Yonaz Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Hei. Noen flatt skjermer som klarer 800-600 100 hz? Endret 11. desember 2004 av Yonaz Lenke til kommentar
MrCrool Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Snakker du om LCD skjermer, eller flate CRT skjermer? Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Lcd skjermer klarer seg fint med 60Hz..ikke samme teknologi som Crt skjermer..kan ikke sammenlignes. Lenke til kommentar
Yonaz Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 skall kjøpe meg ny flatskjerm eller lcd skjerm som klarer 800-600 100 hz noen som veit om det fins? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hvorfor skal du ha 100 Hz? Som uberboss sier så går LCD skjermer greit på 60 Hz. Det er faktisk en del av standarden for DVI koblingen. Skjønt den støtter 75 Hz for lavere oppsløninger på single link, og 85 Hz for dual link HDTV. (Om jeg husker rett.) Så svaret må bli nei, jeg tror ikke at det finnes. Og spørsmålet igjen blir: Hvorfor vil du ha det? Geir Lenke til kommentar
Yonaz Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Hvorfor skal du ha 100 Hz? Som uberboss sier så går LCD skjermer greit på 60 Hz. Det er faktisk en del av standarden for DVI koblingen. Skjønt den støtter 75 Hz for lavere oppsløninger på single link, og 85 Hz for dual link HDTV. (Om jeg husker rett.) Så svaret må bli nei, jeg tror ikke at det finnes. Og spørsmålet igjen blir: Hvorfor vil du ha det? Geir ehhm gamer cs og spille går mye glatter når jeg kjører 100 hz , treffer bedre deiligere bilde osv ;D Noen som veit om det er lenge til det kommer lcd skjermer som støtter 100 hz? Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hz på en LCD og Hz på en CRT funker ikke på samme måte Lenke til kommentar
radiated Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Med DVI blir hver pixel blir værende på sin farge helt til den får beskjed om noe annet, dvs helt uten flimring. På analog tilkoblig blir de oppdatert akkurat som på en CRT, og da ofest i 75hz. Kjenner ikke til noen skjermer som klarer 100hz. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Lcd skjermer er på 75 Hz. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Ved alanlog tilkobling går det ann å sette oppdateringsferkevense til 75Hz, men om dette har noko praktisk betydning er eg ikkje sikker på. Men LCD og CRT skiller seg vesentleg i teknologi når ein snakker om oppdateringsfrekvensen. LCD = eletronisk krets som slår seg av eller på alt etter kva den skal vise (3 subkretser i realiteten) CRT= Eletronkanon som sender gjevn strøm av eletroner mot ei fosfor-overflate som lyser opp. Speling med 60Hz på ein LCD er flimmerfritt. Ein kan veldig forenkla og generalisert samanlikne Hz på CRT med Responstida på LCDer mvh JanEiirk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå