Gå til innhold

Eksternt CD kabinett - Funksjonalitet/grensesnitt?

stian-hg

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe to kabinetter til to DVD brennere. Tenkte på et av disse. Det jeg er usikker på i den forbindelse er:

1. Vil DVD-brennerne ha nøyaktig samme funksjonalitet som om de skulle vært brukt internt med P-ATA kabel? Vil jeg f.eks. kunne kopiere "on-the-fly", altså direktekopiering fra den ene brenneren til den andre?

2. Hva er generelt sett best av USB 2.0 og FireWire i mitt tilfelle? Vil grensesnittet i seg selv være noen flaskehals med tanke på at det er to NEC ND-3500A jeg planlegger å bruke i kabinettene?

3. Er det andre ting jeg bør være oppmerksom på før jeg kjøper?

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Har samme funksjonalitet ja - men etter mine erfaringer så er det ofte konflikter mellom brennere og slike kabinetter. Har testet flere kabinetter her og på USB 2.0 er det fler kabinett som ikke klarer mer enn 12Mb/s (noe som holder akkurat så vidt til 8x DVD-brenning og lesing). Mens andre holder høyere hastigheter - har enda til gode å finne noen som klarer 23-24MB/s som kreves for 16x lesing og brenning. Det vanligste er rundt 14-16Mb/s.

Dette er uavhengig av maskinene jeg har testet på så jeg tror det er en begrensning med kabinettene.

2: Kjøp et med bege deler - firewire holder ofte gjennomsnittlig høyere og mer stabile hastigheter enn USB 2.0 i praksis. Grensesnittet er egentlig ikke noen flaskehals - men kabinett og hvilken type brikkesett som er brukt i kabinettet har MYE å si. Kjenner ikke IcyBox selv så jeg vet ikke hvilket brikkesett som benyttes i disse.

3 Som nevnt i 1 og 2 - det er stor forskjell på eksterne kabinett hvilke hastigheter du oppnår i praksis - i hovedsak avhengig av brikkesett og firmware i kabinettet. I noen tilfeller kan firmware oppgraderes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...