cvitamin Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Må bare få sagt det. For ca 2 år siden bestillte jeg en PC til en kamerat av meg. Vi ble enige om hvilke komponenter han skulle ha og vi sendte bestillingen.. Han ville at pakken skulle leveres til meg siden jeg skulle bygge den for han. Når pakken kom, hadde han allerede kjøpt seg en billig elkjøp PC isteden!! (Veldi frustrerende for meg) Jeg hadde ikke penger nok til å ta ut PC'en for så og sende den tilbake, og min kamerat var heller ikke villig til å gjøre det. Jeg bestemte meg for å la være å hente pc'en siden den blir sendt tilbake etter 14 dager. Jeg regnet med at jeg kom til å få en giro med porto jeg måtte betale på kanskje en 5-600... Men neiida. Det gikk ca 4 mnd. så fikk jeg ett inkasso krav på 2510.- Dette skjønte jeg selvsagt ingenting av så jeg kontaktet Pcutstyr.no via telefon, men det var lite forståelse å få derfra. Jeg spørte hvorfor jeg ikke hadde fått noe Giro før inkassoen kom! De sa at de hadde sendt maaaange giroer allerede.. (merkelig at de ikke kom frem når inkassoen kom?) Jeg ba derfor Pcutstyr om å sende meg giroene igjen så jeg fikk se! men ingen giro kom.. Jeg kontaktet "Intrum Justitia" som behandlet denne inkasso saken og forklarte alt som det var. Fikk beskjed om at de hadde rett til å kreve porto men at det UMULIG kunne bli 2510.-! dette var fullstendig feil og jeg skulle bare glemme hele saken, de skulle ordne dette. Jeg pustet lettet ut og trodde jeg var ferdig med saken.. og nå, 1.5 år etter alt dette styret får jeg ett inkasso krav IGJEN! Men denne gangen på 4544,35!! Jeg kommer til å kontakte Forbrukerombudet om denne saken ikke blir henlagt. Jeg sa klart fra til Pcutstyr for 1.5 år siden at jeg var villig til å betale den REELLE portoen på pakken og ikke 2500!! Men som sagt, ingen forståelse å få i det hele tatt.... Jeg VAR en god kunde hos Pcutstyr.no før denne saken kom opp, kommer selvsagt aldri til å handle der mer. Hilsen Oppgitt tidligere kunde Lenke til kommentar
Blod Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 dog, du kunne sendt en mail til pcutstyr med en gang pakken kom at du ville sende den tilbake samt at du var villig til å betale porto. For så å gått ned på postkontoret og bedt de sende den tilbake. Da hadde saken vært ute av verden med engang. men sånn ellers så er jeg enig med deg. Du skal jo selvfølgelig bare betale portoen. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Haddet et lignendet forsøk fra pc-utstyr selv-har ikke handlet der siden Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Konklusjon: Bytt kamerat Gå over til en annen nettbutikk heretter Ikke bestill ting hvis du ikke er helt sikker på om du/en kamerat skal ha det Kanskje si fra neste gang om at du ikke skulle hente pakken, eller sjekke at den har blitt sendt tilbake? Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Det er kameraten din som er dum. Han kan jo ikke bestille en PC og så litt seinere gå å kjøpe seg en annen en og drite i den han har bestilt! Lenke til kommentar
cvitamin Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 dog, du kunne sendt en mail til pcutstyr med en gang pakken kom at du ville sende den tilbake samt at du var villig til å betale porto. For så å gått ned på postkontoret og bedt de sende den tilbake. Da hadde saken vært ute av verden med engang. men sånn ellers så er jeg enig med deg. Du skal jo selvfølgelig bare betale portoen. Joda! jeg er fullstendig klar over det Men det som var så frustrerende er at det var absolutt INGEN forståelse å få i det hele tatt! Jeg forklarte hva som hadde skjedd og at jeg var villig til å betale det det kostet for dem å få pakken tilbake sendt. Men de sto på sitt og sa at det hele kostet over 2000.- Jeg kontaktet forbrukerombudet den gangen og fikk fortalt at dette var fullstendig feil. På en tilbake sendt pakke har avsender rett til å gi krav på porto for tilbake sending. Og 2000.- var jo bare latterlig sa de der. Og nå rett før jul får jeg inkasso på over 4000.-!! (1.5 år senere) akkurat som de tenker : "AHA! endeli en som har bæsja litt på leggen! La oss benytte oss av situasjonen så vi får litt ekstra penger i kassa!" Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Når jeg skulle sende tibake skulle de ha for tort og svie, ble ikke enige på mail, gkk ned å snakket med posten, de sa det var angrerett, bare å skrive det på pakken og sendet det tilbake (150 kr, de skulle ha 600 av meg). Trodde faktisk at de haddet blitt bedre nå Lenke til kommentar
cvitamin Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Konklusjon: Bytt kamerat Gå over til en annen nettbutikk heretter Ikke bestill ting hvis du ikke er helt sikker på om du/en kamerat skal ha det Kanskje si fra neste gang om at du ikke skulle hente pakken, eller sjekke at den har blitt sendt tilbake? Kameraten fikk gjennomgå selvfølgelig! Jeg byttet nettbutikk med en gang dette skjedde! Var jo ganske sikker på at han skulle ha den siden vi satt og bestille alle komponenter sammen! Og Pakken blir sendt tilbake til avsender etter 14 dager uansett. Jeg vet at jeg kanskje skulle kontaktet dem og sagt fra, men det ble jo ikke sånn Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Merkelig, det finnes veldig mange netbutikker nå om dagen pcutstyr burde skjønne at dem ikke slipper unna med slikt? Ville sendt dem en giro på 500 kr for tapt energi. Lenke til kommentar
Blod Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Og Pakken blir sendt tilbake til avsender etter 14 dager uansett.Jeg vet at jeg kanskje skulle kontaktet dem og sagt fra, men det ble jo ikke sånn poenget er jo det at hadde du kontaktet dem så hadde du bare måtte betale frakt en vei og dette hadde mest sansynlig ikke skjedd. Lenke til kommentar
cvitamin Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Og Pakken blir sendt tilbake til avsender etter 14 dager uansett.Jeg vet at jeg kanskje skulle kontaktet dem og sagt fra, men det ble jo ikke sånn poenget er jo det at hadde du kontaktet dem så hadde du bare måtte betale frakt en vei og dette hadde mest sansynlig ikke skjedd. Ja! Jeg vet at det er det jeg skulle ha gjort, men det ble ikke sånn. Mitt poeng er at de umulig kan kreve 4500.- fra meg nå!? Lenke til kommentar
Cera Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Gå til en advokat, få utredning om saken. Betal det advokaten mener du skal betale (porto+adm. gebyr) og send regningen på advokaten til pcutstyr Lenke til kommentar
bengh Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Ta kontakt med Forbrukerinspektørene i NRK. Når de ringer PCUtsyr tenker jeg saken løser seg raskt. PS. Ikke lurt av deg å ikke hente pakka. Du burde tatt kontakt og forklart saken så hadde det nok løst seg greit. Egentlig burde han kammeraten din fått i oppdrag å ordne opp i saken nå - men han driter vel i hele greia..... Lenke til kommentar
pskard Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Du skulle ha hentet pakken og benyttet deg av angreretten. Når det er sagt så skjedde vel dette før den nye fine loven kom... Kostnader PCutstyr har hatt her er: Pakking av varen til sending Porto/oppkrav Returporto Utpakking av varene med tilhørende mulig verditap + masse administrativt arbeid rundt dette. Det er nok det du må betale for. Når det er sagt så synes jeg nok 2500,- er vel drøyt... Lenke til kommentar
six Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 I første omgang bør du vel kontakte Intrum Justitia og nok en gang bestride kravet, slik du gjorde for 1,5 år siden. Lenke til kommentar
duudee Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Samme som jeg hadde. Fikk krav på noen tusen fra pc utstyr. Uavhentet pakke. Aldri hørt om firmaet før jeg fikk rekningen. Inkasso ble det. Var faktsis inne hos politiet i avhør. De meldte meg for bedrageri. Politien var temmelig forbanna. Bruke dem for en pakke som ikke er hentet på posten var han ikke mye glad for. Ble et henlagt stempel og ferdig med det. Lenke til kommentar
fizk Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Må bare få sagt det. For ca 2 år siden bestillte jeg en PC til en kamerat av meg. Vi ble enige om hvilke komponenter han skulle ha og vi sendte bestillingen.. Han ville at pakken skulle leveres til meg siden jeg skulle bygge den for han. Når pakken kom, hadde han allerede kjøpt seg en billig elkjøp PC isteden!! (Veldi frustrerende for meg) Jeg hadde ikke penger nok til å ta ut PC'en for så og sende den tilbake, og min kamerat var heller ikke villig til å gjøre det. Jeg bestemte meg for å la være å hente pc'en siden den blir sendt tilbake etter 14 dager. Jeg regnet med at jeg kom til å få en giro med porto jeg måtte betale på kanskje en 5-600... Men neiida. Det gikk ca 4 mnd. så fikk jeg ett inkasso krav på 2510.- Dette skjønte jeg selvsagt ingenting av så jeg kontaktet Pcutstyr.no via telefon, men det var lite forståelse å få derfra. Jeg spørte hvorfor jeg ikke hadde fått noe Giro før inkassoen kom! De sa at de hadde sendt maaaange giroer allerede.. (merkelig at de ikke kom frem når inkassoen kom?) Jeg ba derfor Pcutstyr om å sende meg giroene igjen så jeg fikk se! men ingen giro kom.. Jeg kontaktet "Intrum Justitia" som behandlet denne inkasso saken og forklarte alt som det var. Fikk beskjed om at de hadde rett til å kreve porto men at det UMULIG kunne bli 2510.-! dette var fullstendig feil og jeg skulle bare glemme hele saken, de skulle ordne dette. Jeg pustet lettet ut og trodde jeg var ferdig med saken.. og nå, 1.5 år etter alt dette styret får jeg ett inkasso krav IGJEN! Men denne gangen på 4544,35!! Jeg kommer til å kontakte Forbrukerombudet om denne saken ikke blir henlagt. Jeg sa klart fra til Pcutstyr for 1.5 år siden at jeg var villig til å betale den REELLE portoen på pakken og ikke 2500!! Men som sagt, ingen forståelse å få i det hele tatt.... Jeg VAR en god kunde hos Pcutstyr.no før denne saken kom opp, kommer selvsagt aldri til å handle der mer. Hilsen Oppgitt tidligere kunde Ta en titt på http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/...4/1023897913.49 Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Går utifra at du bestillte løse komponenter som du skulle sette sammen selv? Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Latterlig direkte Latterlig. Lenke til kommentar
felzius Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Har hatt lignende problem. Altså, for å unngå slike hendelser, må man alltid skrive en kontrakt før man går til innkjøp av datamaskin til "kamerater". Mange ganger er de ikke pålitelige i det heletatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg