Gå til innhold

Pcutstyr.no! Dra dit peppern gror


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har hatt lignende problem.

 

Altså, for å unngå slike hendelser, må man alltid skrive en kontrakt før man går til innkjøp av datamaskin til "kamerater". Mange ganger er de ikke pålitelige i det heletatt.

Det beste er vel å sørge for at allt blir bestillt i den som skal ha utstyret sitt navn og at vedkommende selv får håndtere allt som har med pakkehenting og oppgjør.

Lenke til kommentar
AHA! endeli en som har bæsja litt på leggen! La oss benytte oss av situasjonen så vi får litt ekstra penger i kassa!"

 

Velkommen til helvete.

 

Inkassobyråene "suger" alt du eier og har, og ikke minst til ågerenter.

 

Hadde ett billån engang, 29k var det igjen. Så en mnd så hoppet jeg over denne betalingen. :no:

Tok dog ikke lange stunden før den havnet hos inkasso.

Greit, men da hadde de tatt over hele lånet.

 

Så prøv den her på en kalkulator.

 

35k igjen nå. ( dette her var for 9 mnd siden.

Betaler 1100 kr mnd, hvor av dette går 600 kr på lånet, resten tar inkasso lindorff.

Lindorff betaler på lånet mitt deretter, 1100 kr mnd, hvor lånet går ned 940,- mnd.

Lindorff er snart ferdig for meg, mens jeg sitter igjen med 34 600,- nå til onsdag.

 

Har de VIRKELIG lov til det?

 

Til alle andre unge mennesker her, ofre alt for regningene.

Jeg betaler nu 6000,- kr mnd får å det her raskest mulig ut av verden.

 

Hadde ikke jeg droppet den ene mnd, så hadde jeg vært i kr null snart.

 

"De fattige blir fattigere, og de rike blir rikere"

 

Har kjøpt meg ny bil nå, gjett hvem som betaler lånet med _glede_ nå?

Lenke til kommentar
Går utifra at du bestillte løse komponenter som du skulle sette sammen selv?

Stemmer! Vi bestillte komponenter til en pc. Det var derfor vi bestillte varene i mitt navn siden jeg skulle bygge pc'en... Skal iallefall kontakte både Forbrukerombudet, forbrukerinstpektørene og tv2 hjelper deg om det må til. Det som er så absurd er at jeg aldri fikk noen giro! Kun Inkasso. Må si det er ekstremt userriøst av Pcutstyr.

Lenke til kommentar

De første du bør kontakte er inkassobyrået og si at du bestrider kravet.

 

Selv om 2500 var litt drøyt, så er du nok nødt til å belage deg på at du er nødt til å betale mer enn portoen til og fra for uavhentet pakke, fordi du unnlot å hente den. Typisk er vel ca. 600 - 1000. Noe høyere enn dette så bør det være snakk om tilvirkningskjøp. Uansett så er vel dette opp til bedriften å beregne.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Hadde jeg visst det som nevnt tidligere, så hadde jeg hentet ut posten, ( får alltids lånt seg noen kroner til det hvis man ikke har)

Så heller brukt angrefristen.

 

Du er vel over 18 år vel?

 

Mener å huske at det er 18. på bestilling via nett/post ordre.

Lenke til kommentar

cvitamin:

 

Det første du må gjøre er å bestride kravet. Gjør dette skriftelig overfor pcutstyr og inkassoselskapet. Ved en eventuell tvist hjelper det lite å referere til en tlf-samtale....

 

"Forbrukerrådet: - Er det rimelig tvil om du skylder beløpet, skal du ikke betale inkassokostnader."

 

Forklar saken som den er. Kan pcutstyr bevise at de har sendt deg giro'er? Tvilsomt, med mindre de har send rekomandert post. Derfor tror jeg du har en god sak. Stå på!

Lenke til kommentar

trist å se at det er flere her som har problemer med pcutstyr.no og servicen, mon tro om de 203,- +mva de mener eg skylder dem kommer til å havne til inkasso, men jeg får nok kanskje noen purringer først

 

Lykke til videre hvertfall, ikke gi deg

Lenke til kommentar
Du skulle ha hentet pakken og benyttet deg av angreretten....

Word.

 

Det er alltid web shappen sin feil, jaaada!

 

Tror ikke det hadde vert enklere å få hjelp vist du hadde oppført deg som folk bør gjøre når de får pakker tilsend, og ikke minst kontaktet dem, istedenfor og la pakken gå tilbake.

 

Og han der kammeraten din kan jo ikke vert til hjelp han heller, vist rett hadde vert rett, så skulle du gitt han rekningen.

 

Nå har jo dette gått forlangt, og jeg er fullstendig enig i at de ikke kan komme og kreve dette nå, men du burde ha ordnet opp tidligere. Du må kjøre på med det giro argumentet.

 

Kontakt forbrukerrådet.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Samme som jeg hadde. Fikk krav på noen tusen fra pc utstyr. Uavhentet pakke. Aldri hørt om firmaet før jeg fikk rekningen. Inkasso ble det. Var faktsis inne hos politiet i avhør. De meldte meg for bedrageri. Politien var temmelig forbanna. Bruke dem for en pakke som ikke er hentet på posten var han ikke mye glad for. Ble et henlagt stempel og ferdig med det.

Du skulle mot-anmeldt dem for falsk anmeldelse.

 

Falsk anmeldelse er straffbart og kan gi fengselsstraff (noe uavhentet pakke ikke kan)

Lenke til kommentar

Kamerat er vel å ta i. Drittsekk er vel bedre. Denne kameraten din viser jo mindre forståelse enn butikken. Jeg hadde gitt han en på trynet tror jeg. Og lagt igjen regninga. Og som alle de andre sier her er det mer voksent og høflig å forklare situasjonen for den du driver handelen med. Man får mer forståelse for det enn.... Her er pakken i retur, jeg gadd ikke hente den selvom dere stressa med pakking, papirarbeid og sendingen.

Lenke til kommentar
Du skulle ha hentet pakken og benyttet deg av angreretten. Når det er sagt så skjedde vel dette før den nye fine loven kom...

 

Kostnader PCutstyr har hatt her er:

 

Pakking av varen til sending

Porto/oppkrav

Returporto

Utpakking av varene med tilhørende mulig verditap

+ masse administrativt arbeid rundt dette.

 

Det er nok det du må betale for.

 

 

Når det er sagt så synes jeg nok 2500,- er vel drøyt...

kan du vise til hvor man har karv på dette?

 

angrettloven gir deg rett til å gå fra kjøpet, og kostnadene rundt frakt er det du skal betale. Om dette kan nå 2500 kroner skulle jeg gjerne likt å se.

Lenke til kommentar
kan du vise til hvor man har karv på dette?

 

angrettloven gir deg rett til å gå fra kjøpet, og kostnadene rundt frakt er det du skal betale. Om dette kan nå 2500 kroner skulle jeg gjerne likt å se.

For at angreretten skal kunne benyttes, kreves det at forbruker gir beskjed til selger. Det har ikke skjedd i dette tilfellet. Dessuten skal hele varen være mottatt, noe den ikke var siden kjøper ikke har hentet den.

 

www.lovdata.no

 

Angrerettloven.

 

Kapittel 4. Angrerett ved kjøp av varer

 

§ 13. Melding om bruk av angreretten. Fristberegning

 

      Dersom forbrukeren vil benytte angreretten etter § 11 skal det gis melding til selgeren om dette innen utløpet av den dagen fristen løper ut. I meldingen skal forbrukeren opplyse om hvordan retur av varen vil skje.

 

      Ender fristen på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges den likevel slik at den løper ut den nærmeste virkedagen som følger etter.

 

      Fristen anses overholdt dersom meldingen er avsendt innen fristens utløp, og på en måte som er forsvarlig etter forholdene. Dette gjelder selv om meldingen blir forsinket eller på annen måte ikke kommer riktig fram.

 

 

§ 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett)

 

      Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt.

 

Forbrukerkjøpsloven

 

Kapittel 8. Avbestilling og retur

 

§ 41. Avbestilling før levering

 

      Avbestiller forbrukeren tingen før levering, kan selgeren ikke fastholde kjøpet og kreve betaling. Hvis ikke noe annet følger av avtalen, kan selgeren i stedet kreve erstatning for tap som er en følge av avbestillingen.

 

      Partene kan avtale en normalerstatning ved avbestilling (avbestillingsgebyr). Normalerstatningen kan ikke settes høyere enn det erstatning etter kapittel 11 normalt kan forventes å utgjøre.

 

      Hvis det ikke er avtalt avbestillingsgebyr, utmåles erstatningen etter reglene i kapittel 11.

 

 

Kapittel 11. Fellesregler om erstatning

 

§ 52. Erstatningens omfang

 

      Erstatning for kontraktsbrudd fra den ene parts side skal svare til det økonomiske tapet, herunder utlegg, prisforskjell og tapt fortjeneste, som den annen part er påført ved kontraktsbruddet. Dette gjelder likevel bare tap som en med rimelighet kunne ha forutsett som en mulig følge av kontraktsbruddet.

 

Siden det heller ikke er avbestilling, kan det vel sees på som kontraktsbrudd. Uansett om det er avbestilling eller kontraktsbrudd, så har selger krav på å få dekket sine utgifter.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...