Gå til innhold

Hvilket program til dvd-rip? helst gratis!

El Matador

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror denne blir stengt fordi dem kan lede til piratvirksomhet.

Hør på Rockmannn du.  :)

All flytting og lagring av data kan føre til piratvirksomhet.

Må holde meg hard for ikke å være uforskammet mot slike innlegg!!

Det beste programet er vel Nero, men det koster litt da.

DVDshrink og CopyDVDexpress er også Ok.

Endret av ronndi
Lenke til kommentar
Kan alle som ikke er moderatorer vennligst holde GODT KJEFT om den piratkopieringen? Hva er det dere forsøker å oppnå? Fortjenestemedalje i posten? Assuckers :whistle:

Så lenge det er snakk om piratkopiering kommer ikke jeg til å holde kjeft. I dette tilfelle er det i midlertig fullt mulig at trådstarter ikke har tenkt å gjøre noe ulovlig.

Lenke til kommentar

Folkens, det er lov å ta kopi av egene dvd'er, og det brukeren her spør om er fullstendig lovlig så det så.

Posten er by the way feilpostet og skal ligge i programvare siden det er programvare han et ute etter for å ta en kopi av en DVD-plate, så jeg flytter denne til programvare-kategorien jeg :)

Lenke til kommentar

Du må være mer spesifikk enn "utrolig store". Hva er det vi ikke skal tro?

Hvis du kopierer en DVD rett inn på harddisken (dvs i MPEG2 format) tar filmen opp til 8Gb. For å få ned denne størrelsen til en enkeltlags DVD til å brenne (4,3Gb, fortsatt i MPEG2 format), bruker du DVDshrink. Skal du ha en vesentlig forbedring i filstørrelse; følg mitt råd oppe, og du ender opp med mindre MPEG4 (XviD) filer.

Fordelen med MPEG2: kan brennes og puttes i alle DVD spillere.

Ulempen med MPEG2: Dårlig komprimering (MPEG4 har bedre kvalitet på samme filstørrelse)

Fordelen med MPEG4: Mindre --> bedre kvalitet på mindre plass.

Ulempen med MPEG4: Kan bare spilles av på PC eller nyere standære (stue) DVD-spillere med MPEG4 støtte.

Endret av ~inso
Lenke til kommentar

DVD Decrypter ripper filmen inn på harddisk i MPEG2-format.

AutoGK er et VELDIG enkelt og bra program for å gjøre om til DIVX eller XVID (XVID anbefales).

Hvis du leser tutorialen (som også er veldig enkel), finner du at du må bruke DVD Decrypter i "IFO"-mode for å få det til å funke med AutoGK.

Forresten er XVID 1.1 på vei snart. Tror det er endel bedre støtte for standære MPEG4 spillere der, så hvis det ikke haster, vent på det.

AutoGK utvikles og forbedres hele tiden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...