Gå til innhold

Skruer og skruehull til hovedkort

Miido

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter nå og skrur sammen mion nye maskin. Strever litt med hovedkortet. Har et Asus K8n hovedkort til Socket 754, og et Antec Super Lanboy kabinett. Jeg har skrudd fast alle skruene utenom de to på midten lengst mot bakplaten på kabinettet. Jeg får ikke skruene til å nå ned til bakplaten! Har brukt litt makt, kan dette være veldig skadelig for hovedkortet? Er jeg nødt til å feste disse to skruene?

Har dere eevntuelt noen lure tips for å få festet skruene?

Trenger hjelp fort som **** :)

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke akkurat at det gjør noe. Mitt hovedkort henger og slenger etter fem skruer, ikke alle som tar nedi engang, uten at det gjør noen forskjell. Så lenge det er kontakt på noen punkter slik at det jorder (mener å huske at det bør være det, men det er vel sjelden/aldri et problem) og hovedkortet faktisk henger fast, så tror jeg det går bra.

Dersom du flytter og rister mye på maskina blir det selvsagt en vurderingssak, men et par mm på to skruer burde ikke gjør noe som helst.

Lenke til kommentar

ikke hør på wizzcat!!! kortet må være forsvarlig skrudd fast.

kan vere noe i det hårek sier, sjekk at du har montert de små skruene med plass til en skru på toppen i alle ATX hullene i kabinettet ditt.

kan oxo være problem med at portene (usb, PS/2 osv.) på kortet ikke er skikkelig igjennom "I/O-skjoldet"

Lenke til kommentar

bare noen ting jeg har kommet over.

I/o panel (platen på baksiden med alle kontaktene) følger som oftest med hovedkortesken slik at du skal kunne skifte ut den så den blir riktig.

Det følger med kabinettet spacere som er mellomstykker mellom hovedkort og kabinett. Disse må være til stedet og de må passe til skruehullene. Gjør de ikke det må du skru inn nye eller skru ut gamle.

Bortsett fra det så skal det ikke være trangt om plassen, du trenger ikke hundre skruer, jeg har klart meg med tre, men jo flere jo bedre (spesielt om du har tunge kjøleribber etc)

Og prøv å bruke de riktige skruene, det skal være de uten tagger under, de ligner på de du bruker på cdrommen bare uten hatt rundt hodet. Men designen varierer.

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar
Og yes, yes. Starta opp maskina og alt funka! Ingen skade skjedd ;)

Der var du helig. Godt du var fornuftig å spurte før du starta opp :thumbup:

Vær også oppmerksom på at så lenge du har montert powerkabel fra strømforsyning til HK vil du få strøm på hvis du setter i kontakten i veggen og power bryter på strømforsyning er slått på. Et atx HK har alltid spenning på så lenge det er tilkoblet selv om PC'n ikke går.

Mekk aldri med kontakten i veggen !

Lenke til kommentar

Hm, rart. For vi kobla til strømkabelen og flippa den bryteren på baksida av strømforsyninga mens hk var skrudd fast i kabinettet.. Ingenting skjedde!

Men funker iallfall nå.

Har XFX GF6600GT skjermkort, og skjermen blir bare svart når mye skjer i spill osv (midt under første game-test i 3DMark03 og i smoke i CS). Dere kan vel ikke tilfeldigvis noe om dette (veit det er feil del av forumet)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...