Gå til innhold

Problemer etter oppgradering av hardware

Anbefalte innlegg

Har fått meg en xp-m og mer minne og ny hardisk i maskinen min, og nå har det begynnt å skje en del rart. Skulle i samme slengen oppdatere til fedora core 3. Det krasjer hvær gang jeg prøvde å legge det inn, med beskjeden "noe med glibc og corrupted linked list". Har nettop brukt samme cden på laptopen, så de skulle funke. Instalering av Ubuntu går litt greiere, men som oftest stopper det opp etter rebooten, nå den driver med: Starting hotplug subsystem, og litt før det får jeg en melding, rett etter at kernel blir bootet, ".. MP-BIOS bug: 8254 timer not connected to IO_APIC". Har oppdatert til siste bios og, men det gjorde ingen forskjell!

Nå har jeg klart å bootet Ubuntu til slutt, men det står bare at jeg har 906736 MB minne, og jeg kunne godt tenke meg å få instalert FC. Prøvde og å instalere XP og det gikk glatt, og er helt prime95 stabilt, har ikke overklokka noe alt er på standard instillinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant dette på https://bugzilla.redhat.com/bugzilla/show_bug.cgi?id=2214

Additional Comment #1 From Jay Turner  on 1999-06-04 10:48 -------

We are aware of this limitation.  The installer is only capable of

running on < 1G of RAM, so the workaround is to boot the machine with

a mem= line and perform the installation.  After installation, the

running machine will be able to make use of all RAM that you have in

the system.

Det forklarer jo en del, jaja, det skal ikke være enkelt :!: men så har jeg i allefall lært noe i dag og !!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...