Gå til innhold

Centrino og batterilevetid

Broseen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke helt hva man skal forvente seg, ser ut til at det er en ganske kraftig pc du har der. CPU med 2MB cash og greier. Godt skjermkort og stor skjerm gjør vel ikke batteri levetiden lengre heller.

Hørt med noen som har identisk maskin som deg?

-Trond

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke helt hva man skal forvente seg, ser ut til at det er en ganske kraftig pc du har der. CPU med 2MB cash og greier. Godt skjermkort og stor skjerm gjør vel ikke batteri levetiden lengre heller.

Hørt med noen som har identisk maskin som deg?

Nja, denne laptopen krever ikke noe mer en mange andre centrino-pcer som har batterilevetid på 4,5 timer.

Tenker nå på laptoper med kraftigere skjermkort, kraftigere cpu, større harddisk, mer ram og skjerm med flere pixler.

Endret av Halvorsen
Lenke til kommentar

Batteriet varer ca 1 time og 25 min når den bare spiller av dvd-film. Regnet egentlig med at en centrino ville ha betydelig bedre batterilevetid enn en "vanlig" bærbar pc, så spurte ikke når jeg kjøpte den. I manualen står det oppgitt at normal batterilevetid er ca 1,7 timer ved avspilling av dvd.

Er ellers godt fornøyd med maskinen foreløpig, men kjipt å måtte kjøpe ekstra batteri for å kunne se film på bussen.

Lenke til kommentar
Det er ganske så normalt.

Dersom du måler batteritiden under "vanlig" drift, dvs. uten at DVD spilleren går hele tiden, vil nok batteriet vare mye lengre. Grunnen til dette er jo at motoren til DVD spilleren trekker strøm hele tiden.

Ja, jeg er enig i at dvd-spilleren trekker mye strøm, men dette er den første centrinobastete laptopen jeg har sett som ikke klarer en dvd-film. Men jaja, siden batteriet ikke er så kraftig er det sikkert rimelig. En får heller spandere på seg ett til batteri om en ser mye film, bar synd at en må ta pause for bytte :yes:

Lenke til kommentar
Det funker glimrende på min Acer Ferrari 3200 med PowerDVD iallefall hvor jeg øket batteritiden med nesten 1 time (!) når jeg ser på DVD-film (det sier kanskje endel om hvor strømkrevende DVD-brennere faktisk er) :thumbup:

STEIKE, så mye lengre batterilevetid under film!!

DVD idle må anskaffes!!

Lenke til kommentar
Packard Bell selger mye dritt. Har fancy utseende men de sparer på kvalitetskomponenter. Leveres ofte med tastaturer som gir etter når du trykker på det. Uffameg.

Har du prøvd den modellen han har da?

Det vil jo hjelpe litt, men bør vel heller legge pengene i et nytt batteri. Går det ikke an å få batterier som varer lenger da? Modellen under (R7720) skal visstnok ha mye lengre batterilevetid.

Du sier batteriet varer i halvannen time når du ser film. Hvor lenge varer batteriet når du driver med litt surfing?

Lenke til kommentar
Det funker glimrende på min Acer Ferrari 3200 med PowerDVD iallefall hvor jeg øket batteritiden med nesten 1 time (!) når jeg ser på DVD-film (det sier kanskje endel om hvor strømkrevende DVD-brennere faktisk er)

PowerDVD har denne funksjonen innebygget hvis man laster ned nyeste patch.

Edit: Mye mindre avansert, dog. Bare to instillingsvalg på hvor mye den skal precache, 'max battery' og 'balanced', men det hjelper godt på batteritiden likevel.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

en til med PB bærbar, hurrah!

Har R7720 selv. har 3 timers batteritid ved bruk av Word på forelesning.

bruker også noe som heter BatteriDoubler (søk på google).

strålende program for å få mer ut av batteriet.

Husk at de fleste andre populære centrino pcèr har større batteri (rent fysisk) , men designen på R serien tillater altså ikke dette.

kontaktet selv Packard Bell angående batteri og pris, fikk opplyst 1100 kr per batteri. ring da til support nummeret deres hvis du vil kjøpe. Er selv utrolig fornøyd med pcèn. en "jack of all trades" med sin R9600 grafikkort og centrino prosessor og ikke minst DIAMONDVIEW skjermen .. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...