Gå til innhold

Ekstern harddisk funker ikke på min pc

Christer1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke mye info her gitt.......Men

Har du Installert drivere til FW/Usb2

Har en extern oxo, den funker helt ok på bagge maskiner, den har t.o.m forskjellig stasjonsbokstav på maskinene utifra hva jeg bruker

Eller kanskje FW er disablet i "nettverks connections" i kontrollpanel?

Eller så kan det være at FW på en ellen annen måte ikke står på "få automatisk

Ip" addresse på Firewire(FW) i instillingene..

Ja jeg snakker om Firewire..det er Ip greier der også.

Lenke til kommentar

Takk:-)

Så det er usb du bruker..Vel det eneste jeg kan se er at det ikke er installert drivere riktig på den nye pc'en..(noe som jeg trodde ikke kunne skje uten noen feilmeldinger)

Er den nettopp satt sammen?

Er HK'et sine drivere installert(sikkert et dumt spørsmål)?

Samme for den externe HD'en sine drivere?

Kan det være at du ikke har service pack 1 installert på den nye maskinen som kødder? Tror det sto at SP1 må være installert for at den skal fungere...

kommer jeg på noe annet skal jeg legge det til

Lykke til.

Lenke til kommentar
Takk:-)

Så det er usb du bruker..Vel det eneste jeg kan se er at det ikke er installert drivere riktig på den nye pc'en..(noe som jeg trodde ikke kunne skje uten noen feilmeldinger)

Er den nettopp satt sammen?

Er HK'et sine drivere installert(sikkert et dumt spørsmål)?

Samme for den externe HD'en sine drivere?

Kan det være at du ikke har service pack 1 installert på den nye maskinen som kødder? Tror det sto at SP1 må være installert for at den skal fungere...

kommer jeg på noe annet skal jeg legge det til

Lykke til.

Alt annet av usb virker da. Kamera, scanner osv...

Hadde en annen ekstern harddisk som røyk så jeg fikk denne på garantien, og den funket jo. Det går ann å legge inn filer fra harddisken har jeg lagt merke til, men ikke til harddisken da klikker den bare :thumbdown:

HK drivere er installert, er litt lenge siden den er satt sammen, og den funket jo hele tiden med den gamle eksterne harddisken.

Har SP2, akkurat samme som da jeg brukte den forige harddisken.'

Drivere til harddisen blir jo automatisk installert i XP, men jeg har installert softwaren til denne for å teste. uten å lykkes.

Den finner jo disken og alt, vil kopiere FRA den, men ikke TIL den.. Merkelig det! :hmm:

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har en ekstern harddisk her som ikke funker på den nye pc'en min, men den funker på den gamle. :hrm: noen som vet hvorfor ?

Du kunne kanskje beskrive litt bedre hva som (ikke) skjer? - Hva mener du med at den klikker? - Står den bare å gir fra seg klikkelyd? - Isåfall får den antagelig for lite strøm.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har en ekstern harddisk her som ikke funker på den nye pc'en min, men den funker på den gamle.  :hrm: noen som vet hvorfor ?

Du kunne kanskje beskrive litt bedre hva som (ikke) skjer? - Hva mener du med at den klikker? - Står den bare å gir fra seg klikkelyd? - Isåfall får den antagelig for lite strøm.

Pc'en klikker. Ser bare ut som om harddisken bare jobber, uten at det skjer noe. den er ganske stille, hører den nesten ikke. men den ''jobbe'' lampa lyser, stopper å lyse, begynner å lyse osv...

Vurderer å ta den på 30 dager garantien jeg nå.. Heller vente litt, og kjøpe meg større disk etter jul engang. Eller kanskje julekalenderen?

Hva ville dere gjort da? Gitt den tilbake og kjøpt en annen ? Kanskje denne?

Eller 200GB og et harddisk-kabinett?

hva syns dere? 80GB er kanskje litt lite?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...