thomas82 Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Heisann. Har en Tundra med pentium M (Aopen barebook(?)) Har fått to stygge riper i skjermen, ikkje døde pixler, men store riper som strekker seg over kanskje 3 pixler hver.. Den ene ripen kom pga. at en tast løsnet fra tastaturet en gang og den løse tasten ble klemt mellom tastaturet og skjermen. Den andre kom sånn heilt uten forvarsel Så, lurer på to ting: 1. Går dette på garantien? 2. Ka koster en ny slik skjerm som reservedel?(kan sikkert bytte den sjøl..) ps. i sta forveksla eg den eine ripa med siktet i counter-strike... Lenke til kommentar
petterg Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Ny skjerm til min laptop ville koste 10-12.000 i norsk butikk. Kunne få for $1000+import+frakt+mva fra "produsent" i usa. Noen tvilsomme nettbutikker solgte for $700. Kjøpte en tilsvarende maskin med noen andre skader på ebay (og ble forsøkt svindlet av en selger) for $900+import+frak+mva. Ved å slå sammen de to maskinene fikk jeg hel skjerm, mer ram, raskere cpu, 2 batterier, 2 strømadaptere, 2 dvd spillere (hver sin sone), osv. Lenke til kommentar
Ragz Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Ka koster en ny slik skjerm som reservedel? En jeg jobber sammen med bytta skjerm på sin dell 15.4" wide skjerm for 3.5 laken etter at sønnen hans hoppa på den bærbarer pc`n hans og knust hele skjermen. Vet ikke om han fikk noe på garantien, tror ikke d. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) 10-12000 ??? HVa var den laget av? safir? Ring PSdata du. Koster sikkert rundt 3500 kan jeg tenke meg. EDIT: 3,5 mill er kanskje imeste laget Endret 11. desember 2004 av Gromit Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 10-12000 ??? HVa var den laget av? safir? Ring PSdata du. Koster sikkert rundt 3500 tusen kan jeg tenke meg. Oj dæven... 3500 tusen? Det var jo i allefall ille!! Men fra spøk til alvor... Ny skjerm m/ montering kommer på mellom 5000 og 7000 i de fleste tilfeller. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 10-12000 ??? HVa var den laget av? safir? Ring PSdata du. Koster sikkert rundt 3500 tusen kan jeg tenke meg. Oj dæven... 3500 tusen? Det var jo i allefall ille!! Men fra spøk til alvor... Ny skjerm m/ montering kommer på mellom 5000 og 7000 i de fleste tilfeller. Ja, men det har hendt at en ny skjerm kostet mer enn selve maskinen, det var en morsom historie. Fatter ikke at det går ann. Lenke til kommentar
warillion Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Vis pcen er mindre en 2 år gammel og at tasten på løsnet helt uten grunn, det vil si at det ikke er din feil at den løsnet. Da skal du kunne kreve dette på garantien. Når taster løsner fra pcen uten at det er din feil, og dette forårsaker at det kommer riper så skal du kunne kreve det på garantien. Vis du må betale for dette selv så ville jeg kjøpt ny maskin, eller bare latt det være. Men som sagt den første ripen skyldes jo fabrikasjonsfeil. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Hvis pcen er mindre en 2 år gammel og tasten løsnet helt uten grunn, det vil si at det ikke er din feil at den løsnet. Da skal du kunne kreve dette på garantien. Når taster løsner fra pcen uten at det er din feil, og dette forårsaker at det kommer riper så skal du kunne kreve det på garantien. Men som sagt den første ripen skyldes jo fabrikasjonsfeil. Er det to års garanti på den? Eller snakker du om reklamasjon? Endret 11. desember 2004 av Orjanp Lenke til kommentar
warillion Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg tenker på den 2års reklamasjonsretten som en har. Mulig jeg ikke har så god peiling, men er ikke det de samme? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 ka koster en ny skjerm? En 15" SXGA+ koster rundt 4k. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg tenker på den 2års reklamasjonsretten som en har. Mulig jeg ikke har så god peiling, men er ikke det de samme? Du har 5 års reklamasjon på en bærbar pc. En garanti er en tileggsytelse Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg tenker på den 2års reklamasjonsretten som en har. Mulig jeg ikke har så god peiling, men er ikke det de samme? Nei, reklamasjon er lovpålagt og er enten på to eller fem år. Garanti er frivillig, og gis fra selger/leverandør/produsent. Den skal gi utvidede rettigheter i forhold til reklamasjon. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 I Norge er det lovpålagt med 1 års garanti på alt du kjøper bortsett fra forbruksvarer, deriblant oppladbare batterier. Da skal man gi ytelser utover det kjøpsloven sier. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 10-12000 ??? HVa var den laget av? safir? Ring PSdata du. Koster sikkert rundt 3500 kan jeg tenke meg. Ingen forhandlere i Norge hadde den. Importøren nektet å ta den inn. Den-gang-da (1,5 år siden) var det en spesiell skjerm. Hadde 1600x1200px på en tid hvor 1400x1050 var regnet som overklasse. Lenke til kommentar
horebore Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 lovpålagt med garanti??? den var ny. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 I Norge er det lovpålagt med 1 års garanti på alt du kjøper bortsett fra forbruksvarer, deriblant oppladbare batterier. Da skal man gi ytelser utover det kjøpsloven sier. Dette er tøv. Kom med dokumentasjon på det. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 I Norge er det lovpålagt med 1 års garanti på alt du kjøper bortsett fra forbruksvarer, deriblant oppladbare batterier. Da skal man gi ytelser utover det kjøpsloven sier. Dette faller på sin egen urimelighet. Dersom du ikke vet er det greit å ikke komme med slikt som kan oppfattes som desinformasjon Lenke til kommentar
evenpevenreven Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 normalt sett koster skjermen ca 5000kr + pluss arbeid (0.5 til 1 time) Lenke til kommentar
evenpevenreven Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) normalt sett koster skjermen ca 5000kr + pluss arbeid (0.5 til 1 time) og ja. sjermen er definitivt den delen som koster mest edit: ehh, er det bare meg eller går det ikke å slette poster? Endret 13. desember 2004 av even_e84 Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Frekkas: Du har helt rett. Min feil og beklager En liten oppklaring er på sitt rette. Garanti er jo selvsagt noe ekstra du får fra produsent. Grunnen jeg tullet var at EU påla jo VW og Audi 2 års garanti på sine biler. derfor. Bare for å dra en parallell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå