Gå til innhold

Noen flatt skjermer som klarer 800-600 100 hz?

Yonaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal du ha 100 Hz? Som uberboss sier så går LCD skjermer greit på 60 Hz. Det er faktisk en del av standarden for DVI koblingen. Skjønt den støtter 75 Hz for lavere oppsløninger på single link, og 85 Hz for dual link HDTV. (Om jeg husker rett.)

Så svaret må bli nei, jeg tror ikke at det finnes. Og spørsmålet igjen blir: Hvorfor vil du ha det?

Geir :)

Lenke til kommentar
Hvorfor skal du ha 100 Hz? Som uberboss sier så går LCD skjermer greit på 60 Hz. Det er faktisk en del av standarden for DVI koblingen. Skjønt den støtter 75 Hz for lavere oppsløninger på single link, og 85 Hz for dual link HDTV. (Om jeg husker rett.)

Så svaret må bli nei, jeg tror ikke at det finnes. Og spørsmålet igjen blir: Hvorfor vil du ha det?

Geir :)

ehhm gamer cs og spille går mye glatter når jeg kjører 100 hz , treffer bedre deiligere bilde osv ;D

Noen som veit om det er lenge til det kommer lcd skjermer som støtter 100 hz?

Lenke til kommentar

Ved alanlog tilkobling går det ann å sette oppdateringsferkevense til 75Hz, men om dette har noko praktisk betydning er eg ikkje sikker på.

Men LCD og CRT skiller seg vesentleg i teknologi når ein snakker om oppdateringsfrekvensen.

LCD = eletronisk krets som slår seg av eller på alt etter kva den skal vise (3 subkretser i realiteten)

CRT= Eletronkanon som sender gjevn strøm av eletroner mot ei fosfor-overflate som lyser opp.

Speling med 60Hz på ein LCD er flimmerfritt.

Ein kan veldig forenkla og generalisert samanlikne Hz på CRT med Responstida på LCDer

mvh

JanEiirk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...