Gå til innhold

Normal tempratur for en AMD Athlon 1400

mrmuffin

Anbefalte innlegg

Har en AMD Athlon 1400 CPU, MSI KT266A hovedkort, Asus Geforce3, IBM 60GB disk i en AOpen MIDI kasse med 300W powersupply. PC Alert, som overvåker burken, sier CPU'en har ca.49-50 grader når den er idle, 55-58 grader ved lengre tids 3d spill etc.

Inne i kassa er det omkring 47 grader. Det står en rimelig heit luftstrøm ut av vifta på poweret. Har en vanlig CPU-vifte, kjøpt hos PSData, for 119,- spenn. Denne ble anbefalt av PSData sjøl etter at jeg masa om en til 400,-. Er dette normal tempratur? Maskina er rimelig stabil og jeg merker ikke noe til varmen annet enn om jeg oppsøker vifte området eller ser på strømregninga ;->, men lurte på om noen kunne si meg om dette er normalt. Ingenting er overklokka fra min side, BIOS er rimelig urørt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En Globalwin vil ikke gjøre nytten i maskina di. Det at lufta er varm skyldes ikke cpu-kjøleren. I så fall burden den varme lufta tilsi at den flytta meget godt. Her må du heller tenkte på å øke lufts-strøm i kassa di. Sett in vifte foran (luft inn) og bak (luft ut) så skal du se det synker noe.

Pål

Lenke til kommentar

Har mye det samme oppsettet som deg, men med XP1600+,

og har en idle temp på 45 grader og maks temp som jeg har målt til 53 grader, og synes selv ikke at dette er noe problem når maskinen fungerer stabilt.

Har ikke oppfattet at prosessoren har vondt av og lider under disse temperaturene.

Lenke til kommentar

Dersom du vil ha ned tempen kan du:

1) Åpne kabinettet ditt ! (dersom du vi eller har tilgjengelighet til det.)

2) Som sagt "OVER", sette inn vifter: inn framme, ut bake ! forstått ?

3) Dersom du virkelig har høy temperatur, kan du investere i en ny CPU-kjøler , men men !

4) Skaff deg noe kjølepasta gutt !! ARTIC SILVER ROXXER....... deis på en klasj og før det utover på cpu ! dats naiz !!! overklokking.no (see goop guide !)

Hilsen J

Lenke til kommentar

Så lange maxtemp ikke overstiger 60 grader har du ingenting å bekymre deg over, med mindre du har tenkt å beholde cpu'en din til den blir museumsgjenstand..

Though, en kabinettvifte eller to skader ikke. Mener denne typen kjøling er undervurdert. Selv har jeg alu-kabinett og 4 80x80mm vifter. Idle-temp på min 933Mhz T-bird er helt nede i 24-25grader..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...