Gå til innhold

Bitte liten skrift

visdomstanna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både Opera og Mozilla/Firefox har funksjonar for å forstørre ei webside. I Opera brukar du pluss tasten på det numeriske tastaturet for å forstørre ei webside og minus tasten for å forminske den igjen. I Mozilla/Firefox må du bruke Ctrl i tillegg til pluss og minus.

Alle dei tre programma lar deg og sette ein minimum fontstørrelse. I Opera gjør du dette i Tools --> Preferences --> Fonts. I Mozilla gjør du det i Edit --> Preferences --> Apperance --> Fonts, og Firefox i Tools --> Options --> General --> Fonts & Colors.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke hva som står med liten skrift på webside. Kjører 1024x768 85hz på Nokia 446Pro. Har forsøkt ulike oppløsninger uten helt å få det til. Hva gjør jeg? Hvordan får jeg forresten til å legge inn et skjermbilde av hvordan dette ser ut på dette forumet? :blush:

Jeg har en Nokia 446Pro (dette er en 19"). Jeg kjørte den på 1600*1200 oppløsning og syntes det var fullt leslig. 1024*768 på en 19" CRT er ENORMT, hvis du spør meg.

Enten må du ha justert størrelsen ned i nettleseren din (antar IE), som gjør at det blir liten tekst. Det har allrede kommet forklaringer for hvordan du kan fikse det.

Lurer fortsatt på hvordan det er mulig å få tekst til å bli liten på en 19" med 1024*768 oppløsning.

Edit: leif på besøk

Endret av haakoo
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke hva som står med liten skrift på webside. Kjører 1024x768 85hz på Nokia 446Pro. Har forsøkt ulike oppløsninger uten helt å få det til. Hva gjør jeg? Hvordan får jeg forresten til å legge inn et skjermbilde av hvordan dette ser ut på dette forumet? :blush:

Du kan legge ut et bilde ved å trykke "add reply" og deretter laste opp en fil fra pcen din. Det er en laste opp sak rett over der det står svar.

Lenke til kommentar
Jeg kjørte den på 1600*1200 oppløsning og syntes det var fullt leslig. 1024*768 på en 19" CRT er ENORMT, hvis du spør meg.

Host host. 1024.768 er da faen meg ikke ENORMT på en 19 tomemrs CRT. Sitter på dette selv nå, og synes det er glimrende, Synes at 1152x864 blir akkurat passe, men her er det maks 75 hertz. Noe jeg ikke klarer å leve med

Endret av Mixel
Lenke til kommentar

Alt blir mer enn 60% større når man kjører 1024* i forhold til 1600* (i den ene retningen), noe jeg vil påstå er enormt. 1600*1200 er passe for en 19", og da blir 1024*768 helt ekstremt stort.

Hvis du mener noe annet, greit nok, men du trenger ikke reagere så sinsykt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...