Gå til innhold

Bør jeg dra på TG?


Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jeg og en kompis har tenkt litt på å dra på TG til neste år. Men ingen av oss har egentli vært på noen store lan før. Bare sånn "kjellerlan" til kompiser. Så det er en del ting jeg lurer på. :)

 

For det første, jeg bor i Trondheim så det blir et stykke å dra. Så tog er kanskje det enkleste? Og hva vil det koste og hvordan vil det gå med mitt Chieftech kabbinett og 17" LCD?

Trenger man å ha med seg mye forskjellige ting? Som sovepose, madrass o.l? I tilfelle så kan det jo bli veldig mye å ha med seg...

 

Og hvordan er det med søvn og mat der? Er det mye musikk og bråk om natten og få soveplasser? Og det er vel ikke en rema 1k nærheten eller noe sånt? Det hadde vært kjekt.

 

Og til slutt, koster det mye til sammen ca? Altså for mat for alle 5 dagene og transport?

 

 

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var jo også noe å lage en tråd om.

Ehm.. Madrass trenger du vel ikke, liggeunderlag og sovepose duger.

Jeg tror det organiseres busser som går over hele landet til TG, vil tro det er bedre enn tog.

TG har en avtale med en pizzaresturant, der er det veldig billig (85,- for en brus og så mye pizza du klarer) også selges det ting i hallen.

Det er jo om natten folk er våkene så noe bråk er det.

Total utgift? Tjaaa.. 1500-2000. Med transport, billett og "lomme penger" Spørs vel litt hvor mye du har tenkt til å bruke der. Å ha med seg matpakke og boller til 5 dager anbefales ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Du får ta en titt på sidene til TG, der har de huskelister og tips. Butikker og slikt ligger det endel av i området rundt, avstandene er ikke plagsomt lange. Men det er kjekt å ha med seg litt brødmat og mellom-måltider (som f.eks kan varmes i mikro/vannkoker). Det er som regel et veldig bråk også nattestid, så kan anbefale deg å ta med ørepropper og evt. sovemaske.

 

Legger ved huskelisten min fra i fjor. Greit å bo i Oslo, brukte bil med tilhenger for å få utstyret med opp.

huskeliste2.txt

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar
Å ha med seg matpakke og boller til 5 dager anbefales ikke.

Egen erfaring? Steinhade boller og flat brus! Wuppidoo!

Egen erfaring.

Boller er ikke godt etter 3 dager. Kunne drept noen med dem. Det er ikke spøk engang.

Tviler ikke! Fikk en sånn i hodet på et LAN en gang. Det gjorde pokker meg vondt!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Det er vel sånne hvite plaststoler? Hadde nok vært bedre med egne stoler men går sikkert bra.

 

Så forresten at det lå noen videoer fra TG04, men de var borte. Det finnes vel ikke noen klipp eller noe slikt fra TG04? Det hadde vært fint om noen hadde hatt noe. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Så forresten at det lå noen videoer fra TG04, men de var borte. Det finnes vel ikke noen klipp eller noe slikt fra TG04? Det hadde vært fint om noen hadde hatt noe. :)

Her er det filmer i massevis!

Ah, tusen takk. :)

Lenke til kommentar

Penger må du ha nok av..

For dem flyr bokstavelig talt på TG..

 

Du må ha med alt av sove-utstyr osv.. som sovepose og madrass og alt..

 

Det er en butikk som er et like stykke unna (anbefaler sparkesykkel dit), men den er vel ikke åpen så mye, siden det da er hellidager og sånn.. Men kiosken/bensinstasjonen er alltid åpen da, men der er det jo dyrt og dårlig utvalg..

Så vil anbefale deg å ta med masse brus og mat og alt du måtte finne på :p

 

Bråk om nettene må du neste regne med, selvom jeg har ingen problemer med å sove der selv.. Dette skyldes nok at jeg ikke sover mye på TG, og når jeg da først sover, sovner jeg lett... ;)

 

Transport fra Trondheim kan jeg ikke hjelpe deg med, men har hørt om mange som har tatt tog fra andre steder, og det har gått fint... (de hadde laptop :hmm:)

 

Hvis dere kommer dere dit, og har penger nok, GÅ FOR TG!!

Dere vil ikke angre.. Trus Me :thumbup:

:w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...