tørrfisk Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Noen som vet om noen gode luftkrigspill utenom IL-2 og Lock-On? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Noen som vet om noen gode luftkrigspill utenom IL-2 og Lock-On? Falcon 4 og Janes F/A-18 ("SH"). Longbow 2 er også en klassiker, men grafikken er nokså utdatert og du må finne noen tweaks for å få spillet til å kjøre i Windows XP (og med mer enn 384mb ram) Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Uff, hadde lyst på noe som så kult ut. Er Lock-On så vanskelig som folk skal ha det til? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Uff, hadde lyst på noe som så kult ut.Er Lock-On så vanskelig som folk skal ha det til? "som ser kult ut"? huh! Er du ute etter et flyspill eller et hjernedødt, "arkadish" playstationspill? Lock-on er drittøft, men den eneste fordelen jeg ser at spillet har over de gamle traverne jeg nevnte, er at grafikken er bedre. Hva det angår dybde og detaljer ligger Lock-on fortsatt langt bak F/A-18 (bortsett fra FM, kanskje) og Falcon 4.0 Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Uff, hadde lyst på noe som så kult ut.Er Lock-On så vanskelig som folk skal ha det til? "som ser kult ut"? huh! Er du ute etter et flyspill eller et hjernedødt, "arkadish" playstationspill? Lock-on er drittøft, men den eneste fordelen jeg ser at spillet har over de gamle traverne jeg nevnte, er at grafikken er bedre. Hva det angår dybde og detaljer ligger Lock-on fortsatt langt bak F/A-18 (bortsett fra FM, kanskje) og Falcon 4.0 Mente vil ha noe som ser realistisk ut med pen grafikk . Må jo selvfølgelig være spillbart og da! Men har ikke lyst på noe hjernedødt arcade-opplegg nei! Er det vanskelig å sette seg inn i Lock-On? Prøvd å spille det over lan? Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Mente vil ha noe som ser realistisk ut med pen grafikk .Må jo selvfølgelig være spillbart og da! Men har ikke lyst på noe hjernedødt arcade-opplegg nei! Er det vanskelig å sette seg inn i Lock-On? Prøvd å spille det over lan? Flysimulatorer er en spesiell sjanger, og utviklerene tar en stor sjanse ved å lage et spill for dette markedet. Siden apellen til menigmann er så liten, er det de færreste av de seriøse flyspillene som selger bra. Det jeg vil frem til er at det finnes svært få realistiske flysimulatorer som har mindre enn 3 år på baken: Falcon 4.0 har ikke så veldig dårlig grafikk, og den har blitt forbedret av spillsamfunnet, slik at den nå er langt bedre enn hva det var når spillet ble utgitt. Janes F/A-18 er også en særing med helt kurrant grafikk for en flysimulator. Detaljgraden veier uansett opp for mangelen på fancy grafikk :-) Lock-On er ikke vanskelig å "sette seg inn i", hvis du med det mener å få skrotet opp i luften, svinge litt rundt og ta en tønnerull. Instrumentene er veldig simple hvis du har så mye som minimalt med erfaring fra andre flysimulatorer. Det som er vanskelig er å mestre flyene. Jeg klarer det ikke (men så spiller jeg ikke LO:MAC så veldig mye heller) helt enda, selv om jeg vet om "funksjonene" osv., men det er kanskje akkurat dette som gjør at slike spill har en veldig lang levetid: Man lærer så lenge man spiller :-) Jeg har ikke prøvd Lock-On over LAN, men regner med at det går veldig bra! Hvis du digger flysimulatorer burde du ta en titt på TrackIR. Ta en kikk på filmene her Endret 11. desember 2004 av Manuel Lenke til kommentar
Mozilla Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Red Ace Squadron er ganske gøy. Det er ikke pen grafikk, det er ikke avansert, men det er underholdende. Endret 11. desember 2004 av Mozilla Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Mente vil ha noe som ser realistisk ut med pen grafikk .Må jo selvfølgelig være spillbart og da! Men har ikke lyst på noe hjernedødt arcade-opplegg nei! Er det vanskelig å sette seg inn i Lock-On? Prøvd å spille det over lan? Flysimulatorer er en spesiell sjanger, og utviklerene tar en stor sjanse ved å lage et spill for dette markedet. Siden apellen til menigmann er så liten, er det de færreste av de seriøse flyspillene som selger bra. Det jeg vil frem til er at det finnes svært få realistiske flysimulatorer som har mindre enn 3 år på baken: Falcon 4.0 har ikke så veldig dårlig grafikk, og den har blitt forbedret av spillsamfunnet, slik at den nå er langt bedre enn hva det var når spillet ble utgitt. Janes F/A-18 er også en særing med helt kurrant grafikk for en flysimulator. Detaljgraden veier uansett opp for mangelen på fancy grafikk :-) Lock-On er ikke vanskelig å "sette seg inn i", hvis du med det mener å få skrotet opp i luften, svinge litt rundt og ta en tønnerull. Instrumentene er veldig simple hvis du har så mye som minimalt med erfaring fra andre flysimulatorer. Det som er vanskelig er å mestre flyene. Jeg klarer det ikke (men så spiller jeg ikke LO:MAC så veldig mye heller) helt enda, selv om jeg vet om "funksjonene" osv., men det er kanskje akkurat dette som gjør at slike spill har en veldig lang levetid: Man lærer så lenge man spiller :-) Jeg har ikke prøvd Lock-On over LAN, men regner med at det går veldig bra! Hvis du digger flysimulatorer burde du ta en titt på TrackIR. Ta en kikk på filmene her Takk for informativt svar Da skal jeg få fatt i lock-on. Flere spill? Lenke til kommentar
sixx Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Combat flight simulator 3 og crimson skies er vel etter min mening de beste flyspillene.... Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Takk for informativt svar Da skal jeg få fatt i lock-on. Flere spill? Du har jo Microsoft Flight Simulator 2004, men det forutsetter at du liker å fly sivile fly. Det er ikke alltid det er så kult å bruke 8 timer på å komme seg fra Roma til New York Velger du Flight Simulator, så burde du også gå til anskaffelse av add-on fly. Som oftest er de beste tilleggspakkene payware, og desverre så er det et faktum at de større jetflyene som følger med spillet er så utrolig dårlige at du bare kan drite i å kaste bort tid på å fly fra a til b med dem. Uansett så er det relativt få som synes flight simulator er noe å bruke tid på - iallfall de lengre strekningene, men spillet har overlevd fra helt siden PC'ene bare klarte å lage megapiksel 2-fargers grafikk og artige bippelyder fordi serien har en solid kjerne av trofaste tilhengere. Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) Airfix Dogfighter Endret 11. desember 2004 av thorso Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Regner med at dette ekskluderes av IL2, men oppfølgeren Forgotten Battles er da ikke så ille. Kan bli kjedlig i lengden offline, og mengden servere online går ned. Folk spiller med Ace Expansion Pack og Pacific-Fighters installert online nå. -Zlatzman Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Airfix Dogfighter Jeg er nok forumets ivrigste AFDF spiller, og må nok si at det er et arcade spill (vanvittig gøy online!!) Regner med at dette ekskluderes av IL2, men oppfølgeren Forgotten Battles er da ikke så ille. Kan bli kjedlig i lengden offline, og mengden servere online går ned. Folk spiller med Ace Expansion Pack og Pacific-Fighters installert online nå. Jeg spiller IL-2 Forgotten battles v1.22 online, og på kveldene er det ofte 50 stk som spiller dogfight på de forskjellige serveren. Coop er sjelden vare Lenke til kommentar
HSFBiOhAzArD Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Ta fatt i de gamle Flight-Simulatorene så har du garantert de beste fly spillene! Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Ta fatt i de gamle Flight-Simulatorene så har du garantert de beste fly spillene! Hvorfor de gamle? Lock On er forresten gøy, har akkurat fått til å lande på hangarer. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Ta fatt i de gamle Flight-Simulatorene så har du garantert de beste fly spillene! Hvorfor de gamle? Lock On er forresten gøy, har akkurat fått til å lande på hangarer. Flott! Gleder meg som en gal til å spille det etter å ha sett noen klipp!! Gratulerer! Det er en kunst ja, husker selv jeg prøvde utallige ganger på det på aces of pacific på min amiga hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå