LessThanJake Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Har fått meg en xp-m og mer minne og ny hardisk i maskinen min, og nå har det begynnt å skje en del rart. Skulle i samme slengen oppdatere til fedora core 3. Det krasjer hvær gang jeg prøvde å legge det inn, med beskjeden "noe med glibc og corrupted linked list". Har nettop brukt samme cden på laptopen, så de skulle funke. Instalering av Ubuntu går litt greiere, men som oftest stopper det opp etter rebooten, nå den driver med: Starting hotplug subsystem, og litt før det får jeg en melding, rett etter at kernel blir bootet, ".. MP-BIOS bug: 8254 timer not connected to IO_APIC". Har oppdatert til siste bios og, men det gjorde ingen forskjell! Nå har jeg klart å bootet Ubuntu til slutt, men det står bare at jeg har 906736 MB minne, og jeg kunne godt tenke meg å få instalert FC. Prøvde og å instalere XP og det gikk glatt, og er helt prime95 stabilt, har ikke overklokka noe alt er på standard instillinger. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Mulig det er noe her? http://www.google.com/search?q=MP-BIOS+bug...=utf-8&oe=utf-8 Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Joda, har googlet en del, men når jeg kommer inn kernel-mailinglister ol. så faller jeg litt av lasset. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Kor mange MB RAM har du då? Lenke til kommentar
Varj Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 prøv ubuntu igjen, og boot den med "noapic", se f1 eller lignende for valgmuligheter når det står "boot:" Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Når jeg bootet ned noapic forsvant feilmeldingen, men det hang seg igjen på "hotplug subsystem", Gikk på forsøk to, men har fortsatt bare 900mb ram, har egentlig 2.5gb, og det kommer fint opp i bios? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Er ikkje sikkert kjerna som følger med har støtte for meir enn 1 GB RAM, fordi om ein skal ha meir, må ein kompilere inn støtte for det i kjerna. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Yess, jeg som aldri har kompilert en kjeren før! Tror jeg får vente med det til etter nyttår, har et par eksamner som burde prioriteres Men hvis jeg ser i config-2.6.XXXXXXX, hvor skal jeg se om det er støtte for >1gb minne. Og kan det være grunnen til at fedorainstalasjonen kræsjer? Lenke til kommentar
Varj Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 du trenger ikke rekompilere for å bruke mer enn 960MB ram, du trenger bare å ta ned 686-kjerne-imaget, heter vel noe alla linux-2.6-686 i pakkesystemet, den har high-mem om jeg husker rett Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Danke, 686-kjerne funket supert. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 (endret) du trenger ikke rekompilere for å bruke mer enn 960MB ram, du trenger bare å ta ned 686-kjerne-imaget, heter vel noe alla linux-2.6-686 i pakkesystemet, den har high-mem om jeg husker rett Okey, eg har ikkje peiling på Ubuntu Endret 11. desember 2004 av objorkum Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Det var vel snak om ubuntu, siden det er det jeg har klart å instalere. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 Det var vel snak om ubuntu, siden det er det jeg har klart å instalere. Woops Jaja, whatever Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 11. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2004 Fant dette på https://bugzilla.redhat.com/bugzilla/show_bug.cgi?id=2214 Additional Comment #1 From Jay Turner on 1999-06-04 10:48 ------- We are aware of this limitation. The installer is only capable of running on < 1G of RAM, so the workaround is to boot the machine with a mem= line and perform the installation. After installation, the running machine will be able to make use of all RAM that you have in the system. Det forklarer jo en del, jaja, det skal ikke være enkelt :!: men så har jeg i allefall lært noe i dag og !! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå