Gå til innhold

Noen som veit om noen synsykt fette 3d bilder?


Anbefalte innlegg

det der var konge  :thumbup:

 

Hvordan lager du disse?

Ta et bilde av ett eller annet. Beveg kameraet ca 8-50 cm til høyre/venstre, og ta et nytt bilde. For å teste kan en f.eks ta 3-4 bilder etter hverandre, med litt forskjellige avstander. Avstanden kommer an på hva en tar bilde av, avstand frem til "motivet" osv. (Om en tar bilde av noe nært bør en bruke liten avstand, og lenger om en f.eks tar bilde av landskap.)

 

I spesielle tilfeller kan en flytte seg mye lenger enn 50 cm, f.eks bildet her:

Tidligere tråd jeg prøvde meg på om dette

 

Det en tar bilde av, bør stå i ro. F.eks blir det vanskelig å ta gode slike bilder av personer, om du ikke har 2 kamera da. (Jeg tapet isammen 2 stk engangs-kamera engang, og kunne da fyre løs begge samtidig)

 

Til slutt bare bytter du om bildene, og setter dem isammen=)

 

De samme bildene kan en putte inn i 3d-program, som lager slike røde/blå-bilder som du kanskje har sett før. -Da trenger en brille med rødt/blått glass for å få frem 3d-effekten, men slipper da å "sjogle". -Noe som kan medføre kvalme/hodeverk:/

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De samme bildene kan en putte inn i 3d-program, som lager slike røde/blå-bilder som du kanskje har sett før.

Eller du fikser det selv i f.eks. Photoshop.

Ta rød kanal fra ene bildet, og grønn og/eller* blå fra det andre bilder og putt dem sammen.

 

* Finnes noen forskjellige briller. Noen rød/grønn, andre rød/cyan, og så har du vel rød/blå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...