Gå til innhold

En tråd om japanske skrekkfilmer

Clavain

Anbefalte innlegg

Noen andre som har sansen for japanske skrekkfilmer her?

Tenkte jeg kunne starte en tråd for å utveksle tips om bra filmer.

Her er de jeg vet om:

-Ringu: Den mest kjente

-Ju On (The Grudge): Min favoritt, ekkel stemning og ganske skremmende

-Uzumaki: Veldig sær skrekkfilm

-The Eye: Ikke verst, men likner kanskje litt på The Sixth Sense?

-Dark Water: En utrolig bra historie

Vet du om bra japansk horror så kom med det her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja Uzumaki er en skikkelig rar skrue. Men skuffende syns jeg, manglet god stemning. Selv har jeg til nå bare sett Ju-On: The Curse, som hadde et par skikkelig freaky scener, hvis dere klarer å komme over at den er filmet på video så anbefales den på det sterkeste.

-Audition

-One Missed Call

-Kairo (aka Pulse)

-Visitor Q

-Suicide Circle

(de siste er er ikke akkurat skrekk, men har horrorelementer i seg)

Selv er Audition favoritten. Miike slår det meste.

Lenke til kommentar

Takk for tips, folkens. Skal sjekke ut filmene dere nevner!

Finnes det virkelig 4 oppfølgere til Ju On? Har såvidt hørt om Ju On 2...

Angående Uzumaki så handler den om en by som det hviler en forbannelse over, en slags forbannelse av spiraler, dvs at spiraler opptrer i alle mulige former... Jepp, det er temmelig snålt, og første del av filmen er egentlig ikke skrekk, bare...eh...rar. Jeg må si at stemningen ble litt ubehagelig mot slutten av filmen, så litt skrekk er det, men er enig med Scarface i at den ikke er så veldig bra. Den er rett og slett litt for bisarr til å være scary.

Lenke til kommentar

Skal prøve å finne Uzumaki, fikk lyst å se den nå :blush:

Sorry, tok feil av at Ju-On har kommet ut i film 3,4 & 5. Men antyder at det har det, siden kameraten min er stor fan av japanske skrekkfilmer og han har sagt at i Japan har det kommet ut 5 filmer av Ju-On

Endret av NiwT
Lenke til kommentar

-Ju-On: The Curse

-Ju-On: The Curse 2

-Ju-On: The Grudge

-Ju-On: The Grudge 2

-The Grudge (som er en remake fra Hollywood de remake ALT som har kommet fra Japan de siste åra, men heldigvis har de fått med den orginale regissøren denne gangen).

Så 1 orginal film, 3 oppfølgere og 1 remake.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Batoru rowaiaru -AKA- Battle Royal

Har hørt en del om denne filmen. Skal visstnok handle om noen skoleelever

som bor ute på en øy. Og eneste veien bort fra øya er å drepe de andre elevene.

Nå sier jeg bare det jeg tror. Står mer i summaryen.

Summary

Å kalle det en skrekkfilm blir litt drøyt. Er jo bare en masse dreping i filmen til det er 1 igjen :hmm: Ikke noe skummelt i den nei...

Lenke til kommentar
Betyr ikke egentlig "Curse" og "Grudge" det samme? Eller er jeg helt på jordet :blush: ?

Joda! Blir iaffal det på norsk. Forbannelse!

BTW: The Eye er kinesisk å er noe av det skumleste jevelskap jeg noen gang har sett! Har ennå traumer fra den filmen!! Skumlere en den sjette sans!

Lenke til kommentar

Dette var en fin tråd som gir meg fine idéer om hva jeg skal se. Har vekket interessen for japansk horror i det siste og skal uten tvil se mange av de nevte her. Jeg synes i alle fall at den japanske ju-on var bedre enn amerikanske the grudge. Ju-on 2 var også en koselig liten film.

Har noen sett Ichi The Killer? Har lest mye fint om den, men ikke fått meg til å få sett den enda. Skal i alle fall se Uzumaki, Chakushin Ari og Audition i nærmeste fremtid. Vil også se Dark Waters før den amerikanske kommer.

Er det forresten bare jeg som synes ringu-serien ikke var all verden? Nå har ikke jeg sett Ringu 0 (eller Ø?), men 1 og 2 var ganske labre greier, synes nå jeg. Så dessverre den første etter å ha sett den amerikanske.

Lenke til kommentar

Jeg ser at Ichi the killer på play.com ikke er uncut, men på dvdboxoffice.com har de to stykker hvor den ene heter "(R-Rated)" og den andre heter "(Unrated)". Hvilken av disse er den såkalte "uncut"? Tidsforskjellen er på ett minutt og bildene er helt like..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...