Gå til innhold

Ny 17" lcd skjerm


Chief Wiggum

Anbefalte innlegg

Har nå en 19" crt skjerm som begynner å bli gammel. Lurer på å bytte denne ut med en ny 17" lcd skjerm og lurer jeg på ett par ting.

 

Vil skjermflaten bli merkbart mindre ?

Hvordan er lcd skjermene i spill i forhold til crt skjermer?

 

Skjermen jeg har er en 19" LG Studioworks 910sc og skjermen jeg vurderer er en Nec 1770nx

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan er lcd skjermene i spill i forhold til crt skjermer?

 

Vanligvis er lcd skjermer dårligere å spille med.

:(

I gamle dager ja. Skjermutviklingen går forrykende raskt, og nåtidens gode lcd-skjermer er faktisk om ikke helt, nesten på høyde med gode crt-skjermer når det gjelder spilling. (Så har man alle de andre fordelene med lcd-skjermer også da...)

Lenke til kommentar
Heh, jeg er i akkurat samme situasjon. Det eneste jeg lurer på, er om jeg skal gå for en forholdsvis bra 17" eller en rimelig 19".

 

Hvis du ikke allerede har lest den, så anbefaler jeg at du ser litt på denne testen av ni 17-tommere.

Det kommer helt ann på hvor stor skjerm du vil ha. Men husk at du ikke får noen høyere oppløsning på en 19" enn på en 17"..

 

Ville nok sansynligvis gått for NEC 1770NX hvis budsjettet var ca. 3500+/- og spilling var hovedmålet..

 

Et alternativ er BenQ FP931 som er en veldig god og rimelig 19", Den har ikke DVI, men det kan man ikke forvente på 19" LCD til 3500 kr. enda ;)

 

 

Tror jeg personlig ville gått for en god 17".

Sitter nå på en 17" Samsung 710V på 1280 x 1024px oppløsning, og det ville vært en nedtur å gått over til 1280 x 1024px på en 19"... Ting ville bare forstørret seg.

 

 

NEC 1770NX tror jeg mange kan anbefale her. :thumbup:

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Da var skjermen på plass, men jeg må si at jeg er noe skuffet... Når jeg bruker DVI-kabelen får jeg ikke mer enn 1024X768 i nfsu2 i tillegg til at det blir en lys stripe langs venstre og øvre billedkant.

 

Ved bruk av analog kabel får jeg justert opp oppløsningen til 1280x1024 samt at jeg får flyttet bildet slik at de lyse stripene forsvinner. Men uansett hvilken kabel jeg bruker, så er bildet alt for mørkt i spill. Doom3 er knapt spillbart! Det var mørkt fra før, men nå er det helt jævlig!

Lenke til kommentar
Da var skjermen på plass, men jeg må si at jeg er noe skuffet... Når jeg bruker DVI-kabelen får jeg ikke mer enn 1024X768 i nfsu2 i tillegg til at det blir en lys stripe langs venstre og øvre billedkant.

 

Ved bruk av analog kabel får jeg justert opp oppløsningen til 1280x1024 samt at jeg får flyttet bildet slik at de lyse stripene forsvinner. Men uansett hvilken kabel jeg bruker, så er bildet alt for mørkt i spill. Doom3 er knapt spillbart! Det var mørkt fra før, men nå er det helt jævlig!

Dette er ikke tilfellet hos meg...

Bruker du "naviset" til å justere lysstyrke og kontrast? Hvilken fargeprofil bruker du?

Lenke til kommentar
Hvordan er lcd skjermene i spill i forhold til crt skjermer?

 

Vanligvis er lcd skjermer dårligere å spille med.

:(

I gamle dager ja. Skjermutviklingen går forrykende raskt, og nåtidens gode lcd-skjermer er faktisk om ikke helt, nesten på høyde med gode crt-skjermer når det gjelder spilling. (Så har man alle de andre fordelene med lcd-skjermer også da...)

Eg veit. Så derfor skreiv eg vanligvis. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...