr er ikke så rart hvis du har flyttet uten å si i fra, det er nemmelig ditt ansvar å gjøre det, inkassobyrået søker selvfølgelig opp adressen din fra folkeregiseret for å få fortgang i saken= muligheter til å quaddobble summen.

Heh, ja det er jammen (nesten) alltid to sider av en sak.

Lenke til kommentar
Er det noen som har problemer så anbefaler vi at de kontakter oss for at saken kan løses på en ryddig måte. pcutstyr.no har gjort en del endinger på sitt kundesenter den siste tiden, som skal bedre servicen.

Det er fint at man har mulghet til å poste på hw.no derosm man er misfornøyd. Det viser at forbrukeren tross alt har litt makt. Man ser av dette eksempelet hvor redde webshoppene er for å få dårlig reklame.

Kanskje flere burde fulgt PCutstyrs eksempel *hostWhiteboxhost*

Lenke til kommentar

Tror nå egentlig det ikke var pcutstyr sin feil i denne saken, var nok heller trådstarter som ikke fulgte helt med og dermed bestilte ferdigbygget.

 

I tillegg kan man jo ikke regne med å få regninger om man flytter og ikke sier ifra, pcutstyr kan jo ikke gjette seg til at han hadde flyttet? Og angreretten tilsier at man skal si ifra, ikke bare la posten sende pakken tilbake uten å si ett ord.

 

Denne saken syns jeg er typisk, folk driter seg ut, og så i stedet for å ta på seg skylda som de burde, whiner de hele tiden om hvor dårlig service en nettbutikk har. Har ennå til gode å lese en sak som denne på forumet her uten å se at det er trådstarters feil mot slutten av tråden.

 

Selvfølgelig er det endel nettbutikker som trenger å ha litt bedre service, men det er da endel av kundene som må skjerpe seg også ;)

 

Vil si at pcutstyr yter bra service jeg...som ettergir gjeld bare fordi en bruker klager her... :w00t:

Endret av Riddick
Lenke til kommentar

Den opprinnelige summen som PCutstyr skulle ha var kanskje litt drøy å fakturere trådstarter (selv om faktiske utgifter for butikken trolig ligger opp mot det beløpet).

 

Men jeg synes ikke det er riktig å gi PCutstyr så mye av skylda i saken her; det er trådstarter som gjorde feil ved ikke å hente ut leveransen. En del butikker har gebyrer om man ikke avhenter leveringa og kanskje det summa sumarum ble såpass mye.

 

Beklager, trådstarter, men både du og kameraten din burde ha tenkt dere om i første omgang slik at denne saken aldri ble utløst slik det burde. Men fint at det har ordnet seg da...

Lenke til kommentar
Tror nå egentlig det ikke var pcutstyr sin feil i denne saken, var nok heller trådstarter som ikke fulgte helt med og dermed bestilte ferdigbygget.

 

I tillegg kan man jo ikke regne med å få regninger om man flytter og ikke sier ifra, pcutstyr kan jo ikke gjette seg til at han hadde flyttet? Og angreretten tilsier at man skal si ifra, ikke bare la posten sende pakken tilbake uten å si ett ord.

 

Denne saken syns jeg er typisk, folk driter seg ut, og så i stedet for å ta på seg skylda som de burde, whiner de hele tiden om hvor dårlig service en nettbutikk har. Har ennå til gode å lese en sak som denne på forumet her uten å se at det er trådstarters feil mot slutten av tråden.

 

Selvfølgelig er det endel nettbutikker som trenger å ha litt bedre service, men det er da endel av kundene som må skjerpe seg også  ;)

 

Vil si at pcutstyr yter bra service jeg...som ettergir gjeld bare fordi en bruker klager her... :w00t:

Helt enig!

 

Trådstarter driter seg ut, og klager som en unge. Flytter rundt uten å melde adresseforandring. Og å ensidig nekte å ta imot pakken har jeg ikke hørt om. Hadde du bare kontaktet nettbutikken først, hadde det antakeligvis ikke vært noe problem. Kunden har jo 14 dagers returrett. Hvis du hadde giddet å lese på kundesidene så står det utfyllende der om hvordan man forholder seg hvis man ønsker å returnere varene. Kundene har rettigheter, men også PLIKTER (nettbutikkene har også rettigheter). Kan ikke bare lage reglene selv og vente at nettbutikken følger disse. Det er derfor kundesider finnes! Les dem!

 

Bra gjort av pcutstyr.no som strekker seg lenger enn de strengt tatt behøver.

Har handlet en god del hos pcutstyr.no og det kommer jeg til å fortsette med.

Lenke til kommentar

Trådstarter, sikker på at du ikke har satt sammen komponenter i en PC-bygger, og dermed har bestilt en hel PC?

 

Enten du inrømmer det eller ei, har vel PCutstyr som andre nettbutikker rett på å fakturere deg for jobben det var å sette sammen PCen, frakt hit og dit når du ikke gidder å si fra, samt eventuelle tap når de må selge alle varene du bestilte som demovare.

 

 

Blir spennende å se om trådstarter fortsetter å skrive noe i denne tråden, eller om det blir som mange andre tråder der saken har blitt løst, og kunden plutselig stilles i et annet lys.

 

 

 

En tendens jeg også har sett er som følgende:

 

Trådstarter: Jeg har fått dårlig service, ditt og datt, dette kan de ikke gjøre!!!

Masse støttere: Enig, her har du krav på ditt og datt, dette kan de ikke gjøre mot deg!

Den aktuelle butikken: Beklager misforståelsene, saken er sånn den er fordi det dreier seg om noe helt annet enn det trådstarter har nevnt.

De tidligere støtterne: Fy søren trådstarter, da er du feig, prøver å lure denne butikken sånn og sånn. Sånne som deg fører til høyere priser og dårligere service på lang sikt.

Lenke til kommentar
Trådstarter, sikker på at du ikke har satt sammen komponenter i en PC-bygger, og dermed har bestilt en hel PC?

 

Hvis du bryr deg om å lese det han skriver, så ser det vitterlig ut som om han skulle bygge denne pcen selv.

 

Vi ble enige om hvilke komponenter han skulle ha og vi sendte bestillingen.. Han ville at pakken skulle leveres til meg siden jeg skulle bygge den for han

 

Det blir meningsløst å komme med beskyldninger bare for å fyre opp stemningen. Så lenge Nettbutikken heller ikke har argumentert for noe annet i deres forsvarstale må vi vel anta at det han sier er korrekt.

 

Hele problemstillingen her er jo lang saksgang samt at posten er blitt rotet bort. Noe jeg tror er fullt mulig siden postmannen hos oss er et stort rotehode og leverer post til oss som ikke har vår adresse jevnlig. Har faktisk skjedd mer enn en gang at jeg har mottatt purringer uten å ha sett noen faktura.

 

Nå mangler vi faktisk bare et innspill fra cvitamin om at han er såre fornøyd med resultatet av denne sak. Så kan vi vurdere om PCUtstyr er verdig et nytt forsøk som mulig nettbutikk. Alle fortjener et hav med nye sjanser.

 

En tendens jeg også har sett er som følgende:

 

Trådstarter: Jeg har fått dårlig service, ditt og datt, dette kan de ikke gjøre!!!

Masse støttere: Enig, her har du krav på ditt og datt, dette kan de ikke gjøre mot deg!

Den aktuelle butikken: Beklager misforståelsene, saken er sånn den er fordi det dreier seg om noe helt annet enn det trådstarter har nevnt.

De tidligere støtterne: Fy søren trådstarter, da er du feig, prøver å lure denne butikken sånn og sånn. Sånne som deg fører til høyere priser og dårligere service på lang sikt.

Dessverre er det nå slik en gang at man føler seg forulempet av en nettbutikk og uten å ha fått tid til å tenke seg om føler man behov for å hevne seg/advare andre om hvordan man er blitt behandlet. Når man så i ettertid får lov til å tenke seg om, så ser man at det kanskje ikke var så svart/hvit som man trodde. Og det er her man viser sin personlighet. Kan man innrømme at det faktisk ikke bare var nettbutikken sin feil men at man kunne ha angrepet saken på en annen måte, så hadde man ikke blitt så irritert på nettbutikken i første omgang.

 

Jeg personlig synes det er flott at man har dette forumet og kan lese seg frem til erfaringer om hvordan man skal opptre når man kommer borti saker med nettbutikker der man føler seg maktesløs og ikke helt hvordan man skal angripe saken.

 

 

Anfaler følgende som ny topic på denne sak: Hent ut pakkene eller ring postkontoret og be dem merke pakken som retur. Så sparer du deg masse bry.

 

Edit: Litt layout.

Endret av BennyXNO
Lenke til kommentar

vel..

pcutstyr.no har aldri hatt noen glimrende kundebehandling etter min erfaring.

Greitt nokk at sakene løser seg.. men hva sitter man igjen med som intrykk når gang etter gang etter gang etter gang blir krøll ?

Selv har jeg hatt 1 dårlig erfaring med pcutstyr.no, legger ikke ut om denne her, annet enn at de klarte å bruke 3 mnd på å sende meg erstatningsvare på gåen disk... Saken løste seg, men det er ikke slik det skal være... Og slikt skjer igjen og igjen.. da er det ikke rart man mister troen på ett selskap. Og det var grunn nokk til at jeg sluttet å handle der. for det finnes 10 ganger bedre websjappe på nette enn de. Ikke nødvendigvis billigere, men service er mye bedre.. og det er ikke alltid pris betyr alt .

 

Nei, noen bør ta pcutstyr.no skikkelig i skinnet, og be dem skjerpe seg...

Lenke til kommentar

PCutstyr.no: Vet dere hva kundeservice egentlig er? Hvis dere ser litt lenger ned så er det en annen også som fikk et sjokk da han prøvde å avbestille før pakken ble sendt. Dere krever han for erstatning fordi hn brøyt avtalen med dere selv om han ville bare spare begge parter for porto omkostninger.

 

Også i denne saken har dere vært smålige, det hadde nok vært en fin forbrukerråd eller tv2 hjelper deg mat. Begynne å drive inn inkasso på en porto regning som hadde forfalt for 1.5år siden er lavmål. Like lavmål er det å kreve over 4000 kr (inkasso regningen) fordi "pcen sa at vi hadde bygd kundens pc", har dere ikke bedre kontroll enn det blir jeg redd. Det å beklage seg at intrium har hatt det vanskelig er ikke kunden sit problem, det er deres.

 

Begge disse sakene er helt dødfødte, dere er de første jeg har hørt om som sender regning til en kunde fordi han sender avbestiller før dere har sendt pakken (for å spare partene for porto). Dere skulle ha tatt lærdom av komplet og NetShop, to butikker som yter mer service enn det kunden har rett på. Dere bedriver på kanten vil jeg si. Men jeg antar dere må ta utgiftene for inkassoen på deres kappe, så alt i alt tapte dere vel mer penger på denne saken enn å bare la den ligge "død".

 

lie: Det er lovlig da du har skrevet under en lånekontrakt der du forplikter deg å betal en sum til en tid hver måned. Det går dog veldig lang tid fra betalings frist på første regning til den går til inkasso: Først får man en giro, 14 dager etter forfall får man en betalingspåminnelse, etter nye x antall dager får man et inkassovarsel for derettar at saken går til inkasso.

 

Da skal det også sies at låneinstitusjonene er veldig fleksible og i møtekommende til kundene sine, så hvis du ikke har rotet med lånet ditt fra før skulle jeg anta at det var en smal sak å få en betalingsutsettelse\ "fri måned" hvis du hadde ringt de.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...