Gå til innhold

Gainward GeForce 6800 Ultra GS

Sirillion

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg kjøpte meg et nytt grafikkort forrige uke, valget falt på et Gainward GeForce 6800 Ultra Golden Sample fra komplett.no. Link til kortet

Skuffelsen var derimot til å føle å ta på da kortet ankom. Det står på sidene deres, og det var også et av argumentene deres, at produktet kan variere _noe_ fra bildene man ser på siden. Men jeg mener at det må da være måte på til forskjeller, kortet har grønn PCB og montert på kortet er det jeg bare kan beskrive som en stock kjøler med en liten rød plate som det står Gainward på. Altså stikk i strid med bildene som er der for å la deg få en viss peiling på hvordan utstyret ser ut hvertfall.

Jeg kontaktet komplett.no på telefonen og lurte på hva som her var årsaken til at dette var så forskjellig. Som svar fikk jeg, etter litt flytting mellom avdelinger, at Gainward ikke kommer til å produsere dette kortet som det er forespeilet på sidene til komplett, altså kommer ikke Gainward, ifølge komplett, til å lage noen kort med rød PCB og heftig kjøler med doble vifter, basert på 6800 Ultra brikken.

Så nå lurer jeg på, er dette tilfelle? Er det noen som vet noe om det?

Denne posten er ikke ment som noen hets mot komplett.no, på ingen måte. De var meget hyggelige på telefonen og sa seg villige til å ta kortet i retur og la meg få pengene tilbake hvis det var det jeg ønsket. Jeg kjøpte dette kortet til meg selv i julegave, og for å bruke når jeg skal lane sammen med kompisene i juleferien. Det er også det eneste 6800 Ultra kortet de har på lager, så kortet må jeg ha, selv om jeg er litt skuffet over forskjellen. Komplett sa også at det ikke er de som legger ut bildene på webshoppen, men jeg sa fra til dem på mandagen om dette, og da mener jeg at de hvertfall kunne ha satt opp en liten notis på siden sin om den forskjellen som ligger til grunn her.

Nei grunnen til denne posten er at jeg vil sette søkelys på forskjellene mellom produktbilder og de produktene man faktisk får. Så store forskjeller som her, mener jeg ligger litt i grenseland med tanke på markedsføring.

Kjøper jeg noe til 5.249,- forventer jeg å få nøyaktig det jeg så da jeg trykket på KJØP. Kortet i seg selv er jo glimrende det, ytelsen er upåklagelig og støyen er ikke avskrekkende, men da jeg har casemod er det jo litt kjedelig at det ikke står helt i stil.

Så her mener jeg at komplett.no, og alle andre webshopper også, bør ta til seg den kritikken jeg kommer med og gjøre sitt for å forbedre seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

merkelig siden Grønn pcb er gammel versjon, og rød er den nye. :)

Men funker kortet ?

hvis du ikke er fornøyd så har du jo 14 dager angrerett.

Send en mail til gainward du. Er ikke bestandig forhandlere har 100% rett ;) eller forumhorer som meg :yes:

Endret av Gunlab
Lenke til kommentar

heisan, jeg var i samme situasjon som deg litt tidligere i år..

Jeg valgte da å sende kortet i retur og kjøpte heller ett 6800gt golden sample.

På bildet ser du begge, ultra som du beskriver det og Gt kortet som jeg har nå.

(om du plukker av det røde dekslet finner du en kobber kjøler, det gjorde jeg :) )

uvsgt.jpg

Her ser vi en test av kortet.

http://www.hardocp.com/article.html?art=NjcyLDU=

grønn pcb, men dobble vifter.

Vil tro gainward leverte kortene med dobble vifter selv om de ikke produserte egene kort med rød pcb.. :thumbdown:

Pussig...

Men, de dobble viftene bråker for mye etter min mening. selv om de bare surrer på 50% gjennom exprttool.

Edit: ","

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar

Jeg har nok bestemt meg for bare å beholde kortet, jeg er litt skuffet, men ytelsen er upåklagelig. Håper dog at komplett tar denne kritikken til seg og gjør noe med det. Men finner jeg ut at Ultra kortet kommer i samme utførelse som GT kortene ... da blir det "haraball" (sånn, fikk jeg brukt det ordet også)

De sa noe om at det var et problem med noe copyright greier som gjør at de ikke får produsert kortene som vist.

Lenke til kommentar

Jeg hadde den røde vifta (ikke doble) på mitt Gainward6800Ultra kort. Jeg hadde bare problemer og følte meg også snytt :(

Fikk meg ett HiS ATIX800XTPE isteden som jeg er ekstremt godt fornøyd med.

Må si meg enig i kritikken av komplett som selger noe annet en det som fremgår av bildene på nett.

Lenke til kommentar

Har havna i samme situasjon som deg neotech, samme kort og samme kjøler.

Fint at du lagte en post ang. dette, så slapp jeg å gjøre det. Jeg har fått en helt annen forklaring av komplett enn deg. Til meg sa de at de ikke hadde Ultra eller GT kort med den nederste kjøleren. (Se bilde) Har hatt mye kontakt med en Kenneth G på komplett som sier at de ikke kunne åpne pakkene for å sjekke, men ba meg sende mail til innkjøpsavd.

Sendte så denne mailen:

Hei!

Jeg bestilte et Gainward GeForce 6800 Ultra skjermkort, men da jeg mottok det så jeg at det var montert referansekjøler på det. Jeg vil gjerne ha et eksemplar av samme kortet, men med gainwards kjøler. Dette gjelder kortet med prodnr: 471846200-6015. La merke til at dere iløpet av desember har fått inn to forsyninger av disse kortene, hvorav den første var med referansekjøler. Jeg lurte derfor på om den andre forsyningen var av kort med gainwards kjøler montert. Evt om dere kunne bestille ett kort med gainwards kjøler til meg. Grunnen til at jeg absolutt vil ha denne kjøleren er at den gamle ikke i stor nok grad klarer å fjerne den store varmen kortet produserer, noe som fører til ustabilitet. Hadde vært strålende om dere kunne gitt meg et svar på dette.

mvh

(Navn)

Fikk som svar:

6015= nvidia fan + copper heat sink + Ganward red cover, Mycket mer effektiv än vår egen design faktiskt sier Gainward.

Har enda ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre med kortet...

Har også lagt inn bestilling på et HiS X800XT kort, men tviler sterkt på at det blir levert til den datoen som er satt.

Edit:

spetter: Alle ultra kortene er golden sample mente jeg å ha lest. Står iallefall Golden Sample på emballasjen til Ultra kortet mitt. Grunen til at jeg vil ha AGP er at da slipper jeg å kjøpe ny HK, CPU og minne itillegg til skjermkortet.

noetech: Finner ingen plass at produktet kan avvike fra bildene på siden til kortet . Dette vet jeg det sto før, da også med "ved senere leveringer vil gainwardskjøler være montert" eller noe lignende.

Endret av Plukk
Lenke til kommentar
Litt surt å kjøpe et DYRT agp kort nå nå som pci-express kommer tidlig neste år :) Noe å tenke på :) 

Men, jeg lurer på.. Selges 6800 ULTRA GOlden SAMPLE til PCI-Express enda ? Har bare funnet Ultra versjonen..

Vel kommer ann på hvordan du ser det da, skal jeg har PCI Express må jeg ha nytt HK og ny CPU også. Siden jeg har Barton XP 3200 parret med A7N8X-E Deluxe nå ser jeg overhodet ingen vits i å oppgradere for å få PCI Express nå. Med dette kortet kommer min PC til å holde plenty til mitt bruk i flere år enda.

Skal man tenke sånn hele tiden kan man bare la være å kjøpe noe vettu, det kommer nytt og bedre hele tiden. Dessuten leste jeg noe om PCI-e2 her forleden dag og at det alt var planlagt i chipset..."hvorfor da kjøpe PCI-e?...osv osv"

Jeg mener at de har kommet i PCI-e utgave ja, jeg har hvertfall sett de på komplett, eller var det den doble pakken...husker ikke helt...

Endret av NeoTech
Lenke til kommentar

Har vært i direkte kontakt med Gainward nå, og de kan bekrefte at Ultra ikke har vært produsert med annet enn grønn PCB.

"Hej *****,

Inte Ultra, bara GT, Ultra har bara haft grön pcb men med röd kylning också.

Mvh,

Torbjörn"

Var svaret jeg fikk. Han sier rød kjøler men den kjøleren jeg har er jo også rød så jeg antar han mener stock der.

Jeg kan ta feil her nå, dette er bare en teori fra min side. Men jeg antar at systemet er sånn at utvalget i webshopen er direkte styrt av leverandøren til komplett.no med tanke på lagerstatus, bilder og informasjon. Og at komplett bare er med og styrer hvilke varer de vil ha i salg.

Det legger jo da ansvaret over på leverandøren til komplett, som vel er Norek hvis jeg ikke husker feil, for å legge ut informasjon om sine produkter som faktisk stemmer overens med virkeligheten. Så, uten at jeg hardnakket skal påstå at min teori stemmer med virkeligheten, så bør det her taes ansvar for å rydde opp i dette fra hvem som nå enn er ansvarlige. Jeg sjekket sidene til komplett igjen i dag, og ser ikke noe informasjon på siden som tilsier at dette produktet ikke blir levert som avbildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...