Deadringer Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 hei! jeg leiter etter en billig og bra scanner jeg kan kjøpe. budsjette er ikke så stor pga julegavekjøp så den må ikke bli for dyr(over 1500,-) noen forslag? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 ingen svar på et halvt år da poster jeg her isteden for å lage en ny tråd. nå er ikke julegaver noe problem lengre, så budsjettet er litt høyere. er det noen som har noen gode forslag til ny scanner? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Er svært fornøyd med min Cannon 5000F. Den takler bilder (bådesort/hvitt og farger) uten problemer, samt at den kan scanne både negativ farvefilm og lysbilder (også de som er montert i tykke rammer). Jeg benytter den mye til gjenkjenning av skrift (OCR-gjenkjenning) hvor også illustrasjonene skal med. Den er nå erstattet av nyere modeller innefor 5000-serien. Jeg angrer ikke på dette kjøpet. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Gikk nylig til anskaffelse av en Canon 8400F, og må si jeg er strålende fornøyd med den. Kjøpte den fra Stretto.no for ca. 1550,- Kan anbefale den på det varmeste. Har brukt den til å scanne både negativ fargefilm, diverse dokumenter (med OCR skriftgjenkjenning), diverse lysbilder (tykke óg tynne rammer) +++, alt med stort hell... Er svært fornøyd med resultatene! Når jeg har scannet gamle lysbilder og papirfoto har jeg satt spesielt pris på funksjonene for korreksjon av falming på eldre media og ripe- og støvfjerningsfunksjonene... Jeg må virkelig si at disse funksjonene fungerer MYE bedre enn jeg hadde regnet med at de skulle gjøre! Er litt i farta nå, men kan laste opp noen eksempler på dette senere, hvis ønskelig... edit: La ikke merke til at denne tråden begynner å bli litt gammel Det er ikke akkurat FOR mye aktivitet på denne delen av forumet Kjøpt deg scanner enda? Endret 14. august 2005 av Calm Lenke til kommentar
zyberhawk Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Hei, Jeg har hauger og lass med gamle private dias fra tiden før jeg kjøpte digitalt kamara i 1999. Jeg ønsker å scanne disse inn slik at de blr lettere å vise frem. Dette hadde jeg tenkt var en engangsjobb og vil derfor nødig kjøpe en scanner utelukkende til dette formålet denne ene gangen. Vet dere om det finnes mulighet for å leie slikt utsyr? Ønsker selvfølgelig at kvaliteten blir så bra at jeg ikke må gjøre det flere ganger. Har dias i både tynne og tykke rammer. Mvh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå