Gå til innhold

bedre klokking av mitt 9800 pro?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en AMD 64 2.0 processor og et radeon 9800 pro + 512 Mb ram.

I 3dmark 03 har jeg fått en score på 6018. Jeg syns pc min skulle klart å få en litt bedre score. Noen som kan hjlelpe meg litt? Jeg har klokket 9800 pro-kortet mitt opp til Core: 405 og memory 451.Har Prøvd å klokket det opp lit mer men da blir det error når jeg kjører Benchmark. Jeg har lest at folk har klokket opp et radeon kort til 450 å 390. Jeg har selv en liten vifte Arctic Cooling VGA Silencer. Hva kan jeg gjøre for å få klokket opp kortet litt mer? Bedre Vifte? Setter pris på om det er noen som hadde giddi å tatt seg tid til detta :D Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg har en AMD 64 2.0 processor og et radeon 9800 pro + 512 Mb ram.

I 3dmark 03 har jeg fått en score på 6018. Jeg syns pc min skulle klart å få en litt bedre score. Noen som kan hjlelpe meg litt? Jeg har klokket 9800 pro-kortet mitt opp til Core: 405 og memory 451.Har Prøvd å klokket det opp lit mer men da blir det error når jeg kjører Benchmark. Jeg har lest at folk har klokket opp et radeon kort til 450 å 390. Jeg har selv en liten vifte Arctic Cooling VGA Silencer. Hva kan jeg gjøre for å få klokket opp kortet litt mer? Bedre Vifte? Setter pris på om det er noen som hadde giddi å tatt seg tid til detta :D Takk på forhånd!

veit ikke om kortet ditt går lengre ,men da jeg hadde 9800pro fikk jeg samma score er normalt for et klokka 9800pro det der

Lenke til kommentar
jeg hadde en helt j*vlig celeron cpu med 128kb cache pc2100 ram og 9800 pro

greide 6504 3dmarks på det meste :p

 

har mye bedre sys nå (a64) og skal nok jule den scoren lett, (har en turbin montert på siden av ultimate kjølern med heatpipes)

3dmark 03 er nesten helt avhengig av kun grafikk kortet dermed øker ikke score bare pga cpu.

du får framdeles samme poengsum

Lenke til kommentar

 

F-14 Skrevet 19/12/2004 : 22:49

  QUOTE (-Bassaddict- @ 19/12/2004 : 22:45)

jeg hadde en helt j*vlig celeron cpu med 128kb cache pc2100 ram og 9800 pro

greide 6504 3dmarks på det meste

 

har mye bedre sys nå (a64) og skal nok jule den scoren lett, (har en turbin montert på siden av ultimate kjølern med heatpipes) 

 

 

3dmark 03 er nesten helt avhengig av kun grafikk kortet dermed øker ikke score bare pga cpu.

du får framdeles samme poengsum 

 

tosk! neida vet at jeg tester3dkortet på 03 og 05, fant ut det ved å få 4000 poeng i 01 før og 22 000 nå, men med a64athlon har jeg fastwrite samtidig som jeg har sinnsykt mye bedre ram ocz platinum 3200

 

beviser det når jeg kommer hjem, legger post her med minst 6550 3dmarks :cool:

Lenke til kommentar

F-14  Skrevet 20/12/2004 : 19:45

 

QUOTE

beviser det når jeg kommer hjem, legger post her med minst 6550 3dmarks

 

 

 

 

pøh! skrytepave tongue.gif får nesten 12000 jeg tongue.gif

 

ooooooo du må være stolt, skryter forresten ikke sier bare at trådlesers kort har mer potensiale enn han har fått ut, rart at det bryr en med annet kort

Lenke til kommentar

F-14   Skrevet 20/12/2004 : 19:45

  

QUOTE

beviser det når jeg kommer hjem, legger post her med minst 6550 3dmarks

 

 

 

 

pøh! skrytepave tongue.gif får nesten 12000 jeg tongue.gif

 

ooooooo du må være stolt, skryter forresten ikke sier bare at trådlesers kort har mer potensiale enn han har fått ut, rart at det bryr en med annet kort

herregud da gravalvorlig hele tiden eller?

jeg har hatt kortet der og veit hva man kan få ut av det med et a64 system.

Lenke til kommentar

F-14  Skrevet 21/12/2004 : 11:36

 

QUOTE (-Bassaddict- @ 21/12/2004 : 01:20)

QUOTE

 

F-14  Skrevet 20/12/2004 : 19:45

 

QUOTE

beviser det når jeg kommer hjem, legger post her med minst 6550 3dmarks

 

 

 

 

pøh! skrytepave tongue.gif får nesten 12000 jeg tongue.gif

 

 

ooooooo du må være stolt, skryter forresten ikke sier bare at trådlesers kort har mer potensiale enn han har fått ut, rart at det bryr en med annet kort

 

herregud da gravalvorlig hele tiden eller?

jeg har hatt kortet der og veit hva man kan få ut av det med et a64 system.

 

hjelper det trådstarter at du pleier egoet ditt eller?

 

så du mener at det er 0 ytelsesforskjell fra et system med tragisk chipset drittram og en cpu som i dag er verdt rundt 200kr, til ocz ram a64 og nforce 3?

vet at 3dmark03 hovedsakelig tester 3dkort men er overbevist om det har noe å si siden jeg tjente 3dmarks på å sette opp fsben. bruker ram til textures også vet du.

 

uansett dette er offtopic og vi gir oss her, snakkes under benchmarks

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...