Fluffy Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Heisann, jeg bare lurer på om det går ann og få Linux på en HP pavillion bærbar pc ?` Hvis det går hvordan ? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Det går an, hvis den bærbare PC'en bruker komponenter som er støttet i linux. WLAN anses som et problemområde i linux. Lenke til kommentar
Fluffy Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Når jeg starter installen så stopper den opp.. :\ vet du hva som kan være feil da ? Lenke til kommentar
Ausat Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 1. Hvilken distro bruker du? 2. Stopper opp, som i en feilmelding, eller bare fryser? Lenke til kommentar
Fluffy Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 distro ? Den bare fryser.. når jeg har starta opp red hat.. så står det at den installerer noen drivere for å installere.. så fryser Lenke til kommentar
Solow Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Distroer er feks Fedora, Mandrake, SuSe, Slackware, skolelinux osv Jeg kjører glimrende Fedora Core 3 på min Dell Inspiron. Men har dog problemer med wlankortet mitt. (CNet PCMCIA) Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Hvis det er en relativt ny bærbar, bør du frøve deg på noe nyere enn redhat. Fedora er nå det som tilsvarer RedHat og siste version er nr 3. Bør ta deg tid til å laste ned en oppdatert distro, kan spare deg for mye trøbbel, og samtidig gi deg en mye bedre opplevelse. Lenke til kommentar
ways Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 distro ? Den bare fryser.. når jeg har starta opp red hat.. så står det at den installerer noen drivere for å installere.. så fryser jeg anbefaler deg å prøve suse. guide ligger øverst i dette forumet. noen distroer ("utgaver" av linux) har problemer med noen maskiner. suse er et av de enkleste (for det virker som om du ikke er så kjent), og den siste versjonen har bra støtte for laptoper. Lenke til kommentar
Varj Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 ubuntu har også svært god laptopstøtte, også for de fleste wlan-kort Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Distroer er feks Fedora, Mandrake, SuSe, Slackware, skolelinux osv Jeg kjører glimrende Fedora Core 3 på min Dell Inspiron. Men har dog problemer med wlankortet mitt. (CNet PCMCIA) Red Hat er veldig utdatert. Last heller ned Fedora, SuSE eller Mandrake (to førstnevnte har god bærbar-support). De blir oppdatert jevnlig. Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 distro ? Den bare fryser.. når jeg har starta opp red hat.. så står det at den installerer noen drivere for å installere.. så fryser Det samme skjedde med min laptop, simens-fujitsu e-6585. Det var bare red hat den stoppa/frøs på, noe som jeg sporte ned til at installasjons programmet klarte ikke å finne den samme cdrom'en som den hadde starta ifra . Heldigvis var det bare RH som hadde den oppførselsen på min laptop. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Solow: Jeg har et CNet PCMCIA 11mbps som fungerer ypperlig med atmelwlan-driveren. Ubuntu er en flott distro. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Redhat trenger ikke nødvendigvis være utdatert .. enterprise linux f.eks. Men viss det er en redhat 9 eller eldre, jeg ville nok heller installert Fedora core 3. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Redhat trenger ikke nødvendigvis være utdatert .. enterprise linux f.eks. Men hvem kjøper det til en bærbar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå